Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä järkyttyi viiltelystä

Vierailija
30.08.2015 |

No itse asiassa hän ei ole enää pelkkä poikaystävä vaan jo sulhanen kun menimme keväällä kihloihin. Olemme olleet erittäin läheisiä sekä henkisesi että fyysisesti mutta kesälomalla kuitenkin huomasin että hän alkoi vaikuttaa etäisemmältä, läheisyys tuntui vähentyvän, emme enää keskustelleet yhtä avoimesti henkilökohtaisista asioista tai muutenkaan, enemmän juttelu koski arkipäiväisiä asioita ja sellaista. Sen jälkeen myös fyysinen läheisyys ja hellyys alkoi mielestäni vähentyä, ennen kuhertelimme koko ajan mutta nyt hän on jotenkin "neutraalimpi" minua kohtaan. Se alkoi häiritä ja nyt lopulta sain mainittua siitä niin hän sanoi että se johtuu siitä kun heinäkuussa viiltelin ja hän sai tietää siitä (näki jäljet kädessäni). Minulla on takana useiden vuosien vaikea masennus ja itsetuhoisuutta (teini-iässä), jonka takia olen ollut kahdesti osastohoidossakin, mutta nyt on jo useampi vuosi ollut niin että olen koko ajan ollut parempana ja katson nykyään olevani melko lailla "normaalikunnossa", mutta kuitenkin olen edelleen herkkä ahdistumaan ja joskus harvoin se voi kasvaa pahaksi. Heinäkuussa kävi yhtenä yönä näin kun hän oli meillä ja sain kunnon ahdistuskohtauksen joka ei lievennyt millään, ja lopulta päädyin tekemään typerästi, vanhan tapani mukaan, niinkuin olin aiemmin tehnyt jotta saisin nopeasti lievitettyä oloa. Tätä ei ollut tapahtunut enää ainakaan kahteen vuoteen. Sen jälkeen hävetti ja harmitti ja peittelin kättä vaatteilla mutta kyllähän hän jo seuraavana päivänä sen illalla huomasi, kysyi miksen suostu ottamaan paitaa pois ja halusi nähdä mikä on.

Jälkien näkeminen selvästi järkytti häntä ja siinä samassa kaduin niin että ihan kipeää teki, sen takia että olin saanut hänelle niin pahan mielen. Hän itki ensimmäistä kertaa minun nähteni ja lähti sen takia hetkeksi toiseen huoneeseen rauhoittumaan. Hän kysyi pitäisikö siitä kertoa jollekin ja entä jos teen niin uudestaan, sanoi että hänestä tuntuu tosi pahalta ja että hän ei halua nähdä sitä enää, pyysi minua laittamaan siihen laastarin tai pitämään hihan alla.

Nyt hän sitten sanoi että se läheisyyden vähentyminen ja hänen erilainen suhtautuminen minuun johtuu siitä että se että olin viiltänyt itseäni oli kuulemma "pistänyt hänet sekaisin" ja että hänestä tuntui ihan kuin olisin ihan eri ihminen ja että hän ei osaa olla luonnollisesti minun kanssani niin kuin ennen.

Nyt minusta tuntuu niin pahalta ja siltä että olin ihan täysi ääliö kun menin tekemään niin, toivon että oisin vaan voinut kestää sen typerän ahdistuksen ohi vaikka vessassa nyyhkyttämällä tai jollain enkä olisi tehnyt noin ja aiheuttanut tätä. Pelottaa että entä jos tuo olo ei mene häneltä ohi ja olenko hänestä nyt jotenkin "inhottava". Jostain syystä tulee sellainen olo kuin olisin jotenkin nyt jotenkin "likainen" tai viallinen tai jotain. Yritin hänelle selittää että ei se ole mitään vakavaa enkä minä enää normaalisti niin tee mutta nyt jostain syystä vain tuli tuollainen romahdus.

Mitä tässä pitäs tehdä, rakastan häntä niin paljon ja haluan ehdottomasti meidän entisen lämpimän ja läheisen suhteen takaisin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko ihme. 

Vierailija
2/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun poikaystäväsi sentään välittää ja on aidosti huolissaan. Omani haukkui noloksi ja teiniksi kun näki viiltelyarpeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostan kylmältä, mutta jos mies ei osaa suhtautua tuohon viiltelyyn muulla tavalla, niin hän ei ole oikea mies sinulle.
Itse tein vielä tyhmemmän tempun, kännissä koitin selittää miehelle muten pahalta minusta joskus tuntuu ja viiltelin hänen nähden.
Miehen reaktio? Halasi, itki ja sanoi ettei halua että minulla ikinä enää olisi niin pahaa olla.
Naimisissa ollaan oltu nyt kohta kuusi vuotta.

Vierailija
4/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä miettii onko enää täyspäisiä naisia lainkaan?

Vierailija
5/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän minunkin teki, halasi ja lohdutti ja kaikkea ja sanoi saman asian. Mutta se tässä on ongelmana että se on jäänyt vaivaamaan ja painamaan häntä, ja minusta se on toisaalta ihan ymmärrettävää että sellainen voi tuntua tosi vaikealta että omasta rakkaasta yhtäkkiä saa tietää tuollaista. Mutta haluaisin vaan keksiä että miten voisin korjata tilanteen ja saada hänelle taas normaalimman olon seurassani

Vierailija
6/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:01"]Niinhän minunkin teki, halasi ja lohdutti ja kaikkea ja sanoi saman asian. Mutta se tässä on ongelmana että se on jäänyt vaivaamaan ja painamaan häntä, ja minusta se on toisaalta ihan ymmärrettävää että sellainen voi tuntua tosi vaikealta että omasta rakkaasta yhtäkkiä saa tietää tuollaista. Mutta haluaisin vaan keksiä että miten voisin korjata tilanteen ja saada hänelle taas normaalimman olon seurassani
[/quote] No, jos hän ei tajua että sinähän se olet ollut hänen seurassaan koko ajan (eikö ole arpia.nähnyt?), niin ei kai sihdekaan onnistu, jos toinen tuntee että toinen yhtäkkiä muuttui ihan toiseksi =(

Vierailija
7/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:54"]

Sinun poikaystäväsi sentään välittää ja on aidosti huolissaan. Omani haukkui noloksi ja teiniksi kun näki viiltelyarpeni.

[/quote]

Tästä olen kyllä tietenkin onnellinen että hän tosiaan välittää. Mutta se säikäytti minutkin miten voimakas vaikutus sillä oli häneen, en osannut sitä arvata. Mutta hän sanoi ettei koskaan ollut aiemmin tiennyt ketään joka olisi satuttanut itseään tahallaan

Vierailija
8/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaako viiltely oikeasti ahdistusta?

Vierailija
9/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä poikaystäväsi menemään, kun hänellä on vielä toivoa.

Minulla puhkesi vakava masennus, koska tyttöystäväni (ensirakkauteni) viilteli toistuvasti kun oltiin nuoria ja rakastuneita. En käsittänyt sitä ollenkaan, että jonkun pää voi olla niin sekaisin. Sitten kaikki se peittely ja salailu, enkä voinut puhua kellekään, koska en uskaltanut. Olin tyhmä. Riideltiin siitä monesti silloin, mutta hän ei vain pystynyt lopettamaan. Olen siitä todella traumatisoitunut ja oikeastaan tilanteen jatkuessa minulta katosi elämästäni kaikki kaverit ja elämänhalu. Nyt olen yksinäinen ja katkeroitunut kolmikymppinen, enkä enää pysty luottamaan naisiin.

Tuolla tavoin tuhoat suhteenne ja poikaystäväsi. Jokainen viilto on naula arkkuun. Avaimet tilanteeseen ovat ainoastaan sinulla, joten säästä edes hänet, jos et itseäsi osaa pelastaa.

m27

Vierailija
10/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisi jos kerrot saman mitä aloituksessa noin ensi alkuun, minäkään en tosta viiltelylystä tiedä mitään vaikka ikää jo on ja kyllä oman naisen viiltely minuakin järkyttäisi, joten homma vaatii kunnon syvällisen keskustelun jossa selvitätte asian juurta jaksaen. 

Vierailija
11/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siihen hetkellisesti auttaa, kipu ja se tunne että "tekee asialle jotain" vie huomion siitä itse asiasta joka ahdistaa. Tulee sellainen olo että sen ahdistuksen on purkanut johonkin. Ja minulla tämä ahdistus liittyi omaan itseen niin se auttoi koska tulee olo että on "rankaissut itseään". Mutta ei se tietenkään lopullisesti auta tai mitään ratkaise, sehän tulee vaan sitten uudestaan taas jossain vaiheessa jos on tullakseen.

Vierailija
12/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:54"]

[/quote]

Tästä olen kyllä tietenkin onnellinen että hän tosiaan välittää. Mutta se säikäytti minutkin miten voimakas vaikutus sillä oli häneen, en osannut sitä arvata. Mutta hän sanoi ettei koskaan ollut aiemmin tiennyt ketään joka olisi satuttanut itseään tahallaan

[/quote]

No sillä on voimakas vaikutus, koska "normaalit" ihmiset purkavat tunteensa puhumalla. Viiltely on todella sairasta ja epänormaalia. Jos sitä yhtäkkiä tajuaa, että toinen on niin sairas, että satuttaa tahallaan itseään, niin kyllä se on suhteen kannalta ihan yhtä vakava kriisi kuin vaikka pettäminen. Ellei vakavampikin.

m27

Vierailija
13/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:07"]

Tuolla tavoin tuhoat suhteenne ja poikaystäväsi. Jokainen viilto on naula arkkuun. Avaimet tilanteeseen ovat ainoastaan sinulla, joten säästä edes hänet, jos et itseäsi osaa pelastaa.

m27

[/quote]

En todellakaan, todellakaan aio antaa tämän asian pilata meidän suhdetta enkä enää ikinä halua nähdä rakastani niin järkyttyneenä minun takiani. Eli en aio enää viiltää itseäni. En ole tehnyt sitä useaan vuoteen enkä tiedä minkä takia nyt taas kävi näin, mutta toiste ei tule enää tapahtumaan. Nyt vain koitan keksiä että miten saisin hänetkin uskomaan sen ja tuntemaan taas olonsa luontevaksi kanssani. Varmaan auttaisi se syvällinen keskustelu, josta joku jo tuossa puhuikin.

Vierailija
14/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain taitaa olla se syvällinen keskustelu viimeinen asia johon viiltelijä kykenee.

Vierailija
15/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puhkesi vakava masennus, koska tyttöystäväni (ensirakkauteni) viilteli toistuvasti kun oltiin nuoria ja rakastuneita. En käsittänyt sitä ollenkaan, että jonkun pää voi olla niin sekaisin. Sitten kaikki se peittely ja salailu, enkä voinut puhua kellekään, koska en uskaltanut. Olin tyhmä. Riideltiin siitä monesti silloin, mutta hän ei vain pystynyt lopettamaan. Olen siitä todella traumatisoitunut ja oikeastaan tilanteen jatkuessa minulta katosi elämästäni kaikki kaverit ja elämänhalu. Nyt olen yksinäinen ja katkeroitunut kolmikymppinen, enkä enää pysty luottamaan naisiin.

[/quote]

Toisaalta ap ei ole viillellyt enää vuosiin tätä yhtä kertaa lukuunottamatta, joten hän voi nyt ottaa itseään niskasta kiinni helpommin kuin tyttöystäväsi.

Vierailija
16/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkaikkea pitäisi olla rehellinen nyt kaikki rehdisti pöytään ja kun näin on tehty voi mies rauhassa miettiä suhteen jatkoa ja miten tosta mennään eteenpäin. Mitään valheita tai peittelyä teidän juttu ei enää kestä.

Vierailija
17/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:12"]

m27

[/quote]

En todellakaan, todellakaan aio antaa tämän asian pilata meidän suhdetta enkä enää ikinä halua nähdä rakastani niin järkyttyneenä minun takiani. Eli en aio enää viiltää itseäni. En ole tehnyt sitä useaan vuoteen enkä tiedä minkä takia nyt taas kävi näin, mutta toiste ei tule enää tapahtumaan. Nyt vain koitan keksiä että miten saisin hänetkin uskomaan sen ja tuntemaan taas olonsa luontevaksi kanssani. Varmaan auttaisi se syvällinen keskustelu, josta joku jo tuossa puhuikin.

[/quote]

Suosittelen, että puhutte asiat huolella läpi. Poikaystävän järkytyksen ymmärtää kyllä, sillä viiltely ei kuulu toimintatapoihin, joita kukaan normaali ihminen haluaisi nähdä parisuhteessaan. Hän haluaa sinulle hyvää ja olet hänelle numero yksi, muista se! Keskustelusta huolimatta poikaystävä ei välttämättä tule ihan ymmärtämään, että miksi joku satuttaisi itseään tahallaan, mutta ei hänen tarvitsekaan. Tärkeintä on, että hän voi luottaa sinuun, ettet enää ikinä tee niin. Kärsivällisyyttä ja aikaa tarvitaan luottamuksen palauttamiseen. Ei teillä ihan helppoa tässä tule olemaan, joten tsemppiä vain.

m27

Vierailija
18/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:36"]

Suosittelen, että puhutte asiat huolella läpi. Poikaystävän järkytyksen ymmärtää kyllä, sillä viiltely ei kuulu toimintatapoihin, joita kukaan normaali ihminen haluaisi nähdä parisuhteessaan. Hän haluaa sinulle hyvää ja olet hänelle numero yksi, muista se! Keskustelusta huolimatta poikaystävä ei välttämättä tule ihan ymmärtämään, että miksi joku satuttaisi itseään tahallaan, mutta ei hänen tarvitsekaan. Tärkeintä on, että hän voi luottaa sinuun, ettet enää ikinä tee niin. Kärsivällisyyttä ja aikaa tarvitaan luottamuksen palauttamiseen. Ei teillä ihan helppoa tässä tule olemaan, joten tsemppiä vain.

m27

[/quote]

Olet varmastikin oikeassa. Kiitos rohkaisusta ja oman kokemuksesi kertomisesta. Jospa tämä asia pikkuhiljaa tästä paranisi, kun saan taas rakennettua luottavaista oloa hänelle uudestaan niin ettei hänen tarvitse tuntea itseään hätääntyneeksi siitä tai enää miettiä koko asiaa. Ainakin haluan uskoa että se onnistuu ja sitä tulen yrittämään.

Vierailija
19/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa viiltelevä nainen kun voi ottaa viiltämättömän? Hyi vittu

Vierailija
20/23 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:55"]

Miksi ottaa viiltelevä nainen kun voi ottaa viiltämättömän? Hyi vittu

[/quote]No joskus voi rakastua ihmiseen joka ei ole täydellinen ja kukapa meistä olisi, monimutkaisia juttuja ihmisuhteet kun isot tunteet on pelissä, ei se niin helppoa aina ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi