Elixiassa saa viedä lasta suihkuun! Onpa siellä pipo tiukalla.
Olin Elixiassa treenaamassa ja lapsi oli lapsiparkissa. Sen jälkeen menimme yhdessä suihkutiloihin iltapesulle. Eräs nainen tuli valittamaan, ettei lapsia saa tuoda suihkuun eikä edes pukkariin. Se on kuulemma Elixian sääntöihin kirjattu (löysin itsekin tämän säännön kaivamalla sopimuspaperista, nettisivuilla sitä ei ollut).
Aiemmassa kuntokeskuksessani (iso yksityinen paikka) oli aivan normaali käytäntö ottaa lapsi mukaan suihkuun tai saunaan treenin jälkeen, ja monet tekivätkin niin. Lauteilla istui usein äitien ja lasten yhteinen poppoo. Ei tullut mieleenkään, ettei Elixiassa sama olisi sallittua! Mikä ihmeen sääntö-Suomi ja vastuunväistö tässä on (taas) taustalla? Muuten hyvä sali mutta ollaanpas tässä asiassa nyt pipo kireällä......
Niin ja ennen kuin joku rupeaa valittamaan: lapseni ei juossut eikä huutanut suihkussa.
Kommentit (36)
Miten tää Suomeen liittyy? Yhden ulkomaalaisomisteisen saliketjun säännöt?
Se olisikin hyvä idea, että kaikki Elixian mammat toisi lapsensa iltapesulle salille. Säästää vettä ja aikaa. Kiitos vinkistä.
En minäkään riemastuisi jos omalla salillani joku mamma toisi koko pesueensa saunomaan!
Eihän lapsesi ole kuntokeskuksen maksava asiakaskaan... Ei siellä ole tarkoitus koko sukua kylvettää.
No niin, tyhmä ämmä ei lue sopimustaan ja syyttää omasta mokastaan Elixiaa.
Malliesimerkki naisen logiikasta.
Syy on aina muualla.
Olen itse kysynyt tätä joskus vastaanotosta ja syy on seuraava: Pukuhuoneessa olevat lapset häiritsevät muiden viihtyvyyttä.
Onhan se tietysti ihan kauheaa, jos pukutiloissa on lapsi!!! Mieluummin ihmiset siis katselevat toisten aikuisten hyllyviä läskejä tai vastaavasti wannabe-fitnesspimujen irtoripsiä ja peppuimplantteja. Whatever...
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:42"]
Olen itse kysynyt tätä joskus vastaanotosta ja syy on seuraava: Pukuhuoneessa olevat lapset häiritsevät muiden viihtyvyyttä.
Onhan se tietysti ihan kauheaa, jos pukutiloissa on lapsi!!! Mieluummin ihmiset siis katselevat toisten aikuisten hyllyviä läskejä tai vastaavasti wannabe-fitnesspimujen irtoripsiä ja peppuimplantteja. Whatever...
[/quote]
Minua ainakin vituttaa, jos kaikki mammat tuovat sinne suihkutilaan muksunsa peseytymään. Johan siinä kertyy enemmän jonojakin joka paikkaan, niin suihkuun kuin saunaankin.
Suihkut ja saunat kuuluvat niille, jotka ovat palvelusta maksaneet. Jos et ole erikseen maksanut lapsellesi oikeutta suihkun käyttöön, ei hänellä ole sinne mitään asiaa.
En käy saleilla ja minua ei lapset ärsytä. Ymmärrän kuitenkin, että maksullisten salien palvelut ovat vain maksaville asiakkaille. Se mitä olen ymmärtänyt, saleilla on ruuhkaa jo nyt, joten ei sinne ulkopuolisia tarvita lisää.
Minä en muiden tenavia halua salilla katsella. En tuo omiani ja haluan olla rauhassa siellä.
Lapsia on useimmilla kotonakin ja salille mennään, jotta niistä lapsista saa olla hetken erossa. Kukaan ei todellakaan halua niitä tenavia sinne kuntosalille eikä saunaan ja suihkutiloihin. Jos hetken saa olla kuuntelematta äiti-äiti-äiti -jankkausta ja pesukiukutteluja ja olla vahtimatta lasten liukastelua ja pään kolhimista kaakeleihin niin suotakoon se niille maksaville asiakkaille. Kotona ehtii sitä vahtimista taas tehdä ihan riittävästi.
[/quote]
Näytillekö sinä sen lapsen/lapset sinne haluat viedä?
Kehnosti rakenneltu olkiukko.
Malliesimerkki 2 naisen logiikasta.
[/quote]
Kulta pieni: maksavat asiakkaat nyt vaan päättävät. Ei katsos kiinnosta siis tippaakaan kuunnella kakaroitten kiukuttelua/typeriä juttuja jos sen voin välttää.
Ap on maksava asiakas, ja esim. lasten tuonti salille hoitoon iso osa kyseisen salin kilpailuetua. Siitä maksetaan, että lapset saa tuoda sinne salille.
Kyllä pitäisi lapsen saada tulla niin kuin kaikkien muidenkin perheenjäsenten. Saa sitten koko perhe kivasti saunottua.
Ap:n käyttämällä salilla lasten pukutiloihin ja saunoihin vienti oli nimenomaan kiellettyä. Jos ap haluaa salin, johon mennään koko perheellä viettämään aikaa, täytyy etsiä sellainen sali tai perustaa se itse. Joillekinhan se voi olla kilpailuetu ja saa asiakkaita sitten muista ketjuista. Perhesalit ja lapsivapaat salit erikseen, niin kaikille osapuolille tulee hyvä mieli.
Ottamatta mitenkään itse asiaan kantaan, haluaisin huomauttaa, että varsinkaan ulkomailla ei lapsia saa viedä mihinkään kuntosalien tiloihin hoitohuonetta lukuunottamatta. Eli ei tämä suomalaonen ilmiö ole. Ja olen siis olut kuntosalijäsen useassa eri maassa ja maanosassakin.
Ei oo totta. Mistä näitä tyhmiä mammoja sikiää?