Lähettääkö posti laskut uuteen osoitteeseen?
En ottanut postin maksullista vuoden eteenpäin lähetys-palvelua, kun muutin. Kuukauden verran heidän pitäisi silti lähettää kaikki posti ilmaiseksi. Nyt muutosta on kulunut yli kuukausi. Lähettävätkö he kaikki, missä lukee "lasku" ja muut tärkeät postit (kuten pankin tms.) eteenpäin uuteen osoitteeseeni? Mietin, olenko ihan kaikkiin paikkoihin muistanut tehdä osoitteenmuutoksen. Ainakaan lehtiä eivät lähetä eteenpäin, mutta se ei haittaa, koska en ole tilannut yhtään lehteä.
Kommentit (12)
Tuskin, posti ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos.
Ei lähetä. Meillekin tulee vielä 10 vuoden takaisia kirjeitä edellisen asukkaan ajalta.
Ne jakaa ne postit sinne vanhaan osoitteeseen ja jos huonosti käy niin uusi asukas laittaa ne roskiin
OK. Kyselen, koska olen köyhä opiskelija eikä ollut varaa maksaa tuosta eteenpäin -palvelusta, vaikka varmasti olisi kätevä. Joskus olen kyllä saanut postia uuteen osoitteeseenkin, vaikka en olisi ottanut maksullista palvelua. Ap
olis varmaan viisaampaa jatkaa sitä palvelua, rästimaksuista kertyy aika nopeasti isompi summa
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:09"]OK. Kyselen, koska olen köyhä opiskelija eikä ollut varaa maksaa tuosta eteenpäin -palvelusta, vaikka varmasti olisi kätevä. Joskus olen kyllä saanut postia uuteen osoitteeseenkin, vaikka en olisi ottanut maksullista palvelua. Ap
[/quote] palvelu maksoi 20e/vuosi...
Palvelun hinta on noussut, ei ole enää 20 €. Opiskelijalla on rahat tiukilla, kun jollain pitää vuokra ja ruokakin maksaa. Mihinkään muuhun kuin täysin välttämättömään ei jää rahaa. Ei ole sukulaisia, jotka auttaisivat hädässä tai paikkaa, jossa saisi käydä edes syömässä ilmaiseksi, kuten joillakin. Ap
Onko sulla siis syytä epäillä, että osoitteenmuutos ois jäänyt tekemättä jonnekin? Me ei olla koskaan maksettu tuota palvelua ja aina on postit löytäneet uuteen osoitteeseen. Postin sivuilla on hyvä muistilista niistä paikoista, minne osoitteenmuutos pitää tehdä erikseen. Käyt vaan sen läpi ja huolehdit, että kaikkialla on ajantasainen osoite.
Tuolta löytyy kaikki ne, mihin osoitetieto päivittyy suoraan: http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palvelutverkossa/muuttoilmoitus/osoitetiedotyrityksille.html
Tottakai kaikki maksetut kirjeet käännetään! Ja jos osoitetta ei löydy, kirjeet palautetaan lähettäjälle. Firmoilla aina palautusosoite kuoressa.
Mainoskirjeet ja lehdet ilman i-palvelua revitään.
T: postinainen
Ei.