Siskon huolestuttava sivuhistoria
Olen vanhempieni luona kylässä tämän viikonlopun ajan. Siskoni 16v asuu edelleen lapsuudenkodissani. Eilen kävin pikaisesti hänen koneellaan katsomassa sähköpostiani. Välilehteen oli jäänyt hänen tumblr -bloginsa auki. Blogi oli täynnä thinspiration ja pro-ana tagilla varustettuja kuvia. Kävin katsomassa hänen sivuhistoriaansa ja sieltä paljastui, että siskoni on käynyt myproana foorumilla. Tiedän rikkoneeni hänen yksityisyyttään enkä tämän takia tiedä, mitä minun tulisi tehdä.
Kommentit (23)
Olitko ap siis saanut siskoltasi luvan käydä hänen koneellaan? Jos olit, niin tuntuu oudolta että blogi olisi voinut jäädä auki vahingossa. Jos ihmisellä on jotain salattavaa, niin kyllä hän haluaa silloin ensin tarkistaa, ettei mitään ole jäänyt auki, ennen kuin antaa toisen mennä koneelleen. Olisiko siskosi itsekin huolissaan tilanteestaan ja ehkä jätti sivun tahallaan auki, yrittäen sitä kautta kertoa asiasta ja pyytää apua..? Mutta jos et ollut hänen koneellaan luvan kanssa, niin minustakaan ei ehkä silloin kannata sanoa siskolle, että kävit hänen koneellaan ja näit sivut. Menetät hänen luottamuksensa ja lisäksi hän saattaa tuntea häpeää asiasta, niin että hän sulkeutuu kokonaan eikä suostu enää puhumaan sinulle. Ehkä kannattaa puhua vanhempien kanssa asiasta ja pyytää heitä tarkkailemaan tilannetta...?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 11:47"]Olitko ap siis saanut siskoltasi luvan käydä hänen koneellaan? Jos olit, niin tuntuu oudolta että blogi olisi voinut jäädä auki vahingossa. Jos ihmisellä on jotain salattavaa, niin kyllä hän haluaa silloin ensin tarkistaa, ettei mitään ole jäänyt auki, ennen kuin antaa toisen mennä koneelleen. Olisiko siskosi itsekin huolissaan tilanteestaan ja ehkä jätti sivun tahallaan auki, yrittäen sitä kautta kertoa asiasta ja pyytää apua..? Mutta jos et ollut hänen koneellaan luvan kanssa, niin minustakaan ei ehkä silloin kannata sanoa siskolle, että kävit hänen koneellaan ja näit sivut. Menetät hänen luottamuksensa ja lisäksi hän saattaa tuntea häpeää asiasta, niin että hän sulkeutuu kokonaan eikä suostu enää puhumaan sinulle. Ehkä kannattaa puhua vanhempien kanssa asiasta ja pyytää heitä tarkkailemaan tilannetta...?
[/quote]
Tämä tietokone oli ennen omaan kotiin muuttamistani minun ja siskoni yhteinen, joten menin sille ajattelemattomasti lupaa kysymättä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 14:09"]Sano siskollesi ja vanhemmillesi mitä näit.
[/quote]
Olen ollut samanlainen ja jos joku olisi nähnyt tai puuttunut, olisin varmaan karannut kotoa. Paras olisi jättää kertomatta ja seurata siskon tekemisiä, varmistaa että syö ja puuttua jos menee pahaksi. Mulla ei mennyt vaikka katsoin kuvia jatkuvasti ja olin syömättä ja oksensin välillä ruuat jne. Jos sanot menneesi toisen koneelle, et saa enää luottamusta takas