Maanantaita MARRASMURUT
Huomenta vaan kaikille. En pinoa vielä huomannut, joten...
Kauhean pitkä pino viikonloppuna, ollaanpas oltu ahkeria kirjoittajia. Jotain kommentoitavaakin on, muistankohan vielä mitä?
Sarafan kyselit raksamme päättymisestä. Meillä on ollut jo monta luultua valmistumisajankohtaa, mutta mikään ei ole toteutunut. Jospa jouluksi... Mies kun pääasiassa yksin töiden ohella rakentaa (hänen veli välillä apuna) niin on hidasta tuo homma. Nyt on talo ulkoapäin melkein valmis, samoin autotalli, mutta molemmat sisältä ihan vaiheessa. Väliseinät on pystyssä ja sähköt pääosin vedetty, mutta kaikkea tasoitusta ym. on paljon ennenkuin pääsee maalaamaan ja tapetoimaan. Leivinuuni on ainut valmis ja toiminnassa oleva jutsku meillä...
Marrasnasu: Minäkin viikonloppuna kirjoittelin miehestä ja meidän ongelmista. No, lauantaiyönä sit jutskailtiin ja nyt on taas joksku aikaa parempi olla. Tosin jutustelu vaati sitkeyttä ja paljon kyyneleitä, kun tuo pirulainen ei meinannut pysyä millään hereillä. Mutta katsotaan kuinka kauan tämä " rauha" jatkuu ja puhumamme/sopimamme asiat pysyvät armaani päässä ;) Mutta helppoa ei ole jos mieli on koko ajan maassa, ja suhteet epäkunnossa, edes toisen mielestä. Voimia!
Mekku: Kiva et sä ainakin luopauduit kuuntelemaan rakentajan vaimon huolia ja murheita. Missäs vaiheessa teillä tosiaan ollaan? Mitä kautta teidän talo tuli? Millainen? Meillä on Lappli, yksi kerroksinen mutta kahdessa tasossa, as.pa 138 neliöö. 3mh, eteisaula, tk, vh, wc, oh, k, iso khh, ph ja sauna. Mutta sulle siis puran tuntojani jos tässä vielä purettavaa tulee...
Säteilijä: Mietit teetkö mantelikalaa vai jotain muuta... Teetkö tuon kalan ihan ite vai sen kaupan pakastealtaasta löytyvän version? Kun mä olen ihan hulluna mantelikalaan (siihen kaupan) joka on turkasen kallista. Kunpa osaisin tehdä sitä ite. Joten jos sulla sattuu olemaan ohje niin laitapas tänne että pääsee herkuttelemaan, jookos?
Jaahas, pitäis lähtee laittaan pyykkikone päälle (joudutaan käyttään pyykkitupaa mikä on kolmirappuisen pienkerrostalomme toisessa päässä alaalla) jotta ehditään neuvolaankin tänään. Esikoinen just heräsi katsomaan lastenoohjelmia. Mutta jutelkaammehan!
JaaSa kera Jumbsun 33+1
Kommentit (46)
Moikka vielä
Kyllä mun äitikin varotteli, ettei ikkunoiden kanssa saa rimpuilla, on kuulemma enne sanottu, että js vauvaa ei ala syntymään, niin saunan ja seksin lisäksi seinien pesu on " hyvä kikka" =o)
Mulla noita supistuksia ei ole ollut ollenkaan, joten ajattelin, ettei ikkunan pesu haittaa. Paitsi, että maha on niin iso, ettei meinaa ylettyä senkään verran kun ennen. Pesin kaksi ikkunaa tänään, enempää en jaksanut ja ihan hyvä olo on. Tai siis samanlainen kun muutenkin.
Meidän vauva on kovin hiljainen ollut koko ajan, sain sellasen kaavakkeen, jolla seurataan sikiön liikkeitä. tressaavia tollaset, tule ihan vainoharhaiseksi.
Vauva kasvaa hyvin ja sydänäänet on hyvät. Minusta tuntuu, että niitä kovi potkuja ei paljon ole sen takia, kun olen niin pieni, ettei sillä ole edes tilaa paljon liikkua. Onks kukaa muu saanut tollasta?
Soitin siten äippäpolille tosta, ja siellä kätilö oli sitä mieltä, ettei huolestua kannata. Lapset on yksilöitä ja niin moni asia vaikuttaa potkujen kovuuteen. Lapsiveden määrä, äidin koko, vauvan koko...
BB:stä: Meni jotenkin maku, kun nitä uusia tuli. Ihan väärin niitä vanhoja kohtaan, jos joku uusista voittaa paljon lyhyemmällä talossa olo ajalla.
Mutta eipä tässä muuta, nälkä kurnii, täytyy mennä kaivaman jääkaappia.
missäs kaikki murut on? kovin hiljasta :) mulla mennytki rattosasti ilta, bb:tä ja siinä sivussa salkkarit, käenpesät jne.. alkaa kyllä jo silmiä painaa, on niin pitkä pivä takana :D heräsin jo ennen puolta yheksää .. ei oo normaalia. toivon et tää rytmi säilyis ja saisin sen nyt mallilleen.
huomenna soiteltava vielä asuntotoimistoon ja kinuttava sitä asuntoa, muuten alan kasaamaan pinnasänkyä ja järkkää paikkoja valmiiksi vauvalle.
vois olla vielä ilta teen ja muutaman voikkarin paikka, sit säkyyn ja toivoo ettei nukahda. oz tulisi vielä myöhään myöhään :)
huomenna alkaa vika kuukausi. tai eihän sitä tiedä mut laskettuun aikaan on se kuukausi huomenna. voi iik :)
hyvät illan ja yön jatkot!
ootellaan 35+3
Eka marrasmuru oli syntynyt 27.9 viikoilla 31+5. En nyt muista nickiä, mutta oli sellainen, joka ei ollut yhtään kirjoitellut, mutta listalla oli. Painoa pienellä miehellä oli 1640!
Nyt se alkaa!
Palaan huomenna neuvolalääkärin jälkeen.
Effica ja Pyry-Aapeli 35+6
mutta hui miten pieni ... mun opaskirjan mukaan meijän vauvalla olis jo päälle kaksi kiloo painoa, tosin kai tapauskohtasta.. viikolla 35-35+6.
mäki tahon vauvan! mut nyt lähen näkee unia siitä pikkusesta =)
ootellaan :)
Tosiaan tarvitsee jo eväät mukaan koneelle jotta jaksaa kahlata läpi...
Rakentamisesta:Meillä mies niin kiireinen työssä ja vapaa-ajallakin (lue:ei siis koskaan kotona) joten päädyttiin pari vuotta sitten avaimet käteen taloon.Itse rakennettuna olisimme rakentajia vielä kymmenenkin vuoden kuluttua tai eronneet jo alkumetreillä.
Kiirettä on pitänyt heti äitiysloman ekapäivänä,pyykkiä on tullut pestyä ja silitettyä. Ikkunatkin pitäisi pestä vaikka olisi tämä raskaus hyvä syy jättää pesemättäkin.
(.) Ei uutta ,mitä nyt suppareita tulee tasaiseen tahtiin ja flunssa painaa päälle kuin yleinen syyttäjä.
-kisupikkukuu 33+6-