Miksi kissoja pitäisi olla kaksi?
Nehän on erakoita eivät tarvitse lajitoverin seuraa. Mulla on yksi kissa ei olisi millään varaa toisen eläinlääkärikuluihin tupla hiekkaan jne. Joten miksi turhaan?
Kommentit (55)
Jännää ku ihmiset alapeukuttaa aina muttei perustele mitään :D
En suosittelisi ap:lle edes sitä yhtä kissaa.
Eivät odota omistajaa töistä kotiin niin kiihkeästi, kun on kaveri kotona.
Mutta ennen kaikkea luonnekysymys.
Mullakin on yksi kissa ja välillä on vuorokauden yksin. Ihan hyvin pärjää.
Ei kissat ole erakoita. Jotkut kissat tosin ei siedä muita reviirillään, esim minulla oli semmoinen kissa.
Ihminen harvoin jaksaa pitää seuraa ja aktivoida sisäkissaa tarpeeksi. Siksi ne helposti viettävät tylsää ja yksinkertaista elämää jos ei ole kissakaveria. Kissakaverista on kissalle usein paljon iloa, ja ne aktivoivat toisiaan.
Sinä et tiedä kissoista mitään. Joten parempi että luovut siitä kissasta.
Juu, sama mulla. Mitä järkeä maksaa tuplasti kun jo yksi valvottaa niin paljon yöllä. Ajattele kahta kissaa yöllä!
Tätä minäkin vähän olen ihmetellyt. Katselin jonkun dokkarin missä todettiin että suurin osa kissoista korkeintaan juuri ja juuri sietää saman talouden muita kissoja. Välttelivät toisiaan parhaansa mukaan.
Mun kaikilla kavereilla on yksi kissa. Vain kissa hulluilla on useampi.
Mitäs mietitte kun esim ruotsissa koiran saa jättää max 6h yksin mutta kissan vuorokaudeksi (24h). Ehkä siksi kun koira kärsii eroahdistuksesta kun ovat laumaeläimiä, kissat eivät.
"Kissan kantamuoto afrikanvillikissa elää reviirillään yksinäistä elämää ja sosiaalista vuorovaikutusta syntyy lähinnä paritteluaikaan uroksen ja naaraan välille sekä emon ja pentujen välillä. Leijonia lukuun ottamatta muutkin kissaeläimet ovat yksineläjiä."
Sey.fi
Vierailija kirjoitti:
"Kissan kantamuoto afrikanvillikissa elää reviirillään yksinäistä elämää ja sosiaalista vuorovaikutusta syntyy lähinnä paritteluaikaan uroksen ja naaraan välille sekä emon ja pentujen välillä. Leijonia lukuun ottamatta muutkin kissaeläimet ovat yksineläjiä."
Sey.fi
Kissat ovat yksineläjiä silloin, kun ravinnonsaanti on heikompaa. Kun ravintoa on runsaasti, kissat muodostavat isojakin perheyhteisöjä. Kotikissat ovat yleensä sosiaalisia eläimiä ja nauttivat lajitovereiden seurasta.
No mulle ei toista riehujaa tule.
Mun kaverin kissat sietää just ja just toisiaan ja ovat siskokset. Että Joo.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin vähän olen ihmetellyt. Katselin jonkun dokkarin missä todettiin että suurin osa kissoista korkeintaan juuri ja juuri sietää saman talouden muita kissoja. Välttelivät toisiaan parhaansa mukaan.
No mä kyllä ihmettelen että mistä olet tuollaisen dokkarin repäissyt. Minä oon katsonut jo monta vuotta livekameroita pelastetuista kissoista ja emoista jotka saa pentujaan. Suurin osa kissoista tykkää maata toistensa kainalossa ja pesevät toisiaan sekä leikkivät keskenään. Tykkäävät todellakin toisistaan. Kun kissat adoptoidaan koteihinsa, yleensä pareina, niin monet omistajat jakavat kuvia ja videoita sosiaalisessa mediassa kissojen uudesta elämästä ja edelleen aikuisena tykkäävät leikkiä keskenään ja nukkua sylikkäin kavereittensa kanssa. Kissat todellakin rakastavat niin kissojen kuin ihmistenkin läheisyyttä.
Minulla on ollut useampi kissa samaan aikaan. Suurin osa nautti toistensa seurasta, nukkuivat sylikkäin (parit vaihtuivat), leikkivät keskenään jne. Joukossa oli yksi, joka ei kaivannut muiden seuraa lainkaan, mutta toki sieti sitä, ei vain hakeutunut muiden seuraan, mutta mitään aggressioita ei ilmennyt koskaan.
Nyt on kaksi vanhaa kissaa ja suren jo sitä, mitä tapahtuu, kun toisesta jättää aika ja toinen jää yksin. Ovat erottamattomat ystävykset, hakautuvat toistensa seuraan jatkuvasti. Eläinsuojasta otettu, sinne eri paikoista päätyneet aikoinaan ja samaan häkkiin sijoitettiin. Erottamaton ystävyys oli syntynyt heti, joten annettiin vain yhdessä:)
TS. luonnekysymys. Eivät kissat tai muutkaan eläimet niin kovin paljoa poikkea meistä ihmisistä - tai me niistä. Useimmat ihmiset, kuten kissatkin viihtyvät toistensa seurassa - ainakin valikoidussa seurassa:)
Mutta. Jos on vain yksi kissa, tulee sen ihmisen osoittaa sille paljon huomiota, seurustella ja leikittää, mieluiten useamman kerran päivässä. Muutenhan kissan elämä on kovin, kovin tylsistyttävää ja voi siksi vaikuttaa sen elämänhaluunkin.
Mä en ota toista koska sit se ei varmaan nukkuisi enää mun vieressä. Sitten on vaa kaks sotkevat kämppistä mistä on vaan kuluja. Tuntuu enemmän lemmikiltä kun on yksi. Eikä laki vaadi kahta
Miksi muiden mielipiteillä on väliä? Jos haluat yhen kissan ota yks jos haluat enemmän ota enemmän. Simple
Ankea ihminen ajattelee vain itseään. Kissa tarvitsee omanlajista seuraa kuten ihminen, harva oikeasti viihtyy yksin. Leikkivät keskenään ja antavat ihmisen nukkua.
Meillä on 7 pelastettua kissaa, iso talo ja aidattu piha niille. Ei koskaan yksinäistä hetkeä :)
Riippuu kissasta.
Jotku on erakoita - suurin osa ei.