Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette syö simpukoita

Vierailija
01.10.2006 |

tuossa nirsoilu-ketjussa oli monta jotka mainitsivat etteivät syö simpukoita. oletteko edes maistaneet hyviä sinisimpukoita ravintolassa? ovat miedon makuisia, eivät yhtään niljakkaista tarjoillaan useimmiten ihanien maalaisranskalaisten kanssa. eli uskoisin, että monelle nirsollekin uppoaisi hyvin jos vain maistaisitte.

meillä kaikki rakastavat sinisimpukoita, jopa alle 2v. taaperomme. kampasimpukoista en itse niinkään välitä, muu perhe tosin pitää niistäkin.

kokeilkaa joskus vaikka belgessa simpukoita currykookos-kastikkeella, voisin melkein luvata että pidätte.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se simpukka olisi nyt joku kovinkin orgastinen asia, joka vasta tekee elämästä hyvin eletyn elämän! Varmaankin saan ihan itse määritellä, mitä elämässäni haluan kokeilla. Jos jään jostain suuresta paitsi kun en syö simpukkaa niin enhän minä sitä menetystä koskaan itse tule tietämään.

Mitä mun sitten pitäisi muuta elämässäni kokea? Benji-hyppy? Mount Everestin valloitus? Kuulento? Syrjähyppy? Ryhmäseksiä?

Vierailija
2/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita sanoja suuhuni.

3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpukoiden lisäksi en ole maistanut enkä edes aio maistaa etanoita.

Oliiveista, kapriksista, hillosipulista ja suolakurkusta en tykkää, olen kyllä niitä syönyt. Oliiveja ja suolakurkkua voin kyläpaikassa syödä jos hirveesti hävettää olla syömättä.

Sinapista ja ketsupista en tykkää paljaaltaan.

Sieniä välttelen, en laita niitä itse omaan ruokaan mutta saatan kylässä syödä. Syynä se, että olen muutaman kerran oksentanut sienet.

Muuten syön kyllä kaikkea.

3

Vierailija
4/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustekala, ravut, kaviaari, sashimi?

Vierailija
5/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinä annat itsestäsi juuri sellaisen ahdaskatseisen -mamma- kuvan, johon otsikossasi viittaat.. Se kun tuppaa olemaan tällä palstalla yksi vallitsevia luonteenpiirteitä..

Ihan uteliaisuudesta, juotko punaviiniä, tai viiniä ylipäätänsä?

Vierailija
6/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuat kai, ettei kyse ole mistään makuasiasta, vaan siitä, että simpukat ja etanat etoo, vähän kuin madot ja käärmeetkin. On ihan psykologinen juttu, ei kulinaristinen. Siksi minusta on junttia, että täällä av:lla arvostelet minua ja syömisiäni esittäen minusta villejä arvauksia. Ymmärrätkö olevasi minun suhteeni yhtä ennakkoluuloinen kuin minä olen simpukoiden suhteen?

3

Vierailija
7/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit tehdä tuollaisen johtopäätelmän siitä, etten syö simpukkaa ja sanon sen suoraan?

Kyllä, juon viinejä, pidän punaviinistä.

Mitä muita ennakkoluuloja oli? Laitanko pystyyn topicin " mitä haluat kysyä simpukoista kieltäytyvältä av-mammalta" ?

Vierailija
8/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kokki, joka ei juurikaan syö nilviäisiä.

Olen maistanut niitä, mutta en koe tarvetta maksaa maltaita annoksesta vain jotta voisin opetella tykkäämään siitä. Kyseessä on kuitenkin hyvin pieni osa maailman ruoka-aineista, joten kukaan ei jää paljostakaan paitsi vaikka ei koskaan maistaisikaan ko. tuotetta.

Toiseksi; simpukoitten, etanoitten ym. maku itsessään on melko neutraali. Sen herkullisen maun esim jonkun mainitsemaan etanapannuun (voita, aurajuustoa jne.) tekevät ne muut aineet. Esim. syötyäsi juuri tuota etanapannua et pysty sanomaan mitään etanoitten mausta, sillä se ei yksinkertaisesti erotu aurajuuston seasta!

On aika naurettavaa brassailua aikuisilta naisilta väitellä siitä, kuka syö eniten nilviäisiä, varsinkin kun ottaa huomioon että KAIKILLA on joku ruoka tai asia jota ei suuhunsa suostu laittamaan...

Vierailija
9/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole kallista edes. ravintolassa ihan normaaliruokien hinnalla saat puolisen kiloa simpukoita ja ranskikset päälle.

kyllä meillä ne ' hienostelu' ruoat on ihan muita sitten.

Vierailija
10/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et miks jonku mieltä painaa niin paljon se et mitä muut syö tai ei syö? Eikös se nyt ole ihan jokaisen oma asia ja jos joku ei syö tai halua maistaa simpukoita, etanoita tms niin sallitaan se hänelle jooko?

Vierailija
11/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokkina tietänet, että eri raaka-aineita yhdistelemällä syntyy taivaallisia makuja.. Harvempi meistä popsii tuoretta pinaattia sellaisenaan, mutta esim. pastassa kyllä..

Työskentelet ilmeisesti paikassa jossa ko. tuotteita myydään?

Vierailija
12/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

23: Enpä tiedä millaisissa ravintoloissa olet käynyt ja millaisia simpukoita olet syönyt, mutta meilläpäin simpukka-annos on kallein annos eikä tarjolla tosiaan ole ranskalaisia...

Kokkina tosiaan tiedän yhtä ja toista ruoista. Kuten esimerkiksi juuri sen, että simpukoitten maku ei yhdisty taivaallisesti muihin aineisiin vaan peittyy yleensä täysin voimakkaampien aineitten alle. Useimpien ihmisten simpukkainnostus perustuu niiden maineeseen halujen nostattajana, kokeilunhaluun ja ajatukseen siitä, että hienot ja rikkaat syövät niitä.

(Toki on olemassa myös oikeita kulinaristeja jotka osaavat analysoida ruokaa ja tosissaan tahtovat ja osaavat maistella, heiltä pyydän vilpittömästi anteeksi kirjoitustani, he löytävät varmasti simpukoista paljon sellaista mitä minä en ole koskaan kuullutkaan.)

Miksi sinua 25 vaivaa niin paljon, vaikka joku ei tahtoisikaan sinun herkkuruokaasi maistaa? Oletko sinä maistanut aivan kaikkea? En kertakaikkiaan voi käsittää tuollaista asennetta! Se ei ole sinulta mitenkään pois eikä kuulu sinulle pätkääkään.

En tiedä miten tämä aiheeseen liittyy, mutta olen äitiyslomalla tällä hetkellä.

Vierailija:

Ja kokkina tietänet, että eri raaka-aineita yhdistelemällä syntyy taivaallisia makuja.. Harvempi meistä popsii tuoretta pinaattia sellaisenaan, mutta esim. pastassa kyllä..

Työskentelet ilmeisesti paikassa jossa ko. tuotteita myydään?

Vierailija
13/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minäkin olen ammatiltani kokki...

Mies ja poika 2v kyllä syövät jos niitä jossain tarjoillaan, mutta itseä ei kauheasti kiinnosta, tiedän miltä ne maistuvat, mutta se riittää.

Vierailija
14/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa. En mäkään syö simpukoita, etanoita tai mustekalaa. Enkä kaikkia niistä ole edes maistanut. En tajua miten se tekee minusta jotenkin moukan tms. Tai mitä se ylipäätään kuuluu kenellekään. En vain halua syödä nilviäisiä!

Eihän kaikki syö esimerkiksi lihaa tms.

Kuinka moni teistä minua sivistyneemmistä on niin moukka, ettei haluaisi maistaa eläviä torakoita tai niitä isoja valkoisia matoja?? Ne kun kuuluvat myös jossain päin maailmaa olevan herkkua.

Vierailija
15/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti minusta on käsittämätöntä että täällä arvostellaan tällä perusteella ihmisiä ja ylenkatsotaan ruokailutottumusten perusteella. Tuomitsetteko juntiksi sen ranskalaisen joka syö suurella halulla mereneläviä koska on niihin pienestä pitäen tottunut, mutta ei osaisi arvostaa suomalaisia perinneruokia? Jos ette muuta lähdettä ylemmyyden tunteellenne löydä niin onnea valitsemallanne tiellä.

PS. kai te kaikki simpukansyöjät syötte myös munuaisia ja kieltä?

Vierailija
16/35 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen jo 31 vuotta, niin saan päättää itse mitä syön. Sisäelimiä en syö. Simpukoita syön.

Se on vain sellainen epämääräinen jatkumo, jonka ääripäät ovat absoluuttisen ällöttävä ja absoluuttisen miellyttävä, ja eri ihmisten henkilökohtaiset ääripäät sijoittuvat jatkumon eri kohtiin.

Ap, syötkö koiria? Torakoita? Toukkia? Jne. jne. Jos vastaat kaikkiin kysymyksiin kyllä, se tarkoittaa vain sitä, ettei ole mitään ruokaa, joka nostaisi sinulla karvat pystyyn. (Eikä siitä voi tehdä johtopäätöksiä luonteestasi tms.) Jos vastaat johonkin kysymykseen ei, niin miksi?

(Anteeksi, tämä näyttää kyllä vähän hyökkäävämmältä kuin tarkoitin.)

Vierailija
17/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun joudun autiolle saarelle haaksirikkoutuneena eikä mulla ole muuta syötävää kuin pallokalat ja simpukat, niin sitten harkitsen niitä simpukoita. Siihen asti varmaan pärjään ilman.

Vierailija
18/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttavat kamalaa allergiaa.

Vierailija
19/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisimpukoita ehkä vain kerran. Jokaisella kerralla olen pettynyt simpukoihin. Miksi ihmeessä minun pitäisi " opetella" simpukoita syömään? Ne voi aika helposti valita pois.

Vierailija
20/35 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jos mukaan sotketaan kookosta niin jää väliin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi