Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehon tottuminen harvempaan ruokailuväliin

Vierailija
31.08.2015 |

Miten onnistuisin siinä, ja kuinka kauan mahtaa kestää? Vinkkejä kehiin

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 06:11"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:04"]No kyllä normaalit hampaat kestävä 6/5 happohyökkäystä. Syö purukumia tai ota xylitolipastilli, jos hampaat pelottaa. Kaudenhedelmä ja kourallinen pähkinöitä ei paljon maksa.
[/quote]
En edelleenkään edes haluaisi välipaloja. Jos syön välipalan, en jaksa syödä kunnolla lounasta ja se ruokailu menee vain närppimiseksi. AP
[/quote]

Ellet halua syödä niin ole nälissään

Vierailija
22/29 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt vuosikaudet aamupalan, lounaan ja illallisen, nykyisin kpl 5.30, 11.30 ja 19.30. Hyvin olen pärjännyt, täytyy syödä vain kunnolla (paljon kasviksia), niin ei  se nälkäkään vaivaa. Ja mukavampi syödäkin, kun on oikeasti nälkä. Välipaloihin menisi tosiaan turhaan rahaa ja vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaalla vihreän salaatin syömisellä. Vihreä salaatti pitää nälän kurissa. Teen juonti poistaa myös paljon nälän tunnetta ja nälkää.

Vierailija
24/29 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aamulla tarpeeksi rasvaa, se pitää hyvin nälkää.  Paista vaikka munia tai keitä. 

Eihän tuommoinen ateriaväli ole mikään pitkä vielä.

Vierailija
25/29 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vastaajista tyrkyttää ap:lle välipalaa, vaikka hän sanoo, ettei halua. Jokunen on kertonut hyvät ohjeet, miten pärjää nälättä pitkään.

Vierailija
26/29 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahalaukun ylös-alas liike vähentää nälän tunnetta, eli hyppele välkällä, jos meinaa nälkäkurnia ja tuo avokado-kanamuna aamupala on hyvä. Hiilari aamupala saa sut nälkäiseksi.

Vierailija
27/29 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:53"]Mä söin ennen 5 kertaa päivässä, mutta aloin noudattaa puolitoista vuotta sitten pätkäpaastoa, jossa syön vain klo 12.30-20.30 välillä. Tulee siis todella pitkä väli ilman syömisiä. Muutaman viikon se kesti tottua, mutta sitten nälkä ja heikotukset katosivat. Syön siis vain kahdesti päivässä, lounaan klo 12.30 ja päivällisen 20.30.
[/quote]

Miksi?
[/quote]

Mikä tuossa on muka edes erikoista tai pahaa?
Elin itsekin vuosia noin, ajattelematta asiaa ja kutsumatta miksikään paastoksi.
Työt alkoivat kello 10 ja lounastauko oli 12.30 (tai sen sain itse päättää). En sitten jaksanut syödä aamiaista koska töissä pärjäsin istumätyötä kun oli tuon reilu 2 tuntia ilmankin eijä edes nälkä ollut. Hyvä lounas, ja sitten kahdeksan aikaan kotona kunnon päivällinen. Ei siinä nälkä ennen nukkumaanmenoa tullut. Jonkun jäätekön saatoin välissä tai jälkeen vetää jos mieli teki, koska dieetti ei kyseessä ollut. Olin yhtä elinvoimainen kuin nykyäänkin, vaikka nyt syön aamiaisenkin. Ns. iltapalaa en kyllä edelleenkään syö, koska päivällinen on edelleenkin n. 20 aikaan.

Vierailija
28/29 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto on elimistölle ja hampaille ihan hyväksi. Eli siis ateriointi 2-3 kertaa päivässä eikä muuta. Miksi pitäisi koko ajan napsia jotain?

Vierailija
29/29 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:52"]Joudun siis syömään aamupalan klo 6.30, ja lounas on koulussani vasta klo 12.30. Aiemmin olen tottunut syömään lounaan viim. klo 11. Sen vuoksi yritän totuttaa itseni pidempään ruokailuväliin. AP
[/quote]

Taidat olla ihan helvetin fläsäkasa pieruämmä jos kokoajan olet niin nälässä että pitää kokoajan mussuttaa. Mikä toi 11 lounasaikakin on? Aivan naurettavaa pelleilyä, ainakin jos olet yli 12v.