Mitä hittoa :D Keittoa synttäreillä?
Luin yhdestä ketjusta että joku äiti oli tarjonnut keittoa ja sämpylää synttäreillä. Jälkkäriksi oli ollut vohveleita. Näiden lisäksi oli ollut karkkia ja poppareita. Olenko ainoa jonka mielestä todellinen wt?
Kommentit (33)
Meillä tuli lauma eskarilaisia suoraan päiväkotipäivän jälkeen synttäreille.
Eli vähän erikoinen järjestely, kun yleensä tietysti pyritään pitämään viikonloppuisin juhlat. Päätettiin kuitenkin näin ja kaikki kutsutut tulivat. Eli ehkä vanhemmillekin ihan kiva, että me hoidimme hakemiset (asutaan siis ihan päiväkodin vieressä) ja saivat vähän tehdä vaikka ylitöitä :D
Laitoimme kyllä ihan ruokaa. Keitto aivan kiva ratkaisu, mutta me laitomme jauhelihaspagettia sillä tavalla, että perusaineksiin sai sitten lisätä vaikka oliiveja ja oli salaatti, jonka sai rakentaa itse.
Ei kaikille nykypäivän lapsille "herkut" meinaa jotain pullaa. Monet tykkää vaikka katkaravuista jne.
Ainakin nyt täällä pääkaupunkiseudulla. En tiedä, onko Suomi sillä tavoin jo eriytynyt, että jossain maalla on pakollinen kakku ja karkkia. Ei täällä...
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:59"]
Synttäreillä yleensä herkutellaan, ei syödä kevyttä lounasta.
[/quote]
Olet siis sitä mieltä, että ruoka on pahaa?
[/quote]
Ymmärrätkö aina tahallaan väärin? Vai eikö sulla ole muita herkkuja kuin varsinaiset ruuat?
Mainio idea! Ei "tavallinen ja perinteinen", mutta miksi pitäisikään olla? Takuulla olleet hauskat synttärit.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:53"]
Ei hemmetti.. mulla olisi pian lapsen synttärit ja alkaa vähän jo olemaan paineita, kun nykyään synttäreiltä vaaditaan niin paljon: Pitää olla lapsille ohjelmaa, tarjoiltavista ollaan tarkkoja ja ties mitä.
Ennen riitti suht simppelit tarjoiltavat ja lapset osasivat itse keksiä itselleen tekemistä ilman että aikuisten tarvitsi järjestää mitään ongintaa sun muuta.
Voi apua! :(
[/quote]
Rauhoitu hyvä ihminen!
Järjestät ne synttärit lapsellesi. Et av-mammoille tai lasten vanhemmille!
No mitä ruokaa synttäreillä sitten saa/kuuluu olla??
Ap, valaise!
Meillä on joskus ollut synttäreitä, joihin mennään suoraan päiväkodista tai iltapäiväkerhosta niin, että kun päivänsankarin äiti hakee omansa, hän ottaa myös vieraat kyytiin ja vieraiden vanhemmat sitten hakevat lapsensa juhlista kotiin. Tällöin on ihan kiva, että juhlissa saa kunnon ruokaa ennen herkuttelua.
Ruuasta kylläiset lapset eivät riehu hillittömästi kuten sokerihumalaiset. Erinomainen keksintö tarjota keittoa ja sämpylää aluksi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:42"]
Luin yhdestä ketjusta että joku äiti oli tarjonnut keittoa ja sämpylää synttäreillä. Jälkkäriksi oli ollut vohveleita. Näiden lisäksi oli ollut karkkia ja poppareita. Olenko ainoa jonka mielestä todellinen wt?
[/quote]
Taidat olla yksin mielipiteinesi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:46"]Musta sukulaissynttereillä menis mut lapsen kaverisynttereillä olis kyllä outoa :D mun lapsuudessa syötiin lihapullia,juustoa ja viinirypäleitä tikussa, sipsiä, karkkia ja kakkua ja muuta mättöä kaverijuhlissa
[/quote]
Kylmät eineslihapullat ja muovilta maistuva edam onkin parempi vaihtoehto kuin vaikkapa itsetehty lohikeitto.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:48"]Luin saman viestin ja minusta kuulosti ihanalta :). Kyseinen äiti oli pitänyt sellaiset ns. retkimäiset synttärit tai mikä nyt olisikaan kuvaavin termi. Synttäreillä oli ollut aikuisille joku iso teltta tms jonka tämä äiti oli laittanut viihtyisäksi. Lapsille oli ollut temppurata ja juna tai autorata tjsp. Karkit oli olleet karkkikoneessa ja popparit ns. kojussa. Tämä äiti oli tehnyt kaiken itse pienellä budjetilla.
[/quote]
Kuulostaa aivan ihanalle!
Tosi wt. Kyllä sipsit, karkit, limut ja jäätelö ja muu lisäainehöttö, josta tulee paha olo, on ainoa oikea tarjottava. Esim. itse tehdyt tuoreet sämpylät ja hyvä lohikeitto on ihan täysin wt. Yksikään sivistyneistön lapsi ei moiseen paskaan koske.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:14"]Noloa toi WT-ilmaisun käyttö, kun sanojalla ei ole mitään hajua sen merkityksestä.
[/quote]
Oooo itse rinsessa oooO