Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aa-kerhoon mennä..

Vierailija
31.08.2015 |

..jos on ongelmia myös muiden päihteiden kanssa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa auttaa :/ katsoin että tänään olisi tapaaminen, mutta en oikein tiedä viitsinkö/uskallanko tässä tilanteessa mennä.

Vierailija
2/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi todellakin niin minäkin olen mennyt missäpäin asut voidaan mennä yhdessä? T.n30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa!

Vierailija
4/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 08:17"]Voi todellakin niin minäkin olen mennyt missäpäin asut voidaan mennä yhdessä? T.n30
[/quote]

Tampereella asun ja kiitos infosta :) vaikka täältäpäin olisitkin niin en kyllä kehtaisi varmaan naamani näyttää :D millaista siellä kokouksissa oikein on?

Vierailija
5/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 08:19"]Tervetuloa!
[/quote]

Kiitos :) en kyllä vielä tiedä pääsenkö ikinä kokoukseen asti, mutta onhan tämäkin jo edistystä että täällä kyselen. Jos uskaltaisinkin.

Vierailija
6/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä, tai sitten mene NA kokoukseen, jos on myös huumeiden käyttöä. Tsemppiä!

Vierailija
7/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmi itse asun pk seuduilla olisin ottanut sinut mieluusti mukaani ei tarvitse mitään hävetä kaikki me ollaan yhtä noloja :D kun kysyit minkälaista palavereissa on niin yleensä ryhmän vetäjä valitsee aa kirjasta askeleen josta rupeaa lukemaan sen jälkeen jokaInen saa pitää puheenvuoron joku voi kertoa miten se tietty "askel" on vaikuttanut omassa elämässä tai vain kertoa miten päivä on mennyt yleensä myös muut meiltä painavat asiat puretaan siinnä omassa puheenvuorossa ja yleensä vetäjä kysyy ryhmän alkaessa onko täällä ketään joka on ensimmäistä kertaa aa kokouksessa ja tulokkaat otetaan aina aa:ssa lämpimästi vastaan. T.n30

Vierailija
8/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lisätietoja näistä askeleista niin netistä löytää kun googlaa aa 12 askelta t.n30

Vierailija
9/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 08:30"]Voit mennä, tai sitten mene NA kokoukseen, jos on myös huumeiden käyttöä. Tsemppiä!
[/quote]

Mietin myös tuota NA ryhmääkin, mutta siinä on se sama homma kun sekä huumeet, että alkoholi ovat aika samoilla linjoilla mitä tulee käyttööni, niin en oikein tiedä kumpaan porukkaan ns kuulun. Ja seuraavaan na kokoukseen oli ilmeisesti jonkin aikaakin jos oikein katsoin. Ja tuntuu, että varmaan olisi nyt mentävä tänään jos aion mennä, koska tää tunne avun hakemiseen tulee varmaan uudestaan vasta seuraavan päihteilyn jälkeen, koska usein tuntuu ettei ole mitään ongelmaa. Kiitos paljon tsempistä :)

Vierailija
10/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 08:37"]No voi harmi itse asun pk seuduilla olisin ottanut sinut mieluusti mukaani ei tarvitse mitään hävetä kaikki me ollaan yhtä noloja :D kun kysyit minkälaista palavereissa on niin yleensä ryhmän vetäjä valitsee aa kirjasta askeleen josta rupeaa lukemaan sen jälkeen jokaInen saa pitää puheenvuoron joku voi kertoa miten se tietty "askel" on vaikuttanut omassa elämässä tai vain kertoa miten päivä on mennyt yleensä myös muut meiltä painavat asiat puretaan siinnä omassa puheenvuorossa ja yleensä vetäjä kysyy ryhmän alkaessa onko täällä ketään joka on ensimmäistä kertaa aa kokouksessa ja tulokkaat otetaan aina aa:ssa lämpimästi vastaan. T.n30
[/quote]

Kiitos kun jaksoit kertoa :) ! Ei ehkä enää tunnu niin pelottavalta kun vastaukset ovat olleet niin avuliaita ja ihania :)

Vierailija
11/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on alkoholikin ongelma, niin AA on hyvä paikka, vaikka kyllä pitäisi Tampereella olla NA-ryhmiäkin päivittäin. ( En ole kyllä varma, onko enää, itse käyn etupäässä AA:ssa. ) Suosittelen rohkeasti menemistä, taatusti otetaan hyvin vastaan.

Vierailija
12/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 08:50"]Jos on alkoholikin ongelma, niin AA on hyvä paikka, vaikka kyllä pitäisi Tampereella olla NA-ryhmiäkin päivittäin. ( En ole kyllä varma, onko enää, itse käyn etupäässä AA:ssa. ) Suosittelen rohkeasti menemistä, taatusti otetaan hyvin vastaan.
[/quote]

En sitten varmaan vain löytänyt, aivot on hieman väsyksissä kun on valvonut. Mutta kai minä parhaani yritän tänään mennä sinne kun eipä siinä mitään kai häviä. Kiitos kannustuksesta :) kai minä tulen vielä tänne sanomaan miten kävi tai tulen tsemppaamaan itseäni jos aion jänistää.

Vierailija
13/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä vähän kertomalla että monella aa:laisella on myöskin ollut pelkoja kaikkia sosiaalisia tilanteita kohtaan joten vaikka menisit sinne kokoukseen seiniä pitkin puhumatta kellekään koko kokouksen aikana mitään niin et todellakaan olisi ensimmäinen ihminen joka niin tekee etkä varmasti viimeinenkään ja se kun mietit kumpaan kuulut na ryhmiin vai aa ryhmiin niin vastaus on että kumpaan haluat itse kuulua pk seudulla ainakin aa ryhmissä on ollut kovien huumeiden sekakäyttäjiä yhtä paljon kuin vain viinalla pelanneita t.n30

Vierailija
14/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:01"]Jatkan vielä vähän kertomalla että monella aa:laisella on myöskin ollut pelkoja kaikkia sosiaalisia tilanteita kohtaan joten vaikka menisit sinne kokoukseen seiniä pitkin puhumatta kellekään koko kokouksen aikana mitään niin et todellakaan olisi ensimmäinen ihminen joka niin tekee etkä varmasti viimeinenkään ja se kun mietit kumpaan kuulut na ryhmiin vai aa ryhmiin niin vastaus on että kumpaan haluat itse kuulua pk seudulla ainakin aa ryhmissä on ollut kovien huumeiden sekakäyttäjiä yhtä paljon kuin vain viinalla pelanneita t.n30
[/quote]

Tiedän että en varmasti ole ainut joka on pelännyt sinne menoa, mutta ahdistaa silti aika paljon. Sanoin kyllä äsken ystävälleni tästä aikeestani vaikka nolottikin, mutta nyt se tuntuu konkreettisemmalta kun olen kertonut jollekin. Toisaalta nyt pelottaa hieman enemmän kun se tuntuu todellisemmalta että menen. Haluan sanoa että sinä olet ollut suuri apu tässä ja tuntuu että saan tästä jonkinlaista turvaa, vaikka tämä tällainen nettipalsta vain onkin :)

Vierailija
15/15 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, olen itsekkin vain elänyt läpi nuo täysin samat tunteet kuin sinäkin joten tiedän kuinka vaikeaa on mennä sinne ensimmäistä kertaa hyvä jos tästä on ollut sinulle jotain apua ehkä sinunkaan ei kannata liikaa analysoida sitä pitäisikö sinun mennä vai jättää menemättä käyt vain rohkeasti kokeilemassa ja jos ensimmäinen palaveri paikka ei tunnu kotoisalta kokeilet mahdollisimman montaa eri ryhmää kunnes löydät sen paikan jossa sinun on hyvä olla tiedän erittäin paljon moniongelmaisia ihmisiä joiden elämä on muuttunut ihan täysin aa:n avulla itseni muukaan lukien t.n30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi