Sunnuntain siivousketju
Päivän siivoukset ketjuun, kannustetaan toisiamme! 🙂💪💪🧚♂️🧹
Kommentit (19)
Huomasin olevani yksin kotona ja mikäs sen parempi aika siistiä "alakerta" kevätkuntoon 👙
Ai kun kiva ketju, sainkin juuri siivottua😊. Tänään oli imurointia, lattiat pesty ja tavaroiden järjestämistä. Siivosin keittiön kaapit ja heitin kaikki vanhaksi menneet kuiva-aineet kaapista pois (tämä ollut mulle ikuisuusprojekti)
Tuli kiva uusi järjestys kun sai vähän selkeyttä ja näkee nyt et mitäs sitten oikeasti sinne tarvii hankkia jos on jotain mitä puuttuu. Mukava etsiä nyt sieltä jotain kun tietää missä leivonta tarvikkeet, makaronit/palstat, jauhot ja puuroaineet ovat.
Minä pesen viikon pyykkejä ja tissuttelen. Ihan mukavaahan tämä on.
*pastat piti kirjoittaa, vaikka sen nyt varmaan tajusi.
T. 3
Vierailija kirjoitti:
Ai kun kiva ketju, sainkin juuri siivottua😊. Tänään oli imurointia, lattiat pesty ja tavaroiden järjestämistä. Siivosin keittiön kaapit ja heitin kaikki vanhaksi menneet kuiva-aineet kaapista pois (tämä ollut mulle ikuisuusprojekti)
Tuli kiva uusi järjestys kun sai vähän selkeyttä ja näkee nyt et mitäs sitten oikeasti sinne tarvii hankkia jos on jotain mitä puuttuu. Mukava etsiä nyt sieltä jotain kun tietää missä leivonta tarvikkeet, makaronit/palstat, jauhot ja puuroaineet ovat.
Hyvä 😊 tuo kyllä kannattaa!
Pyykkiä pyörimässä ja hieman tiskattu.
Arvon josko puhdistaisi kahvinkeittimen..
Ap
Meidän autotallissa on ikkuna, joka on ollut jo pitkään siivous- ja pesulistalla. Tänään otin itseäni niskasta kiinni ja siivosin sieltä ensin kaikki vanhat hämähäkinseitit, kuolleet itikat ja pölyt pois. Vihdoinkin sain sen ikkunan pestyä. Oikeastaan se oli jo syksyllä tehtävälistalla, mutta se sitten vaan jäi. Ei se ole mikään iso ikkuna, eikä mikään vaivallonen homma, mutta olen vaan ollut peruslaiska, enkä ole saanut tehtyä. Nyt on hyvä mieli, kun se viimeinkin on hoidettu. :D
Tein viikkosiivouksen jo puolenpäivän aikaan. Tosin asun yksiössä niin ei siihen mene montaa minuuttia.
naapurin Pirkko kirjoitti:
Meidän autotallissa on ikkuna, joka on ollut jo pitkään siivous- ja pesulistalla. Tänään otin itseäni niskasta kiinni ja siivosin sieltä ensin kaikki vanhat hämähäkinseitit, kuolleet itikat ja pölyt pois. Vihdoinkin sain sen ikkunan pestyä. Oikeastaan se oli jo syksyllä tehtävälistalla, mutta se sitten vaan jäi. Ei se ole mikään iso ikkuna, eikä mikään vaivallonen homma, mutta olen vaan ollut peruslaiska, enkä ole saanut tehtyä. Nyt on hyvä mieli, kun se viimeinkin on hoidettu. :D
Jep, näitä itselläkin riittää ja moni vastenmielinen homma onkin lopulta niin helppo, ettei enää osaa sanoa miksei sitä tehnyt jo aiemmin. 😊
Täällä alkaa jo parvekkeenkäyttökausi, perhe siellä jo oleilee, eikä talven pölyjä ole siivottu pois. Jaksaisinko tänään vähän siivota siellä, vaiko en... 🤔
Ap
Tänne palstalle voisi joku suomineito tulla tekemään oikein suursiivouksen...
Vierailija kirjoitti:
Pyykkiä pyörimässä ja hieman tiskattu.
Arvon josko puhdistaisi kahvinkeittimen..
Ap
Päätin että kahvinkeittimen putsaus jää tekemättä.
Pyyhin muutamat tahrat keittiön lattiasta (koko lattiaa en sentään jaksanut pestä).
Ap
Ylensä minulla on siivouspäivä maanantait,koska on lenkki sauna. Ulkoilin ja hiki tuli.Liikaa vaateita pällä.Koti lounaalle ja ei muta kun kunnolla pieni kämppä sivoamaan.Toppahousut ja paksu talvitakki puhtaina kellari varasto tila ja sietä kotiin 2 kevyempää takkia.Innoistuin avaa vaate kaapin ovet ja sieltä vaateita kasiin,vietäväksi Uff latikon viellä tänään.Niitä kerty 2 isoo kassilista.Kausitain inostun poistaa likaa kotini materialia.Jotka siistejä puhtaita ja käypä kierrätys laatikoihin.Astioita jo talven selkään kannoin 5km matkan kassissa Vida.Nopeamin kaikki lika koti lähtisi jos olisi auto.
Pitäisi kokeilla tepsiikö saunan lattiaan universal stone. Olen siivonnut sitä jo kolmena päivänä, mutta pari kohtaa on vielä harmaana.
Pesin pyykkiä ja etsin pääsiäiskoristeet, laitan ne nyt jo oveen ja muualle, kun en enää muuten ehdi. Olemme nimittäin lähdössä matkalle. Kukkia huolsin ja seuraavaksi tyhjennän astianpesukoneen ja imuroin. Teen varmaan focacciaa samalla iltapalaksi, kun pitää käyttää hiiva loppuun.
No niin NO NIIN! Imuroin jo parvekkeen! Seuraavaksi menen heilumaan sinne rätin kanssa (miehen vanhat kalsarit, vettä ja fairya).
Kiitos sinulle joka puhuit autotallin ikkunasta. Ilman en olisi saanut inspiraatiota.
Ap
🌞🌞 Pyyhin parvekkeen tuolit ja lattiapuut 😊 sekä pyyhin pari hyllyä jotka siellä on. Ihanaa, kyllä tämä kruunasi koko siivouksen! 👸
Vierailija kirjoitti:
🌞🌞 Pyyhin parvekkeen tuolit ja lattiapuut 😊 sekä pyyhin pari hyllyä jotka siellä on. Ihanaa, kyllä tämä kruunasi koko siivouksen! 👸
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Huomasin olevani yksin kotona ja mikäs sen parempi aika siistiä "alakerta" kevätkuntoon 👙
Talviturkki vaan lyhyeksi "poikatukaksi", kesää odotellessa!
Olen järjestellyt tavaroita, imuroinut, vaihtanut lakanat ja pessyt muutakin pyykkiä 4 koneellista mm. peiton ja tyynyn päällisiä, pyyhkinyt keittiön kaappeja, siivonnut vessoja ja pyyhkinyt pintoja kloriitilla (kuopuksella oli vatsatauti muutama päivä sitten). Käytiin lapsen kanssa myös hetki pihalla hakkaamassa jäitä, että piha sulaisi nopeammin.
Aikamoinen lista tehtyjä hommia tuossa on mutta silti tuntuu, että koko päivä on mennyt laiskotellessa :O
Itse olen siivonnut kaksi wc-pönttöä, kaksi lavuaaria, tyhjentänyt tiskikoneen ja pyykkitelineen, keittiö puoliksi siivottu 💪 ap