Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran ruokintaan neuvoja?

Vierailija
31.08.2015 |

Mulle tuli kahdeksi viikoksi omistajan lomailun ajaksi kaksivuotias jackrussel-uros hoitoon.

Ruokapussissa (Royal Canin) on mukana lappu: kaksi desiä aamuin illoin. 

Tarkoittakohan tämä nyt, että sekä aamulla että illalla 2 desiä vai desi aamulla ja desi illalla?

En nyt oikein viitsi häiritä omistajaa, kun oikein korosti, että jotkut hoitajat ovat tosi ärsyttäviä, kun soittavat joka pikkujutusta. 

Mulla siis on ollut koiria ja ihan kokenut olen muidenkin hoitamaan. Ja kai sitä nyt huomaa syökö liikaa tai liian vähän aika nopeasti. 

Mutta osaisiko joku sanoa tähän heti, jolla vastaava koira?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käsittäisin sen niin, että sekä aamulla että illalla tuo kaksi desiä. Itselläni on parsoni, joka on vähän jackaria isompi ja se syö aamulla noin 30-40g raakaa lihaa ja illalla ton 2dl papuja.

Vierailija
2/7 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 11:58"]

Mä käsittäisin sen niin, että sekä aamulla että illalla tuo kaksi desiä. Itselläni on parsoni, joka on vähän jackaria isompi ja se syö aamulla noin 30-40g raakaa lihaa ja illalla ton 2dl papuja.

[/quote]

Joo.. niinhän tuo sanamuoto antaa tosiaan ymmärtää. Tuntuu vain aika paljolta, kun oli hoidossa aika samanpainoinen alkuvuodesta ja ruoka oli vain puolet tuosta. 

Kiva saada joku kauhee läski takaisin mun tyhmyyden takia :D No, ei vaines totta kai sitä heti näkee onko liikaa vai ei eli vähän turha kysymys nyt tämä. 

Kiitos vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 11:58"]

[/quote]

Joo.. niinhän tuo sanamuoto antaa tosiaan ymmärtää. Tuntuu vain aika paljolta, kun oli hoidossa aika samanpainoinen alkuvuodesta ja ruoka oli vain puolet tuosta. 

Kiva saada joku kauhee läski takaisin mun tyhmyyden takia :D No, ei vaines totta kai sitä heti näkee onko liikaa vai ei eli vähän turha kysymys nyt tämä. 

Kiitos vastauksesta!
[/quote]
Nojoo mä kans mietin, että kyllä toi vähän siolta määrältä kuulostaa, mutta jos liikutte paljon ja koira ei liho niin syötä noin. Kyllä sä sen huomaat, jos maha alkaa pullistua niin voit vähentää ruokaa :D

Vierailija
4/7 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika paljolta. Onko koira sopusuhtainen? Onko se kuivaruoka jotain light versiota?

Pystytkö silmämääräisesti arvioimaan että riittääkö omistajalta saatu ruoka 2viikkoa jos annat 4dl päivässä sitä?

Vierailija
5/7 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitse koira ja sitten katsot siitä pussin kyljestä, mitä sen painoiselle koiralle suositellaan päiväannokseksi.

Vierailija
6/7 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:11"]

Kuulostaa aika paljolta. Onko koira sopusuhtainen? Onko se kuivaruoka jotain light versiota?

Pystytkö silmämääräisesti arvioimaan että riittääkö omistajalta saatu ruoka 2viikkoa jos annat 4dl päivässä sitä?

[/quote]

Avaamaton tosi iso pussi, että kyllä riittää. Eli ei voi nyt pussin koosta päätellä mitään. 

ap

Vierailija
7/7 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:12"]

Punnitse koira ja sitten katsot siitä pussin kyljestä, mitä sen painoiselle koiralle suositellaan päiväannokseksi.

[/quote]

Noi suositukset on ihan suuntaa-antavia keskimääräisyyksiä. Esim. mulla oli hoidossa cottoni (alle viisikiloinen) ja se söi kuin hevonen... oisko ollu jotain matoja, ne määrät oli ihan uskomattomia. Eli lihonut grammaakaan täällä vaikka oli saman kaksi viikkoa ja epäilin ohjeita. 

Tosin ulkoilutus oli 10 kilsaa päivässä ja leikkimiset päälle koraporukoissa. Oli muuten virkeä, fiksu, äärettömän ystävällinen.. aivan ihana tapaus. Itselleni olisin ottanut, jos vain olisin saanut. 

Voih, nyt asuu Keski-Suomessa ja tuskin tapaamme, välimatkaa ainakin 400 km. Tuli haiku fiilis... 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän