Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työttömän lapset

Vierailija
31.08.2015 |

Koulun jälkeen pääsevät ainakin kotiin. Puhdas koti ja välipalaa valmiina. Tajusin tämän hyvän asian kun opettajan poika pyöri taas monettakohan tuntia pyörällä odotellen äitiään hakemaan ja kerjäsi ties mistä paikkaa mihin mennä siksi aikaa. Eli ei ihan turhaa tämä kaikki panostus lapseen ole. T. Kolmivuorotyöstä kieltäytynyt työtön joka kuitenkin haluaisi tehdä työtä lapsen ehdoilla eli aamuja mutta ei saa kun ammatti vaatii muuta

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo laiskottele vain siellä kotona.

Vierailija
2/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on tärkeä ja arvokas asia. Hienoa että sun lapset pääsee sellaiseen. Puhtaaseen ja turvalliseen kotiin jossa myös opetetaan ja katsotaan perään. Eivät ole heitteillä. Ei nykypäivänä ole itsestäänselvyys. Arvostavat sitä myöhemmin. T. Ei niin hyvää kotia saanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostus lapsiin kannattaa aina.

Vierailija
4/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta työttömän lapsena on noloa olla. Siksi minäkin olen papereissa muuta kuin oikeasti olen.t.ammattivalittaja

Vierailija
5/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 olet itsessäsi nolo. Sen takia kai tuo nimimerkkikin?

Vierailija
6/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet läsnä heidän elämässään. Ensisijaisesti olet äiti. Työ on vain työtä. Kukaan ei kuolinvuoteellaan ajattele: Kunpa olisin tehnyt enemmän töitä.

Vierailija
7/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:21"]

[/quote]Kiusataanhan monesti lapsia jos saadaan tietää että vanhempi on työtön.t.ammattivalittaja

Vierailija
8/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:24"]

[/quote]Kiusataanhan monesti lapsia jos saadaan tietää että vanhempi on työtön.t.ammattivalittaja

[/quote]Ai missä? Ketä kiinnostaa? Meidänkään perheessä ei ole paljon tiedetty,mitä kukakin tekee työkseen tai on tekemättä.

Vierailija
9/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sentään. Ei ole koskaan kiusattu. Meillä kuitenkin eletään normaalista. Ollaan mukana ja aktiivisia.

Vierailija
10/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:31"]

[/quote]Ai missä? Ketä kiinnostaa? Meidänkään perheessä ei ole paljon tiedetty,mitä kukakin tekee työkseen tai on tekemättä.

[/quote]Yleensä kouluissa ja minusta on tyhmää että ap jää kotiin kun on työpaikka odottamassa, moni työtön juoksisi riemusta kiljuen töihin jos töitä saisi.t.ammattivalittaja

Vierailija
11/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:13"]

[/quote]

Niinhän se on.

T:Exä oli lapsi, johon ei panostettu.

Oli todella lahjakas ja älykäs, mutta jokin muu oli rikki miehen sielusta. Lastenkodista, koska vanhemmat kuolleet. Laitoksissa ilmeisesti nuoret tuhotaan henkisesti.

Seurauksena työttömyyttä ja epämääräistä kaupantekoa/rahantekoa.  Vankiloitakin oli kierrellyt. Levoton luonne ja jotenkin rauhallisen kylmäverinen, välillä jopa pelotti. Ei koskaan tehnyt mitään pahaa minulle, edes uhannut, mutta jotakin siinä oli.

Ehkä oli psykopaatti, henkisesti vahva, ei mikään ulkoinen voima vaikuttanut mieheen, eikä esim ymmärtänyt kunnolla pelätä mitään, saati että olisi vaikka itkenyt. Ei vain käsittänyt itkemistä.

Oli usein kyllä iloinen ja hyvä seuramies, mutta toisesta päästä puuttui tunteet kokonaan.

Oltiin kerrankin maalla kesällä sukulaisissa, jolloin naapuri tuli pyytämään apua, kun koira oli jäänyt auton alle ja ruumis oli kiertynyt ympäri ja kuin karvainen säkki. Oli soittanut jollekin eläinlääkärille joka oli suoraan kehoittanut lopettamaan. (ei ollut kuitenkaan saatavissa paikalle)

Naapuri tuli ja pyyti lopettamaan koiran aseella(koska itsellään ei ollut ja tiesi talonväen metsästäjiksi), mutta sitä ei sattunut olemaan (metsästysase) sillä kertaa kun itse isäntä oli pois ja ase lukkojen takana.

No, mieheni meni sitten tappoi koiran paljain käsin kuristamalla!-Kertoi itse kun tuli takaisin.

Olin järkyttynyt ja tärisin, mutta mies vaan että hänen mielestään suht normaali elämäntilanne ja ainoa keino, kun kerran koira kärsi eikä sitä asetta ollut. Mielestään teki hyvän teon. Olihan hän oikeassa(?), mutta silti.. raakalaismaista?

Jotenkin siinä meni minulta maku mieheen, tuli kylmät väreet, en enää nähnyt miestä kovinkaan huokuttelevana.

Vierailija
12/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:21"]

[/quote]

Minä en ainakaan lapsena edes tiennyt, mitä kaverini vanhemmat tekivät työkseen vai tekivätkö mitään. Kyllä se kaveri mua kiinnosti eikä hänen vanhempansa.

Vierailija
13/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja. Sinulta puuttuu oikeamielinen ajattelu. Sen takia kai oletkin ammattivalittaja? Mikä sun sydämen on murskannut?

Vierailija
14/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:31"]

[/quote]Yleensä kouluissa ja minusta on tyhmää että ap jää kotiin kun on työpaikka odottamassa, moni työtön juoksisi riemusta kiljuen töihin jos töitä saisi.t.ammattivalittaja

[/quote]No ei tasan. Ei lapsia kenenkään ammatit kiinnosta, jollei ole jotain perierikoista.

Vierailija
15/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:13"]

[/quote]

Niinhän se on.

T:Exä oli lapsi, johon ei panostettu.

Oli todella lahjakas ja älykäs, mutta jokin muu oli rikki miehen sielusta. Lastenkodista, koska vanhemmat kuolleet. Laitoksissa ilmeisesti nuoret tuhotaan henkisesti.

Seurauksena työttömyyttä ja epämääräistä kaupantekoa/rahantekoa.  Vankiloitakin oli kierrellyt. Levoton luonne ja jotenkin rauhallisen kylmäverinen, välillä jopa pelotti. Ei koskaan tehnyt mitään pahaa minulle, edes uhannut, mutta jotakin siinä oli.

Ehkä oli psykopaatti, henkisesti vahva, ei mikään ulkoinen voima vaikuttanut mieheen, eikä esim ymmärtänyt kunnolla pelätä mitään, saati että olisi vaikka itkenyt. Ei vain käsittänyt itkemistä.

Oli usein kyllä iloinen ja hyvä seuramies, mutta toisesta päästä puuttui tunteet kokonaan.

Oltiin kerrankin maalla kesällä sukulaisissa, jolloin naapuri tuli pyytämään apua, kun koira oli jäänyt auton alle ja ruumis oli kiertynyt ympäri ja kuin karvainen säkki. Oli soittanut jollekin eläinlääkärille joka oli suoraan kehoittanut lopettamaan. (ei ollut kuitenkaan saatavissa paikalle)

Naapuri tuli ja pyyti lopettamaan koiran aseella(koska itsellään ei ollut ja tiesi talonväen metsästäjiksi), mutta sitä ei sattunut olemaan (metsästysase) sillä kertaa kun itse isäntä oli pois ja ase lukkojen takana.

No, mieheni meni sitten tappoi koiran paljain käsin kuristamalla!-Kertoi itse kun tuli takaisin.

Olin järkyttynyt ja tärisin, mutta mies vaan että hänen mielestään suht normaali elämäntilanne ja ainoa keino, kun kerran koira kärsi eikä sitä asetta ollut. Mielestään teki hyvän teon. Olihan hän oikeassa(?), mutta silti.. raakalaismaista?

Jotenkin siinä meni minulta maku mieheen, tuli kylmät väreet, en enää nähnyt miestä kovinkaan huokuttelevana.

[/quote]Oli varmaan sosiopaatti tai sekundaaripsykopaatti. Mummoni äitipuoli oli samanlainen lapsuudessa koettujen hylkäämiskokemusten ja muutenkin kovan elämän jäljiltä. Hänessä oli hyviäkin puolia ( ja kävi jopa 1930-luvulla töissä niin että lapset olivat tarhassa), mutta osasi vaikkapa hirttää kissan tuosta vaan.

Vierailija
16/16 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut työtön äiti ja työssä käyvä äiti. Ei lapsia kiusata eikä toverit edes tiedä kenen vanhemmat missäkin käy töissä. Niistä on ennemmin hienoa, jos äiti on kotona, laittaa ruokaa ja läsnä. Mä olin kylän "paras äiti", kun leivoin sämpylöitä ja katoin koko kylän kakaroille takapihalle sämpylät ja mehut. Sen jälkeen olin työssä käyvä äiti. Kieltämättä elämä muuttui stressaavammaksi, ikinä ei enää ehdi mitään ja odotan vain eläkettä...