Paransin itseni ummetuksesta virallisia ohjeita noudattamalla
Olen aina ollut niitä ihmisiä, jotka eivät hyödy tavanomaisista neuvoista ja suosituksista. Outoja mystisiä vaivoja on tullut ja mennyt, ja jotenkin omilla tavoillani olen niiden kanssa pärjännyt lääkäreiden kohautellessa olkiaan.
Tämän takia olen miltei halveksinut virallisia suosituksia ja neuvoja. Olen ajatellut niiden olevan keskivertoihmisille suunnattuja.
Viime loppukesästä alkaen olen kärsinyt ummetuksesta eli vatsa on toiminut harvakseltaan, välillä on ollut vatsa löysällä.
Parisen viikkoa sitten luin ihan viralliset Käypä hoito -suositukset ummetuksen kotihoitoon. Kuituja lisää, vettä runsaasti, päivittäistä liikuntaa. No yllätys yllätys, ajattelin.
Päätin kuitenkin antaa suosituksille mahdollisuuden. Lisäsin entisestään kuituja ja veden juomista. Ennen kaikkea lisäsin liikuntaa päivittäisillä reippailla kävelylenkeillä.
Ja kuinka ollakaan. Vatsan toiminta on tihentynyt ja säännöllistynyt sekä muutoinkin normalisoitunut.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvät neuvot sinulla, kiitos.
Minä sain avun ViSiblinestä. Se on kuituvalmiste. Otan kaksinkertaisen annoksen pitkin päivää. Jauhe pitää liottaa vedessä muutaman tunnin, muuten se tukkii koko suolen, kun se turpoaa niin paljon. Itse liotan aina yön yli. Kävelen nykyään vain 5000 askelta / vrk, mutta tavoite on 10.000.
Ei sitä tarvitse liottaa. Ei se mitään suolta tuki, ellei sitten käytä järkyttäviä määriä sitä.
Kiva tietää.
Parantaisitko minut nyt koronasta vaikka rukoukella? Kiitos.
Tosi hyvät neuvot sinulla, kiitos.
Minä sain avun ViSiblinestä. Se on kuituvalmiste. Otan kaksinkertaisen annoksen pitkin päivää. Jauhe pitää liottaa vedessä muutaman tunnin, muuten se tukkii koko suolen, kun se turpoaa niin paljon. Itse liotan aina yön yli. Kävelen nykyään vain 5000 askelta / vrk, mutta tavoite on 10.000.