Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti vai katkera

Vierailija
20.03.2022 |

Narsistit ovat pohjimmiltaan äärimmäisen katkeroituneita, kyynisiä, ja elämään sekä ihmisyyteen pettyneitä. Narsistilla vaurio ja pettymys on tullut varhaislapsuudessa, jonka vuoksi oma tilansa on useimmiten psyyken tiedostamattomassa ja patologista. Mistä erottaa arjessa narsistin ja toisaalta vaan hankalan, mutta myöhemmin elämässään katkeroituneen ja elämään pettyneen ihmisen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsisti yleensä myöntää, että hänessä itsessään on edes jotain vikaa. Narsisti vaan kaasuvalottaa minkä ehtii: "Vika on sinun todellisuudessasi".

Vierailija
2/5 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain yhdenlaista narsismia, ja toisaalta on persoonallisuushäiriötasoinen narsismi ja lievempiä versioita. PIstä youtubeen "overt narcissist" ja "covert narcissist", löytyy paljon matskua. Mutta katkeruus ei ole sama asia kuin narsismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Vähän vaikea sanoa noin vaan. Tyypillistä on mm. uhriutuminen. Minun narsisti on

- haukkunut ja nimitellyt minua

- manipuloinut ja valehdellut

- stalkannut minua tekstiviesteillään jne.

- syyttänyt mm. minua omasta epäonnistumisestaan

- käyttäytynyt aggressiivisesti

- raivostunut aivan pienestä

Kun on kyse pettyneestä ja katkeroituneesta ihmisestä, ehkä narsistin erottaa siitä, että narsisti on uhri. Ei siis ole vain purnaaja, vaan syyttää muita omasta epäonnistumisestaan. Narsisti on myös yleensä sitä mieltä, että hän on muita parempi ja muitten yläpuolella.

Vierailija
4/5 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr. Ramani on Youtubessa, todella tunnettu psykologi ja narsismin asiantuntija.

Vierailija
5/5 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on taas hyvä esimerkki siitä miten kaikki ei toivotut piirteet ihmisissä vedetään narsismiin.

Lukekaa netistä narsistin piirteet ja käytösmallit, niin tiedätte että jos joku vaan surkuttelee kurjaa kohtaloaan vähän pidempään tai on vihainen vaikka häntä kaltoinkohdellulle exälle, niin siitä on narsismi kaukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän