Miksi jotkut miehet kokevat vetoa naisiin, jotka ovat ns. heikoilla?
Olen joskus tahattomasti avuton, minulla on adhd ja autistipiirteitä. Huomaan usein että miehet suhtautuvat suojelevasti ja saan jopa usein treffipyyntöjä tällaisissa tilanteissa.
Mistä on kysymys?
Kommentit (29)
Jotkut myötätuntoisia. Toivottavassti et aiheuta sitä, etteivät myöhemmin enää tule olemaan ritarillisia.
Jotkut saalistavat ja pyrkivät käyttämään hyväksi.
Eron monesti huomaa, ainakin jonkin ajan kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Tuntevat itsensä miehekkääksi kun voivat "pelastaa" naisen. Minulla taas on useampi tapailusuhde päättynyt kun olen miesten mielestä liian itsenäinen. Mutta kun en vaan osaa esittää heikkoa ja avutonta. Ilmeisesti pitäisi esittää niin saisi miehen. Osaa hoitaa asiani aina itse, enkä tarvitse miestä hoitamaan autoon liittyviä asioita tai leikkaamaan nurmikkoa jne. Omaan silmääni avuttomaksi ja heikoksi heittäytyminen ei kyllä saa ketään vaikuttamaan älykkäältä vaan pikemminkin heikkolahjaiselta enkä halua vaikuttaa sellaiselta.
Olen tapaillut miehiä jotka keksivät että olisim avuton. Lamppua ovat tulossa vaihtamaan tai ilmaamaan pattereita yms.
Olen ihan aikuinen ihminen ja osaa itsekin. Sitten ovat pettyneitä olleet kun pystynkin itse kantamaan ruokakassin kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman ja minulla on myös noita piirteitä, mutta olen miettinyt että kun ikää tulee lisää niin pärjäämättomyys on yhä harvemman mielestä enää "söpöä". Kannattaisi siis ehkä jo hankkia joku huolehtimaan minusta.
Totta. Uskon myös, että tuollainen avuttomuus vetoaa miehiin lähinnä vain suhteen alkuvaiheessa, koska avuttomaan naiseen on helpompi tehdä vaikutus. Suhteen edetessä mies ei jaksa enää panostaa naiseen samalla tavalla kuin suhteen alussa, ja siinä vaiheessa avuttomuus alkaa lähinnä ärsyttämään miestä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntevat itsensä miehekkääksi kun voivat "pelastaa" naisen. Minulla taas on useampi tapailusuhde päättynyt kun olen miesten mielestä liian itsenäinen. Mutta kun en vaan osaa esittää heikkoa ja avutonta. Ilmeisesti pitäisi esittää niin saisi miehen. Osaa hoitaa asiani aina itse, enkä tarvitse miestä hoitamaan autoon liittyviä asioita tai leikkaamaan nurmikkoa jne. Omaan silmääni avuttomaksi ja heikoksi heittäytyminen ei kyllä saa ketään vaikuttamaan älykkäältä vaan pikemminkin heikkolahjaiselta enkä halua vaikuttaa sellaiselta.
Itsenäisyys ja taitavuus on hyvä asia, en ole huomannut että miehet sitä paheksuisivat.
Jos siitä tehdään iso numero ja halveksitaan samalla muita heikkolahjaisina, se ei viehätä. Sellainen ihminen on riivinrauta, joka rassaa muita ihmisiä ja säteilee negatiivista energiaa ympärilleen.
Kyse on siitä, että luonne on epämiellyttävä, vähän sellainen teinimäinen vielä. Voi sen kohteliaasti sanoa niinkin, että liian itsenäinen. Ei miehet yleensä vaivaudu analysoimaan kuin naiset, mutta ulkonäkö ei ole ratkaiseva jos toinen on kauhea pätijä joka välittää vain omasta erinomaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Pönkittää itsetuntoa mukavasti kun tuntee itsensä ritariksi.
Ohhoh... vastaava syy sitten löytyy kun nainen ottaa hoivaansa miehen joka ei saa tiskikonetta päälle? Hoivavietti puskee läpi ja kerrankin nainen tuntee itsensä hyödylliseksi?
Vierailija kirjoitti:
Koska heikot on helppoja ja johdettavissa
Tämä on totta. Ei ehkä vetoa enää sitten keski-ikäisiin miehiin. Niitä ärsyttää jo uusavuton nainen.
Koska heillä on ajatus että sinua on helppo käyttää hyväksi seksissä ja miehet luulevat että ovat kerrankin älykkäämpiä kuin joku nainen vaikka adhalla tai autismilla ei ole mitään tekemistä älykkyyden tai sen puutteen kanssa.