Muutin kaverin kanssa yh-kommuuniin. Kaveri muuttunut hirviöksi :(
Molemmilla meillä yhdet lapset, ja asiaa kypsyteltiin kauan. Luettiin aiheesta kokemuksia, ja kimppakämppä tuntui lottovoitolta - pienemmät asumiskulut, seuraa, lapselle leikkikaveri, tarvittaessa toinen lapsenvahtina, kotityöt puoliksi etc.
Yhteisasumista kohta 4 kk takana ja oon hermoraunio. Kaveri on muuttunut kuin eri ihmiseksi, koko ajan pahentuen. Pahinta on se, miten kohtelee lastani. Aina vika on mun lapsessa, tiuskii ja välillä karjuukin hänelle, omansa on pyhimys, jos lapset ovat riidelleet tai tehneet yhdessä jotain kolttosta. Rajoittaa tosi paljon lastani. Mullekin on tympeä ja tyly. Kotityöt kasaantuu mulle, ne aiemmat 50/50 - sopimukset unohtuneet autuaasti. Kaveri huitelee milloin missäkin, jättäen lapsensa mun hoitoon, mutta ei puhettakaan, että minä voisin mennä, kun ei "jaksa" minun lasta. Sovittiin, että tehdään yhdessä "terveellistä kotiruokaa" - no, minä teen, minä maksan. Ja annan kaverinkin lapselle, kun tekee pahaa katsoa, että äitinsä varassa jos ruokailu on, syö lähinnä pelkkiä ranskiksia ja jäätelöä.
Tuntuu tosi pahalta ja avuttomalta, mutta ei kai tässä auta kuin muuttaa muksun kanssa omaan kotiin. Ollaan puhuttu tilanteesta, kaveri ei näe ongelmaa, pyyteli vaan anteeksi kun on ollut nyt "vähän stressaantunut ja väsynyt". Kaveruuskin loppuu nyt sitten siihen, sen tiedän :( Näköjään jotkut suhteet vaan kannattaa pitää etäisempinä.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:36"]
Tee lastensuojeluilmoitus kaverisi lapsesta! MULKKU ämmä saa nenilleen ja lapsen paras turvataan.
[/quote]Ap:han kirjoitti, että lapsi ei saa ruoaksi kuin jäätelöä tai ranskalaisia, jos se on äidistä kiinni. Ainakin minun mielestäni lapsen kasvu voi vaarantua tuollaisesta ravinnosta.
Ilmo ei ole mikään kostoväline, vaikka jotkut typerät ämmät vaikuttavat ajattelevan niin. Kasva aikuiseksi. Olet yhtä lapsellinen kuin se vaikea nainen.
[/quote]
Kuulostaa pahalta mutta ois mielenkiintoista kuulla tarinan toinen puoli. Sinun näkemyksesi kuitenkin on tämä joten muuta pois, äkkiä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:18"]
Ehkä nyt selvisi, miksi hän on yh..
[/quote]no niinhän tämä aloittajakin on ja ihan kunnollinen, vastuuntuntoinen ja mukavan oloinen ihminen vaikuttaa olevan. Ontuukohan tässä yh-näkemyksessäsi nyt jokin?
[/quote]Tarkoittikohan tuon kirjoittaja, että nyt selvisi miksi tuo äiti ei ole parisuhteessa enää (=kukaan ei jaksa elää tuollaisen ihmisen kanssa). Tunnen itsekin erään ihmisen, josta en ollenkaan ihmettele että on sinkku, kukaan ei jaksa sellaista valittavaa dominoivaa ihmistä.