Jos ette tee pääsiäisenä lammasta/karitsaa. Niin mitä sen tilalle?
Kommentit (37)
Ahh, karitsanpaisti on kyllä hyvää.
Kaipa sitä tehdään, jos kotona ollaan.
Grillataan jotain, esim. lohi, kana, parsa
Parsarisottoa ja kukkopaistia. Pashaa jälkiruoaksi. Lapsille suklaamunia. Ikinä en ole lammasta tehnyt.
Raavaan lihasta ehkä joko sisäpaistia tai paahtopaistipalasta ja sille pippurikastike. Ois ainakin miehen herkkua nuo. Kanaa myös koska lapset taas tykkää siitä. Lammasta meillä ei tykkää kukaan syödä, kun sen maku on jotenkin aina niin "hikinen" vaikka miten teet ja laitat, tai sitte mä en vaan osaa?
Woltista ruokkaa. No ei vaiskaa. Ehkä ulos grillaa tai sit jotai paistia
Pääsiäiskinkku. Savustetaan, jos on kovin lämmintä. Jos on kylmää, paistan sisällä leivinuunissa.
Vierailija kirjoitti:
Karitsa on lampaan lapsi, miksi suomessakin uhrataan se? Eikö se ole outoa. Aikuisetkin eläimet ovat aika nuoria, tietenkin ihminen joutuu jotain lihaa syömään terveyden vuoksi.
Ihan samoin syödään vasikanlihaa, joka on parempaa kuin vanhan lehmän liha. Ja broileria, joka on nuori lihakana.
Samaten kaloissa. Nuoret kalat ovat parempia kuin isot ja vanhat.
Vierailija kirjoitti:
Raavaan lihasta ehkä joko sisäpaistia tai paahtopaistipalasta ja sille pippurikastike. Ois ainakin miehen herkkua nuo. Kanaa myös koska lapset taas tykkää siitä. Lammasta meillä ei tykkää kukaan syödä, kun sen maku on jotenkin aina niin "hikinen" vaikka miten teet ja laitat, tai sitte mä en vaan osaa?
No et vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karitsa on lampaan lapsi, miksi suomessakin uhrataan se? Eikö se ole outoa. Aikuisetkin eläimet ovat aika nuoria, tietenkin ihminen joutuu jotain lihaa syömään terveyden vuoksi.
Ihan samoin syödään vasikanlihaa, joka on parempaa kuin vanhan lehmän liha. Ja broileria, joka on nuori lihakana.
Samaten kaloissa. Nuoret kalat ovat parempia kuin isot ja vanhat.
Ei lihassa käytetä kai kovin vanhan lehmän (naispuolinen eläin) lihaa. Missä ovat sonnit (urospuolinen).
Meillä on poroa, ehkä käristystä, kun on helppo ja nopea tehdä. Jotain kalaa varmaan toisena päivänä. En oo vielä muuta keksinyt.
Panetko sä lampaita pääsiäisenä? Tuleeko siitä edes sitten lammas?
Taidan tehdä kevätruokaa, eli uunilohta, uusia perunoita, voikastiketta (kevätsipulilla) ja tankoparsaa.
Mango-passion-juustokakkua ja suklaata makeaksi.
Pashaa ostan pienen annoksen valmiina, en jaksa tehdä itse.
Inhoan lammasta ja mämmiä, ns. pääsiäisruokia.
Ainoastaan pashasta tykkään, jos siinä ei ole rusinoita.
Mutta en siitäkään sen suuremmin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on poroa, ehkä käristystä, kun on helppo ja nopea tehdä. Jotain kalaa varmaan toisena päivänä. En oo vielä muuta keksinyt.
Mullakin on pari poronlihakönttiä pakkasessa, mutta se ei jotenkin sovi mielessäni kevääseen
Intialaista kasvicurrya ja vegaanista suklaata
Olen varannut perinteistä lipeäkalaa pääsiäiseksi.
Ihan tavallista ruokaa kuten muulloinkin
Tarkoitit kai lammaksen sijaan.