Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fb kirppiksistä

Vierailija
29.08.2015 |

Siis kuka jaksaa.. oikeesti. 

Ensin ilahduin ajatuksesta, että voi selata käytettyjä vaatteita netissä koottain, ja vieläpä rajatusti vaikka vaan tietyn merkkisiä vaatteita jne. Ajattelin, että vaivattomuus korvaa postikulut, ja ovathan ne pieni osuus hyväkuntoisen merkkivaatteen hinnasta. 

Nyt jonkin aikaa meininkiä seurattuani ja pari ostosta tehtyäni voin todeta, että koko systeemi on ihan perseestä. Ihan pimeitä hintoja ja sääntöviidakoita ja käsittämättömän vaivalloista vuorovaikutusta. Ensinnäkään en tajua miten joku jaksaa vaatia jotain kainalo haara mittoja ja tarkempaa kuvaa sisäsauman kanttauksen langannoususta ja lähikuvaa pesuhaituvasta, saatika sitten vastata näihin vaatimuksiin jonkun neljän euron paidan takia :D Toiseksi en ymmärrä, kuinka aikuiset ihmiset kehtaavat omalla nimellä ja naamalla tinkiä sitä neljän euron paidan hintaa 50centtiä alaspäin.

No nuo eivät koske minua, jokaisella oikeus käyttää aikaansa niinkun parhaaksi näkee. Mutta sen kerran kun luulin löytäneeni eräältä kirppikseltä jonkun järjen äänen, myi hyväkuntousta vauvan vaatetta pakettina sopuhintaan, joten tein kaupat. Varmistin vielä, että ei tupakoida sisällä tai ole muita hajuhaittoja vaatteissa, mutta tästä huolimatta meinasi taju lähteä kun kyseiset vaatteet avasin postipaketista.. Siis ihan jäätävä pesu- tai huuhteluaineen löyhkä, oikeen silmiä kirvelsi. Ja siis ihan pienen vauvan vaatteissa :( Nyt olen varmaan kuluttanut kamppeet pilalle pesemällä moneen kertaan yhdessä ja erikseen, liottanut ja soodapessyt aina uudestaan tuuletuksen jälkeen. Vittu. Kirppiksellä voi sentään kiertää rööki- ja hajustepöydät kaukaa. Ei oo ihan mun juttu tuo.

Millaisia kokemuksia teillä muilla on?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietihän oikein miksi se kainalo-kainalo -mitta on tarpeellista tietää.

Vierailija
2/2 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kulkevatko ihmiset kaupassakaan valitsemassa lapselle vaatteita joku perhanan mittanauha mukana? Ostan itse lapsilleni vaatteet ihan kokomerkinnän perusteella, ei todellakaan sovitella paitsi harvoin jotain takkeja jos sattuvat olemaan mukana. Eikä mun lapset ole ikinä valittaneet väärän kokoisista kainaloväleistä (toki eivät raukat varmaan paremmasta tiedä) :D

Kannatan kierrätystä ja juuri siksi ärsyttää että se on noin vaikeeta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla