Kokemuksia Muurametaloista?
Kommentit (49)
Meidän perhe asunut nyt kaksi vuotta, eikä ainakaan mitään pahaa sanottavaa. Eiköhän nämä tämän hintaluokan valmistalot ole aika samaa laatua kaikki. Rahalla saa varmasti parempaa laatuakin, mutta ihan perusnormi talohan tämä on. Ihan odotetusti kaikki rakennusaikana toimi, eikä mitään kummempaa korjaustarvetta ole ilmennyt :) siis omasta puolesta voin vain kiittää ja kumartaa!!!
Asutaan Muurametalossa ja en suosittele sitä muille, meidän alapohja homeessa ja ollaan sairastuttu astmaa ja keuhkokuumetta ja rakennuttajan korjaaminen ja korvaukset ovat mitättömiä. Ostakaa mieluummin Kannustaloa, ettei tule homeongelmia!
Tervehdys hyvät lukijat, meillä Muurametalon Isolahti ja olemme todella tyytyväisiä ihan kaikkeen !! Talo valmistui n.11 viikossa ja talon henki ja laatu huokuvat esiin - Suosittelemme !!
Ihmettelen puheita rossipohjan ongelmista - olen käynyt talon alla n. 2kk:n välein ja mikäli tuuletusaukot ovat esillä niin raikasta sielläkin.
Kannattanee ko. talotoimittaja kiertää kaukaa. Huomattavasti laadukkaampia tekijöitäkin löytyy. Yritys parhaillaan velkasaneerauksessa ja on melkoinen aikapommi ostaa taloa tältä tehtailijalta. Ostin Muurametalon ennen velkasaneerausta ja jäin ongelmine, kun talovalmistajan vastuut kaatuivat niskaani velkasaneerausohjelman myötä. Kannattaa valita vain luotettu, vakavarainen talotoimittaja elämän suurimmassa hankinnassa. Tällöin saat takuut ja ongelmat ratkaistua.
Muurametaloilla on vain halu kerätä pikavoitot markkinoilta. Takuut ja vatuut ei enempi kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tahtoo varmaan sanoa että viemäriliittymät ym. täytyy itse hoitaa.
Muurametalot mainostaa avaimet käteen "kaikki tehdään valmiiksi, muutat valmiiseen taloon" mutta aikaisemmin _unohtivat tilausehdoissa mainita_ että KAIKKI PAITSI viemäriliitynnät tehdään. Liitetään siis vesiputket, sähköliittymät jne. mutta viemäriputkenpätkää maasta ei liitetä taloon.
Muuten saat lista, tapetit, sähköt, juoksevan veden, mutta viemärinputkenpätkän sinun on itse liitettävä (osta metri putkea ja pistä väliin).
Pari taloa tosiaan meni asiakkaille niin etteivät tienneet ja käyttivät normaalisti ja kaikki vedet, paskat ja muut suoraan talon alle. Tiedotus vähän tökki- :/
Mikä idea tossa on ettei viemäriliitäntää tehdä?
Taitaa olla vanhaa tietoa tuo velkasaneeraus. Ovat nykyisin ihan normaalisti toimiva, laadukas firma.
Tietääkseni saneeraus vielä päällä, mutta pystyi + merkkiseen tulokseen. Ymmärtääkseni ei mitään esteitä tilata tuoltakin talonsa jos haluaa. Itse suunnittelen tilaavani autotallin kun en viitsi itse alkaa tekemään. Ja aivan turvallisin mielin.
Tuossa yläpuolella olevalle kannustalon myyjälle kommenttina että kehnointa mahdollista markkinointia omalle tuotteelle on toisten haukkuminen. Varma keino saada medialukutaitoiset asiakasprospektit olemaan kiinnostumatta yhteistyöstä.
Mutta tuosta onkin jo 7 vuotta. Pää pantiksi että hommat vaihtuneet tuolla otteella sittemmin
Kerrotko vielä minkä talofirman myyjä olet niin voisin kysellä lisää mikä malleistanne kannattaa ostaa ;)
isolahti kirjoitti:
Kannattanee ko. talotoimittaja kiertää kaukaa. Huomattavasti laadukkaampia tekijöitäkin löytyy. Yritys parhaillaan velkasaneerauksessa ja on melkoinen aikapommi ostaa taloa tältä tehtailijalta. Ostin Muurametalon ennen velkasaneerausta ja jäin ongelmine, kun talovalmistajan vastuut kaatuivat niskaani velkasaneerausohjelman myötä. Kannattaa valita vain luotettu, vakavarainen talotoimittaja elämän suurimmassa hankinnassa. Tällöin saat takuut ja ongelmat ratkaistua.
Muurametaloilla on vain halu kerätä pikavoitot markkinoilta. Takuut ja vatuut ei enempi kiinnosta.
Kerrotko vielä yht.tiedot ...
Hei
Olen jutellut nyt noin kymmenen talofirman myyjien kanssa. Kaikki tuntui olevan samaa mieltä että nettikeskustelua tulee ja menee. Ei mitään yhteyttä totuuden kanssa. Vaikkei elementtitalojen toimittajia kuten muurametaloja haukutakkaan niin paljon kuin pre-cut rakentajia niin tuntui olevan myyjillä sama kanta että kaikki tällä hetkellä olevat ratkaisut ovat täysin luotettavia kunhan ne rakennetaan laadulla.
Vähän epäilen kyllä. Miten voi olla sama laatu saavutettavissa ulkona rakentamisessa kuin kuivassa hallitilassa?
Tontti tiedossa ja lähiaikoina pitäisi valita toimittaja. Kertokaas mulle miksi kannattaako muita kuin elementtitoimittajia edes harkita?
Ei helvetti, onneksi asun kerrostalossa. Amatöörit rakentelee kalliita taloja päin persettä ja sitten vahinko pannaan muutaman vuoden päästä kiertämään, kun kaikki homehtuu. Miten vuonna 1947 rakennettu rintamamiestalonei ole alapohja homeessa, vaikka silloin oli kaikesta pula?! Rakennustaito on pilalla, materiaaleissa säästetään ja kaikkein tärkein eli perustukset ja rakenteiden hengitettävyys ja ilmankierto on pilattu osaamattomuudella ja väärillä rakenteilla. Miten joku uskaltaa ostaa käytetyn omakotitalon nykyään?! Sitä ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti, onneksi asun kerrostalossa. Amatöörit rakentelee kalliita taloja päin persettä ja sitten vahinko pannaan muutaman vuoden päästä kiertämään, kun kaikki homehtuu. Miten vuonna 1947 rakennettu rintamamiestalonei ole alapohja homeessa, vaikka silloin oli kaikesta pula?! Rakennustaito on pilalla, materiaaleissa säästetään ja kaikkein tärkein eli perustukset ja rakenteiden hengitettävyys ja ilmankierto on pilattu osaamattomuudella ja väärillä rakenteilla. Miten joku uskaltaa ostaa käytetyn omakotitalon nykyään?! Sitä ihmettelen.
Miten joku uskaltaa asua kerrostalossa? Tänään kävin läpi turun kaksiotarjonnan. Neljän !! asunnon remonttilistalla oli sädesienilöytö kellaritiloissa. Et pysty vaikuttamaan mitenkään 40 muun asukkaan typeryyteen seinän takana. Vettä valetaan lattioille ja kellarissa pestään polkupyörät ja kaikkea muuta karmeaa.
Omakotitalo on helpommin hallittava kokonaisuus, jos yhtään viitsii olla kiinnostunut omaisuudestaan. Kaikkei helpoimmin valvottava on rossipohjatalo, jota ei ole jälkikäteen lisäeristetty ja perunamonttua valjastettu asuinkäyttöön.
Talon alla voi käydä vaikka viikon välein toteamassa tilanteen.
Uusissa taloissa sama juttu. Muurametalojen tuulettuva alapohja on kaikkei parhaiten seurattava perustustapa. Home-estolla käsitelty pohja on sitä paitsi huollettavissa, jos on sattunut suonsilmäkkeeseen rakentamaan. Laattaperusteista et seuraa mitenkään. 4 vuotta asunut muurametalossa ja olen helkkarin tyytyväinen. Alapohja on raikas ja rutikuiva ja tosiaan itse seurattavissa.
Kaikissa uusissa taloissa tärkeintä on huolehtia että ilmanvaihtokone on toimintakunnossa ja säädetty oikein. Ei sillon mitään ongelmia tule. Säälittäviä nämä tyypit, jotka itkevät palstat täyteen omaa hölmöyttään.
Mauris kirjoitti:
Hei
Olen jutellut nyt noin kymmenen talofirman myyjien kanssa. Kaikki tuntui olevan samaa mieltä että nettikeskustelua tulee ja menee. Ei mitään yhteyttä totuuden kanssa. Vaikkei elementtitalojen toimittajia kuten muurametaloja haukutakkaan niin paljon kuin pre-cut rakentajia niin tuntui olevan myyjillä sama kanta että kaikki tällä hetkellä olevat ratkaisut ovat täysin luotettavia kunhan ne rakennetaan laadulla.
Vähän epäilen kyllä. Miten voi olla sama laatu saavutettavissa ulkona rakentamisessa kuin kuivassa hallitilassa?
Tontti tiedossa ja lähiaikoina pitäisi valita toimittaja. Kertokaas mulle miksi kannattaako muita kuin elementtitoimittajia edes harkita?
Jos sateessa tehdyn tulitikkutalon haluat niin siitä vaan. Minä en muita hyväksy kuin kuivassa hallissa tehtyjä elementtejä. Muurametalo ja älvsby tekee tilaelementtejä ja päivässä elementit paikallaan. Vain Hullu sallii villat omaan pihaan pressujen alle odottamaan ja jännittää että kiinnostaako rakennusporukkaa pitää niitä kuivana ennen seiniin laittoa.
Ainakin messutalo oli vakuuttava. Korkea laatu, hyvät tilaratkaisut ja tuo alapohjaratkaisu on kyllä hyvä Muuramella.
Mikkelissä kirjoitti:
Ainakin messutalo oli vakuuttava. Korkea laatu, hyvät tilaratkaisut ja tuo alapohjaratkaisu on kyllä hyvä Muuramella.
Sama havainto. Siellä on myös uusi omistaja. Luottamus palailee pätkittäin pitkän korpivaelluksen jälkeen.
Se heidän lämminalapohja on hyvä.
Joopa joo. Trolli.
Kannustalon myyjältä huono bluffi
Vierailija kirjoitti:
hei,
Älkää vaan ostakoon uutta Muurametaloa, talo on teknisesti väärin suunniteltu ja rossipohja ei toimi kuten pitäisi, ajan myötä alapohjan vaneriin ja villoihin syntyy hometta, mikrobi kasvustoa! Köyhän ei pidä ostaa halpaa, Muurametalot = KIA auto, CE-merkitty = China Export.....
Höpö höpö.
Meillä on tuo nimeltä mainitsematon ruotsalaistalo, ja jos laadunkriteerinä on tuo jäätymättömyys, niin samoilla mennään ;) Meillä on rakennusalan firma, ja mieheni on ollut useilla muurametalojen sekä älvsbytalojen työmailla, samaa laatua ovat, joten se siitä sitten. Molempia voi sitten itse tuunata mieleisekseen jos haluaa, mytta itse henkilökohtaisesti pidin muurametaloa laatuunsa nähden kalliina vaihtoehtona. Nättejä taloja toki ovat, mutta jokaisessa talossa oleva tupa-olohuone ei miellytä.