Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 krt rokotetut; miten alkoi oireet koronassa?

Vierailija
20.03.2022 |

ja kauanko kesti? itselläni pientä yskää, polttava tunne kurkussa/keuhkoissa, onko syytä testiin?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät meni kipeäksi ensin. Kurkkukipua, nuhaa, heikko olo.

Vierailija
22/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkiproteiini kirjoitti:

Piikkiproteiini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastuit rokotteesta, toivottavasti et kuole siihen, kuten moni muu. Ylikuolleisuus suomessa jo 15%, muualla jopa 30%, rokotetut sairastuu ja kuolee, henkivakuutusten hinta noussut 250% USA:ssa tästä syystä.

Koronasta on tullut rokotettujen tauti. Suurin osa tehohoidossa ja sairaaloissa olevista on rokotettuja.

Ettekö te alanuolittajat seuraa THL:n tilastoja?

Ei ne lue, bilteema ja akuski riittää. Tyhmiä, mutta minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso toi töistä kotiin. Sairastui ensin, hänellä kotitestissä plussa, sitten minä sairastuin. Olin saanut kolmannen rokotteen viikkoa aikaisemmin. Väsymys alkoi pari päivää ennen, sitten tuli nuha, kevyt kuiva yskä, kuumetta 37,4 astetta. 4 päivää huilasin, sitten aloitin työt (etätyö). Väsymys vaivasi pari viikkoa, samoin nuha. Poika sairasti myös.

Mitähän se olisi ollut ILMAN rokotetta? Makaisinko nyt montussa pari metriä multaa päällä? 

Vierailija
24/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pelkkää uskomushoitoa noi rokotteet. Kolme rokotusta pitäisi kyllä jo jumankauta edes joltain suojata. En usko, että noi enää menee juurikaan "kaupaksi", kun porukka on nyt huomannut, että kyseessä on tavallinen flunssa.

Vierailija
25/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pitää miettiä että mitä tauti olisi ollut jollei rokotteita?

Vierailija
26/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku oli vähän kipeä ja limaa tuli paljon. Ei sen kummempaa.

M37

Vierailija
27/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso toi töistä kotiin. Sairastui ensin, hänellä kotitestissä plussa, sitten minä sairastuin. Olin saanut kolmannen rokotteen viikkoa aikaisemmin. Väsymys alkoi pari päivää ennen, sitten tuli nuha, kevyt kuiva yskä, kuumetta 37,4 astetta. 4 päivää huilasin, sitten aloitin työt (etätyö). Väsymys vaivasi pari viikkoa, samoin nuha. Poika sairasti myös.

Mitähän se olisi ollut ILMAN rokotetta? Makaisinko nyt montussa pari metriä multaa päällä? 

Tuskinpa makaisit.

Meillä toi lapsi taudin päiväkodista kotiin. Kenelläkään perheessä ei ole rokotteita koronaan. Tauti kävi kaikki läpi samoin oirein, 2 päivää nousi illalla lämpö n.37,3 ja muutamalla oli kurkkukipua. Edes saikkua en itse tarvinnut. Tein kotona etänä töitä. Samoin mies.

Onneksi en mennyt tällaiseen rokotteita ottamaan. Ehkä myöhemmin sitten, jos tulisi pahempi variantti tai kokonaan uusi tauti. Tämä ei ole sellainen, että hakisin parin kuukauden välein rokotteita..

Vierailija
28/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistakaa tämäkin: rokotteet suojaavat NIMENOMAAN VAKAVAMMILTA OIREILTA. Voit siis sairastua ja levittää oireettomana koronaa, tuntematta itse juuri mitäön oireita.

Rokotteet suojaavat siis vakavammilta komplikaatioilta, erityisesti mm. PERUSSAIRAUKSIA SAIRASTAVIA JA IKÄÄNTYNEITÄ.

Kun rokottaudut, suojaat itseäsi ja erityisesti muita nimenomaan vakavilta oireilta.

Ja tämä unohdetaan: koronan JÄLKITAUDIT! Longcovid, keuhko- ja sisäelinvaurioit, aivojen vauriot ym.

Vierailija
29/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon mahdollista, koska kukaan ei voi tietää miten oma keho reagoi tautiin jälkitauteina: sydän, aivot, hermosto esim.

monilla rokottamattomilla vaurioitunut.

Vierailija
30/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen oire oli kurkun karheus. Sitä seurasi nuha ja pieni yskä. Väsytti, nosti vähän lämpöä ja syke oli normaalia korkeammalla, muuten ei erottunut pikkuflunssasta. Sen väsymyksen takia olin kolme päivää käytännössä makuuasennossa sohvalla, vaikka vastaavanlaisissa flunssapireissa (muut oireet siis) olisin ennen koronaa ollut ihan normaalisti töissä.

Vierailija
31/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa makaisit.

Meillä toi lapsi taudin päiväkodista kotiin. Kenelläkään perheessä ei ole rokotteita koronaan. Tauti kävi kaikki läpi samoin oirein, 2 päivää nousi illalla lämpö n.37,3 ja muutamalla oli kurkkukipua. Edes saikkua en itse tarvinnut. Tein kotona etänä töitä. Samoin mies.

Onneksi en mennyt tällaiseen rokotteita ottamaan. Ehkä myöhemmin sitten, jos tulisi pahempi variantti tai kokonaan uusi tauti. Tämä ei ole sellainen, että hakisin parin kuukauden välein rokotteita..

Seli seli, olet ottanut kaikki rokotteet ja täällä huvikses provoilet🤣🤣

Vierailija
32/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkoi keuhkojen polttelulla, sitten tuli kurkkukipu ja todella paha nuha ja yskä. Aivastelin päivässä vähintään 40 kertaa.Ei kuumetta. Väsymys oli jotain aivan hirveää. Yöllä unta 10 tuntia ja siihen päälle kahdet päikkärit. Tauti loppui kuin seinään viiden päivän jälkeen ja luulinkin olevani terve. Parin päivän päästä oireet palasivat takaisin ja taas meni viikko flunssan kourissa sängynpohjalla. Sitten kaksi viikkoa väsyneenä töissä ja uudelleen kipeäksi. Tällä kertaa yskä niin paha, ettei selvinnyt ilman Ventolinea. Taas viikko mennyt kipeänä ja yskä vaivaa edelleen. Huomenna pitäisi palata töihin, mutta edelleen on nuutunut ja kipeä olo, väsymys aikamoista. Kolme rokotetta alla, että ei minulla ainakaan ollut mikään pikku flunssa, vaan ihan kunnon pitkittynyt tauti, joka varmasti vie voimat viikoiksi tästä eteenpäinkin.

Vierailija
33/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70v ja kolme rokotusta ja n. 6 viikkoa myöhemmin korona.

Keskviikkoiltana tuntui olo ikävältä, torstai monen peiton alla, välillä vähän lämpöä ja välillä hieman alilämpöä, olo oli aika ikävä ja tuntui kuin olisi tulossa todella kipeäksi, perjantai aamupäivä samaa, mutta illalla olo muuttui nopeasti hyväksi. lisäksi jäi hiljalleen paraneva kurkkukipu kestoltaan 5 - 6 viikkoa, eka viikko meni peläten jopa pientä nielaisua, nipisti heti kurkussa.

Nähtävästi rokotukset olivat jo harjoittaneet immuunipuolustusta, koska siinä oli normaalit tuntemukset tuttu pöpö, mutta kestää aikansa ennen kuin kehon puolustuskyky nostaa vasta-aine tasot riittävän korkealle.

Vierailija
34/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalista poikkeavaa väsymystä ensin muutaman päivän. Jaksoin hyvin touhuta kaikki normaali hommat, illalla kun meni sänkyyn maate niin nukahti sikiuneen ihan silmänräpäyksessä. Tässä vaiheessa en osannut edes koronaa epäillä. Sen jälkeen tuli pieni kurkun karheus. Ei suoranaisesti kipeä mutta sellainen niinkuin flunssassa on ennenkuin tulee tosi kipeäksi. Tällöin tein kotitestin lähes oireettomana koska puoliso oli edellisenä päivänä tehnyt positiivisen testin. Oma testin näytti heti positiivista kun taas puoliso ehti olla 3 päivää kovassa yskässä ja ensimmäiset 2 päivää testi näytti negatiivista.

Yhden päivän verran koin että keuhkoissa olisi pientä kipua, enkä uskaltanut käydä tämän vuoksi hiihtämässä vaikka muuten olin virkeässä kunnossa.

Omasta kolmannesta rokotuksesta oli sairastumishetkellä n. 2kk. Kuulun riskiryhmään diabeteksen vuoksi ja olen ylipainoinen. Toisaalta olen painoon nähden hyvässä fyysisessä kunnossa ja harrastan aktiivisesti liikuntaa ja uskon että myös sillä oli positiivinen vaikutus taudin vakavuuteen. Minä sairastin meidän perheessä koronan Lieviten. Rokottamattomat lapset saivat selvästi kovemmat oireet kuin minä.

Mikäli en olisi testiä tehnyt, en välttämättä olisi edes huomannut sitä sairastaneeni.

Vierailija
35/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kipeä, niin sillon sairastetaan ja pysytään kotona. Mihin sitä testiä tarvitaan?

Vierailija
36/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin itselleni tyypillisen lenssun, ensioireina vähän tukkoinen ja pöhnäinen olo, seuraavana päivänä nenä tukossa. Viikon verran limaa, niistämistä ja väsymystä.

Nyt kun ajattelen niin oireet olivat kuitenkin lievemmät kuin yleensä ollessani flunssassa. Yleensä olen paljon tukkoisempi, koko pää täynnä räkää. Yskä kesti pari viikkoa, joskus muinoin niistäessä ja köhiessä meni koko talvi kun syksyllä sairastui.

Voimattomuutta on ollut kyllä pidempään kuin yleensä.

3 rokotetta alla tosiaan siis.

Vierailija
37/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en olisi tiennyt että on korona jollen olisi kotitestiä tehnyt. Oli vaan hieman outo olo mutta ei flunssanoireita tms. Oli hyvä varmentaa korona etten lähtenyt ihmisten ilmoille.

Vierailija
38/38 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pandemia on ihan kesken,

Jos luet uutisia niin delta ja omikron on keksinyt uuden variantin keskenään.

Tulee ihan mieleen v2018 kun tuossa sotakin käynnissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme