Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT viikon alkuun (ma-ti)***

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö synty 6.9 ja jorvissa synnytin

Vierailija
22/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole paljon koneelle ennättänyt. Meillä oli kastajaiset 23.9. ja siitä jäi äitini meille ja sitten ajelimmekin Savoon kolmeksi viikoksi tytön kanssa mummolaan, kun mies on työkomennuksella toisella paikkakunnalla. Meillä on täällä kaksi mummolaa, joka on sekä hyvä että huono asia. Hyvää on se, ettei tarvitse ajella eripuolille Suomea mummoja katsomaan, mutta huonoa se, että täällä ei pysty kumpaankaan paikkaan oikein rauhoittumaan, kun molemmat mummot haluaisivat olla koko ajan vauvan kanssa...

Joku kyseli synnytyksen jälkeisestä liikunnasta. Minulle sanottiin Naistenklinikan fysioterapiassa synnytyksen jälkeen, että hyppivää liikettä (juoksua, aerobiciä yms.) tulee välttää, samoin keskivatsalihasliikkeitä ainakin kolme kuukautta. Itse en ole kyllä ennättänyt ajatellakaan vielä liikuntaa. Kaksi kertaa päivässä tehdyt pitkät vaunulenkit ajavat nyt liikunnan aseman.

Meillä neidin unirytmi on täällä matkustellessa mennyt vähän sekaisin. Olen huomannut, että selkeä ja rauhallinen päivärytmi takaa rauhallisen yön. Eräänkin päivän jälkeen, jolloin vauva kävi kolmessa eri mummolassa/pappalassa, hän heräsi yöllä kolmelta, eikä nukkunut lainkaan ennen puolta kymmentä, jolloin vein hänet vaunuajelulle... Ja näyttää tuo pienokainen jo hoksaavan senkin, ettei olla kotona. Viime yönäkin tähyili hämmästyneenä ympärilleen, kun olimme uudessa mummolassa...

Nyt pitää lopetella ja mennä katsomaan ulkona nukkuvaa pienokaista...onneksi on keksitty itkuhälyttimet, ne helpottavat kyllä elämää!

Voikaa hyvin!

Puppe29 ja Veera

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostosreissullani hankkimassa sellaisen kissaverkon, joten nytpä meidänkin neiti alkaa sitten nukkumaan ulkona enemmän vaunulenkin jälkeenkin. Kun naapurustossa on paljon kissoja vapaana ja meidän pihallakin niitä aina välillä näkyy....ylihuolehtivainen mammako ;) mutta mieluummin niin kuin toisinpäin...Talvella ei varmaan tuliskaan mitään siitä että siirtelisi talvikamppeissa nukkuvaa sisälle, siinähän heräisi jos vaatteita ottaisi pois ja sisälle paistuisi niissä talvipusseissa.

ULKOVARUSTUS VAUVALLE VAUNUISSA TALVELLA GALLUP:

Minkälaista varustusta olette pitäneet vauvalle talvella kun vauva nukkuu ulkona? Minulla on kova kantokoppa jossa ei mitään lämmitystä sinänsä eli toppahaalari, äp pussi, koppa suljettuna mutta en tiedä myydäänhän sitä niitä emma lämpöpusseja ja lampaantaljoja joita voisi ajatella.

Vierailija
24/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää tämä pinoutuminen aina iltapäivään - mikäli ehdin ollenkaan! Menee aina esikoisen päiväunitaisteluihin niin paljon aikaa. Hän on päättänyt ettei halua nukkua päikkäreitä ja siitä sitten taistellaan: unilaulujen jälkeen jää ihan nätisti nukahtamaan, mutta vartin päästä tulee milloin millekin asialle (pissa-, kakkahätä ym.) pois huoneestaan. Ja sinne sitten pottailun jälkeen palauttelen häntä välillä montakin kertaan ja pitää aina laulella uudelleen ja silitellä ym. Lopulta saa aina " raivarin" ja huutaa suoraa huutoa jonkin aikaa kunnes rauhoittuu ja lopulta nukahtaa. Kaikkeen tähän saattaa mennä reilu tunti tai puolitoista. Raskasta on mutta periksi en anna! Tyttö on vasta 2,5 v. ja mielestäni tarvitsee vielä unensa. Kova tahtovaihe meillä meneillään....Sadepäivän vuoksi leikittiin naapurin saman ikäisen pojan kanssa meillä sisällä aamupäivä ja ulkoilun puutekin vaikeuttaa ehkä nukkumista. Eilen oli kyllä samat taistelut vaikka aamupäivällä ulkoiltiin leikkipuistossa.

Vauveli vetelee jo neljättä tuntia unia ulkona - ja vihdoin itsekin saan hengähtää...kohta varmaan heräilee...toinen onneksi edes nukkuu. Yöt menee edelleen noin kahdella syötöllä. Saan itse ihan hyvin nukuttua myös samalla kun imetän, enkä edes aamulla aina tiedä montako kertaa neiti on ruokaillut. Välillä tuntuu, että hän valvoo enemmänkin öisin, koska toisinaan kun olen itse havahtunut on neiti ollut hereillä: heiluttelee vain käsiään ja jalkojaan ja katselee terävänä. Jatkan itse sitten vain unia, koska ei tuo ole itkenyt. Meillä nukutaan öisin ja kaiketi pikkuinenkin sen ennemmin tai myöhemmin tajuaa!

Kaiken kaikkiaan tyytyväinen vauva on ja viihtyy ihan hyvin myös sitterissä. Pieniä pätkiä olen pitänyt myös lattialla, mutta vasta silloin kun esikoinen on ollut poissa. Isosiskolla on niin rajut otteet, että en uskalla hetkeksikään jättää näitä kahden kesken. Esikoinen saattaa heiluttaa sitteriä turbonopeudella tai taputtaa kovasti päähän tai " kokeilla" vauvan silmää ym.....kovasti olen yrittänyt sanoa, että vauva on herkkä ja pitää pitää nätisti, mutta ei tuo vielä ole oikein mennyt perille.

Vielä imetyksestä julkisella paikalla muutama tarkennus: muakaan ei siis haittaa muut ihmiset ja heidän mahdollinen paheksuntansa enkä itse suinkaan paheksu julkista imetystä. Esikoisen aikana parisen vuotta sitten ei imetys vain oikein luistanut muutenkaan ja siksi kartoin koko hommaa muualla kuin kotona. PEPPErin tavoin olin jotenkin siinä luulossa, että imetys onnistuu vain imetystyynyn avulla ja enhän voinut sitä raahata mukanani kaikkialle. Kotona kyllä imetin vieraidenkin seurassa.

Meillä saatiin ensimmäiset kunnon hymyt nyt viikonloppuna - viikkoa aiemmin lauantaina (23.9. kun ikää oli 3 vkoa) sain jo yhden hymyn häivähdyksen (hereillä ollessa katsekontaktissa). Saimme hymyt ikuistettua kamerallakin. On nuo ensimmäiset hymyt nii-in ihania! Vauva reagoi hoitooni ja on tyytyväinen!

Vauva " heräili" tähän maailmaan siinä kolmeviikkoisena ja on siitä lähtien seuraillut meitä kovasti katseella ja tarkkaillut ympäristöäkin kiinnostuneena. Hänen lempipaikkansa on olkapäällä. Eilen ostoksilla kantelin häntä pitkään sylissäni olkapäällä ja katseli paikkoja tyytyväisenä, sitten nukahtikin kaukaloonsa.

Nyt kutsu kuuluu....

emali ja Masuvauva 5 vkoa 1 pvä

Vierailija
25/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaiseen vaan tervehdin teitä vertaisystävät :)

" ALAKERTA" : Lienee pitkälti myös ihmiskohtaista (taikka kudoslaatukohtaista tai jotain), koska mulle tuli jo heti esikoisen synnytyksen jälkeen virtsanpidätysongelmia, vaikka olin silloin vielä suhteellisen nuorikin ja hyvässä fyysisessä kunnossa. Enkä edes ehtinyt vielä aloittaa liikuntaa. Toisen synnytyksen jälkeen tuli jo lievä kohdunlaskeuma, nyt kolmannen synnytyksen jälkeen on tilanne vielä huonompi. Ensi viikolla on jälkitarkastus, mutta omiin silmiin ja sormiin ei tilanne tunnu kovin hyvältä :( Masentaa oikein. Lisäksi kun noi meidän lääkärit ei ole mitään kovin luotettavan oloisia, muutenkin ne gynetutkimuksen tuntuu olevan vähän sitä sun tätä... Ehkä pitää mennä yksityiselle tai sitten edes vaikka omalääkärille, noihin neuvolan lääkäreihin en luota ainakaan tän raskauden perusteella (lääkärin kommentti oli viimeisessä tarkastuksessa: EHKÄ sormelle auki ja muutenkin tutkimus tuntui olevan jotain vaan vähän sinne päin. Melkistä olisin itse tutkinut paremmin).

Vauva sai antibioottikuurin, märkärupi / maitorupi. On vaan vaikeaa saada se syömään se lääke kun kaikki pupelletaan ulos.

Nyt on taas lennettävä.

Jamssa + tyty 6,5vk