Jättäisitkö avimiehesi jos hän pettäisi?
Oletetaan että olisitte ollut naimisissa 7 vuotta ja teillä olisi 6 ja 3 vuotiaat lapset. Pettäminen olisi eka kerta ja katuisi tosi kovasti. Jättäisitkö vai antaisitko toisen mahdollisuuden?
Minä jättäisin.
Kommentit (47)
Jätin samankaltaisessa tilanteessa.
Yhden kerran, riippuen vähän siitä mitä tapahtui, voisin sulattaa, mutta ehdottomasti en toista kertaa.
Jättäisin, oon sitä mieltä että jos hyväksyy pettämisen, ei kunnioita omaa itseä silloin tarpeeksi. Ja en varmasti voisi luottaa enää, en haluaisi harrastaa seksiä, en mitään. Kukaan ei ole täydellinen, mutta eroaisin kyllä.
Hahahahaha! Taitaa olla av-mammoilla eroja tulossa. :D
En jättäisi. En jaksaisi hoitaa lapsia yksin. Sitäpaitsi en ole kovinkaan mustavalkoinen ääri-ihminen.. Pettäminen on idioottimaista, mutta niin kovin inhimillistä. Voisin antaa sen anteeksi, jos toinen oikeasti katuisi.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 23:44"]
En jättäisi. En jaksaisi hoitaa lapsia yksin. Sitäpaitsi en ole kovinkaan mustavalkoinen ääri-ihminen.. Pettäminen on idioottimaista, mutta niin kovin inhimillistä. Voisin antaa sen anteeksi, jos toinen oikeasti katuisi.
[/quote]Minusta se on ennemmin epäinhimillistä. Pettäminen on äärimmäistä henkistä väkivaltaa puolisoa ja lapsia kohtaan ja se, että henkilö sallii itselleen sellaisen ennemmin kuin että selvittelisi ongelmiaan jollain älykkäämmällä ja rakentavammalla tavalla osoittaa epäkypsyyttä, pahuutta, tasapainottomuutta ja kyvyttömyyttä näyttää lapsille kunnon esimerkkiä ihmisenä elämisestä.
En jättäisi. Olisin iloinen tilaisuudesta pettää takaisin, oikeutetusti.
Jättäisin, ehdottomasti. Minulla kestää aikaa ennenkuin luotan toiseen ja en pystyisi antamaan anteeksi, mikäli puolisoni rikkoisi tuon luottamuksen.
Ennen kuin minulle selvisi, että mieheni oli pettänyt minua, olin ihan varma, että jättäisin. Mutta ei se maailma sitten ollutkaan niin mustavalkoinen. En ole katunut, että annoin miehelle toisen mahdollisuuden, pettämisestä aikaa jo lähes yhdeksän vuotta. Pettäminen oli suhteelle valtava kriisi, jonka käsittely oli helvetin tuskallista ja vei aikaa, mutta lopulta kipu väistyi ja luottamus alkoi palata.
Tämän sanottuani totean vielä, että jos mies pettäisi uudelleen, niin jättäisin. Jokainen tekee virheitä ja virheistä voi oppia, mutta pettäminen on sen kokoluokan virhe, että en usko, että luottamus voisi enää toisen kerran jälkeen palautua.
En jättäisi. Tietysti asia pitäisi selvittää ja tekotavalla olisi merkitystä. Kaikki kuitenkin mokaavat joskus.
En jättäisi. Julistaisin suhteen avoimeksi. Olen sitä ehdottanut ennenkin, mutta tässähän olisi syy päättää asia yksipuoleisesti.
Riippuisi paljon tilanteesta, mutta en jättäisi mikäli kerta olisi ensimmäinen ja mies katuisi. Kyllä pystyisin antamaan anteeksi, jos hän olisi tosissaan. Haluaisin tehdä kaikkeni että selviäisimme eivätkä lapset menettäisi ehjää perhettä. Ja nämä vastaukset siis olettaen että pettäminen olisi joku yhden illan hairahdus, eikä mikään pitempi seksisuhde.
Jos kyseessä olisi yksi pettäminen eikä esim. kuukausia jatkunut salasuhde, niin en jättäisi heti.
Luottamus menisi. Parisuhdeterapiaa vaatisi jotta voisi yhdessä jatkaa.
Anteeksi saattaisin antaa, mutta unohtaa en ikinä. Ja epäilen luottamus ei koskaan palautuisi täysin ennalleen.
Jättäisin, koska nuo ovat kuitenkin tietoisia tekoja, ihmisellä on kyky hallita käytöstään ja jos hän arvostaa minua noin vähän että on valmis loukkaamaan minua noin pahasti niin suhde on tiensä päässä. Arvostan enemmän miestä joka osaa erota ennen kun lähtee muualle naisiin. Ja jos kuviossa on vielä lapset, hän ei petä yksin minua vaan koko perhettään. Minulla on tuohon nollatoleranssi.
T. Pettäjän tytär
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 23:43"]Hahahahaha! Taitaa olla av-mammoilla eroja tulossa. :D
[/quote]
Koko ajanhan niitä tulee.
Väitetään että 70% eroista tulee naisten aloitteesta, syitä on varmaan monia, mutta luulen että joskus se pettäminen on enää viimeinen pisara.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 20:42"]Ennen kuin minulle selvisi, että mieheni oli pettänyt minua, olin ihan varma, että jättäisin. Mutta ei se maailma sitten ollutkaan niin mustavalkoinen. En ole katunut, että annoin miehelle toisen mahdollisuuden, pettämisestä aikaa jo lähes yhdeksän vuotta. Pettäminen oli suhteelle valtava kriisi, jonka käsittely oli helvetin tuskallista ja vei aikaa, mutta lopulta kipu väistyi ja luottamus alkoi palata.
Tämän sanottuani totean vielä, että jos mies pettäisi uudelleen, niin jättäisin. Jokainen tekee virheitä ja virheistä voi oppia, mutta pettäminen on sen kokoluokan virhe, että en usko, että luottamus voisi enää toisen kerran jälkeen palautua.
[/quote]
Uskotko että huomaat jos pettää uudelleen?
Tarkoitan että vaikkei tulisi mitään selviä todisteita.
Joo.