Herttoniemen vaijerin varoituslappu oli vain suomeksi
Eikös kaikki kaupungin asettamat kyltit pitäisi olla myös ruotsiksi?
Kommentit (31)
Nyt menee varmaan pari rkp:läistä laskee protestiksi ton mäen? Eiköhän toi pakkoruotsi ole ihan kuollut, kun Helsingin virkamiehetkin on sitä mieltä?
Olikohan se mamu, joka oli laittanut kyltin? Varmaan vielä sellaiseen paikkaan, josta kantasuomalainen ei (kännissä) sitä huomaa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:55"]nyky menolla on kaikki kyltit syyriaxi....sanokaa mun sanoneen....
[/quote]
Syyriaxi? Mikäs se sellainen on? Ja nyky_meno on yhdyssana.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 19:28"]Olikohan se mamu, joka oli laittanut kyltin? Varmaan vielä sellaiseen paikkaan, josta kantasuomalainen ei (kännissä) sitä huomaa.
[/quote]olen ( melko ) varma että näin on tapahtunut !
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 19:28"]Olikohan se mamu, joka oli laittanut kyltin? Varmaan vielä sellaiseen paikkaan, josta kantasuomalainen ei (kännissä) sitä huomaa.
[/quote]olen ( melko ) varma että näin on tapahtunut !
[/quote]sama tääl
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:39"]Monelta on näköjään jäänyt huomaamatta että Suomi on virallisesti kaksikielinen maa. Ruotsissa suomen kieli ei ole virallinen kieli, joten siellä ei kylttien yms tarvitse olla suomeksi. Siihen asti kun tämä hulluus täällä jatkuu, kaikki pitäisi olla molemmilla kielillä. [/quote] Jos olis peruskoulun oppimäärä edes jollain tasolla hallussa, tietäisitte tämänkin.
[/quote] perustuslain mukaan Suomi on kaksikielinen maa ja niin kauan kun on perustuslakiin rustattu niin niin kauan Suomessa opetellaan myös ruottinkieltä. Tässä tapauksessa kuollut oli täysin suomenkielinen.
Hommaveijarit hieman herkillä täällä? Toivottavasti Suomen Vastarintaliike pääsee valtaan, niin puhutaan kaiki sitte ruotsia ja suomi kielletään kaikilta.
"Totally safe! Go ahead, eyes closed."
Ei kai yksityisten ole pakko ruotsikylttejä hankkia. Julkiset paikat eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:34"]
Oli suomenkielinen
Mutta olisi voinut olla ruotsinkielinen. Sehän on lähtökohta.
Ruotsinkielisenkin oletetaan osaavan Suomea. Suomihan on kaksikielinen maa.
Mutta pitää saada palvelu (tässä tapauksessa kyltti) omalla äidinkielellä.
Tää voi nyt tulla sulle vähän puun takaa, mut täällä itä-Suomessa ei ole ensimmäistäkään opastetta ruotsin kielellä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:55"]nyky menolla on kaikki kyltit syyriaxi....sanokaa mun sanoneen....
[/quote]Minkäskielinen kyltti pitäisi sinulle olla? Hmm?