Iittalan tarrat!!!!!!!
Mieheni meni repimään kalliilla ostamistani Iittalan mukeista merkkitarrat pois kysymättä!! Olin edeltävänä päivänä selittänyt niiden tarkoituksen. Kuulemma olivat kuitenkin rumia ja häiritsivät. Saatiin tästä kunnon riita aikaseksi, hänen mukaansa olen älytön ja turhamainen, mutta mielestäni tarrat kuuluu imagoon ja lisää arvoa. Pidättekö tarrat paikalla? Kyllä reaktioini oli ihan ansaittu, ei arvosta minua ja minun tahtoani. Jos tarrat ovat tärkeät niin miksei hän kuunnellut minua?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:08"]
mun silmää se iittalan logon suunnittelu miellyttää kovin.
muttei astioissa, muuten vaan
[/quote]Olet siis ollut seuraamassa logon suunnittelutyötä?
Sivistyneet ihmiset tunnistaa kyllä suomalaisen designin muutenkin, vain juntit tarvii niitä tarroja. Miehesi halusi että vaikutatte sivistyneiltä.
Aina otan ne tarrat pois. On melko noloa jättää iittalan tarrat astioihin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:17"]
Sivistyneet ihmiset tunnistaa kyllä suomalaisen designin muutenkin, vain juntit tarvii niitä tarroja. Miehesi halusi että vaikutatte sivistyneiltä.
[/quote]Vain juntit pitää Iittalaa niin arvokkaana, että siitä pitää tarrat poistaa ettei kukaan luulisi nousukkaaksi ja juntiksi. Varmaan suuri saavutus hankkia ihan Iittalaa.
Ketään muuta ei kiinnosta ne tarrat hevonhäivää.
Ihan hauska trolli ja uskonkin, että ap on vanhanliiton kaiffari, joka muistaa vielä hyvin 70-80-luvun kultaiset ajat, jolloin se punavalkoinen i-tarra oli statussymboli ja ilman tarraa aaltomaljakkokin oli pelkkä arvoton lasiesine. Tuolloinhan Ultima Thule maljakko ilman i-tarraa oli junttiuden ja köyhäilyn merkki, koska se oli todennäköisesti ostettu, Iittalan tehtaanmyymälän sekundalaarista. Niinpä niitä tarroja varjeltiiin kuin suurtakin aarretta, koska kukaan ei halunnut leimautua köyhäileväksi juntiksi.
Muistan kun aikoinaan meillä meni kotibileissä Aalto maljakko paskaksi, porukoiden ollessa etelänmatkalla. Onneksi se meni heti ekana viikonloppuna, joten meillä oli reilu viikko aikaa hankkia uusi tilalle. Eihän meillä köyhillä koululaisilla ollut varaa uutta ostaa, mutta onneksi kaverin isä oli Iittalan tehtaalla töissä ja saimme hänen kautta hankittua halvalla kakkoslaatuisen maljakon tilalle, jossa luonnollisesti ei tarraa ollut. Niinpä sitten hajonneen maljakon rippeistä revittiin tarra ja liimattiin se sekundamaljakkoon ja täydestä se on mennyt aina näihin päiviin asti :)
Itse asiassa vasta ihan hiljattain somesta havaitsin, että nykyään nuoremman väen keskuudessa on trendikästä repiä ne tarrat veks.
Tosin onhan tuo i-logo kärsinyt melkoisen inflaationkin, kun niitä nykyään liimaillaan ties minkä mariskoolien ja teemamukien kylkeen, joilla ei alunperin ollut mitään tekemistä Iittalan kanssa. Jopa Nuutajärven legendaariseen Oiva Toikan suunnittelemaan Krouvi tuoppiinkin on tällätty i-tarra. Niin ne ajat muuttuu :)
Itse kuulun siihen ryhmään, etten ollut edes huomannut koko tarroja, kunnes näin aiheesta keskustelua joskus vuosi sitten. Tämän jälkeen ajattelin yksinkertaisesti irrottavani tarrat iittalan laseistani, mutta ne eivät irtoa millään. Kertokaapa siis vinkkejä, joilla olette irroittaneet tarrat, omani eivät oikein irtoa rapsuttamalla ja jos irtoavatkin, niin niihin jää liimatahra! Vinkkejä siis tarrojen irroittamiseen :)
Olet älytön ja turhamainen, kuten miehesi jo kertoikin.
En ala repimään tarroja erikseen. Ei ole niin tärkeä asia vakuutella kaikki vieraat siitä, että en yritä päteä Iittalalla. Iittalassa ei ole mitään pätemistä, kaikilla on sitä.