Työelämästä tuntemani ihminen kertoi uhkailleensa työkavereitaan aiemmin väkivallalla ja olevansa siihen valmis uudestaan
Olen aika järkyttynyt. Kyseessä siis ihan koulutettujen ihmisten toimistotyöpaikka, missä nyt ei olettaisi minkään aiheuttavan tuollaisia juttuja. Nyt yksi työtuttuni kertoi minulle, kerrottuaan riidasta toisen työyhteisön jäsenen kanssa, että on aiemmassa työpaikassaan uhkaillut pahoinpitelevänsä muita jos nämä eivät tee mitä hän haluaa ja että hän ei epäröi uhata myöskään ihmisiä nykyisessä työpaikassa väkivallalla.
Miten tässä pitäisi toimia? Ei minulla ole mitään todisteita, kyse oli asiasta jonka hän kertoi minulle suullisessa keskustelussa.
Kommentit (28)
Höpö höpö taas. Potkut tuollaisesta tulisi.
Meidän työpaikalla eräs alkoi uhkailemaan työkavereita ja esimiehiä. Lopputulos oli että työpaikalla oli vartijat muutaman viikon ajan ja tämä henkilö päätyi suljetulle.
Nykymaailmassahan mikään ei liene helpompaa kuin nauhoittaa uhkailijan jutut?
Alan vaihtoa ajatellen opiskelen tällä hetkellä ja luokallani on juuri AP:n kuvaileman kaltainen opiskelija, kehuu aina naureskellen kuinka hän on saanut väkivallalla uhkaillen tahtonsa useammastikkin läpi. Hän on hyvin fyysisesti ahdistava, tulee ns.iholle puhumaan (eli oikeasti seisoo melkein sun varpailla ja pitkänä ihmisenä kumartuu sun "yli" vaatimaan huomiota), vähättelee kaikkia muita, jopa opettajia ja sanoo sen myös heille suoraan. Hänelle ei voi kuulemma enään opettaa mitään mitä hän ei jo tietäisi, hän on kuulemma jo täysin valmis ammattiinsa mutta on vain hakemassa papereita koululta. Kaikki on aina salaliitto häntä kohtaan, jos joku on saanut hyväksilukuja aiemmista opinnoista,niin ne on kaikki huijausta,kusetusta ja valehtelemalla saatuja hyväksilukuja, koska hänen rautainen ammattitaitonsa ei ole tuonut hänelle hyväksilukuja...
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö taas. Potkut tuollaisesta tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Alan vaihtoa ajatellen opiskelen tällä hetkellä ja luokallani on juuri AP:n kuvaileman kaltainen opiskelija, kehuu aina naureskellen kuinka hän on saanut väkivallalla uhkaillen tahtonsa useammastikkin läpi. Hän on hyvin fyysisesti ahdistava, tulee ns.iholle puhumaan (eli oikeasti seisoo melkein sun varpailla ja pitkänä ihmisenä kumartuu sun "yli" vaatimaan huomiota), vähättelee kaikkia muita, jopa opettajia ja sanoo sen myös heille suoraan. Hänelle ei voi kuulemma enään opettaa mitään mitä hän ei jo tietäisi, hän on kuulemma jo täysin valmis ammattiinsa mutta on vain hakemassa papereita koululta. Kaikki on aina salaliitto häntä kohtaan, jos joku on saanut hyväksilukuja aiemmista opinnoista,niin ne on kaikki huijausta,kusetusta ja valehtelemalla saatuja hyväksilukuja, koska hänen rautainen ammattitaitonsa ei ole tuonut hänelle hyväksilukuja...
Hoitaja?
Minä ainakin kerron kiusaajille itsestäni vastaavaa, kun minua estetään lähtemästä pois, ja odotan, että voisin tehdä rikosilmoituksen heidän levittämistään juoruista.
Kuulostaa ihan mafia -toimintatavalta tai ei ihan tasapainossa tyyppi (juoko alkoholia tms). Uskoisin että osa irtisanoutuu työpaikasta jos joku uhkailee väkivallalla tai kysyy pomolta neuvoa. Säälittää jos joku totteleva nuori ihminen jäisi hänen nyrkin alle, eikä uskaltaisi edes lähteä työpaikasta, se on kaukaisesti jopa mahdollista. Ellei joku työkaveri nauhoita puheita ja tee rikosilmoitusta.