Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä soseita lapselle?

01.10.2006 |

Eli siis millä soseilla olette aloitelleet ja mitä tehneet itse? Porkkana kai ainakin on ihan hyvä aloitussose jos ei perunalla halua aloittaa..

Mulla loppuu mielikuvitus itsetehtyisiin soseisiin porkkanan, perunan, kukkakaalin ja parsakaalin jälkeen joten vinkkejä kaivataan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tosin upposi tosi huonosti! Kokeilin sitä muutaman päivän verran kunnes hoksasin kokeilla bataattia... sen sekaan sitten laitoin vielä kesäkurpitsaa niin johan kelpasi! Bataattihan on aika makeaa ja siitä tulee sileää sosetta (sileämpää kuin porkkanasta!). Kesäkurpitsakin on erittäin sellaista mietoa ja pehmeää ja siksi kai siitäkin tykkää.

Muita mitä käytän tällä hetkellä: peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali, maissi, herneet (tosin ei ihan alussa kannata antaa). Omenasosettakin olen nyt tehnyt itse kotimaisista ompuista ja sekoittanut vähän joukkoon. Palsternakkaa en ole vielä ehtinyt kokeilla.

Vierailija
2/3 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sille tehdä muuta kuin kuoria ja keittää ja soseuttaa? Entä maissi, miten olet tehnyt soseeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohkonut paloiksi ja keittänyt. Pehmenee nopeasti!

Olen käyttänyt ihan pakastemaissia, keitän ne ja sitten soseutan. Hyvin uppoaa vaikka maissista jää vähän kuoria joukkoon.