Oletteko saaneet rangaistuksia viranomaisilta. Siis mistä ja millaisia.
Kommentit (22)
En. Oon 47v. Enkä oo edes parkkisakkoja saanut. Toki olen opiskellut oikeustiedettä. Että tiedän mitä ei kannata tehdä.
Ukko pahoinpiteli kännissä, onnistuin torjumaan sohaisemalla. Silmävamma tuli, MINÄ jouduin maksamaan.
Opettaja määräsi minut jälki-istuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja määräsi minut jälki-istuntoon.
Se onkin vähän kumma juttu. Yksi ihmine antaa vapausrangaistuksen ilman valtusoikeutta!
Puukotin koulukiusaaja. Pari vuotta istuin.
Ei harmita.
Lasketaanko papilta rippikoulussa yöjuoksusta saadut rangaistukset?
Ampuma-aserikos, kertaa kaksi.
Kärähdin laittomasta pistoolista, seurauksena sakkoja.
Pippurisumuttimen joskus poliisit löysivät taskusta tarkastuksen yhteydessä ja sama tuomio, sakkoja.
Törkeä pahoinpitely, ehtoollista ja sakkoja.
Intissä pekkaa, kun palasin lomilta vartin myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Puukotin koulukiusaaja. Pari vuotta istuin.
Ei harmita.
Itsekin puukotin, mutta en joutunut ensikertalaisena istumaan.
taisi tulla joskus ennakkoveroon korotus, kun unohdin tyystin laittaa ennakkoverot maksuun.
En ole koskaan saanut mitään rangaistuksia, mutta poliisin taholta nuhtelua on tullut. Kävin rakentavaa keskustelua erään virkaintoisen tapauksen kanssa, eräästä ristiriitaisesta asiasta. Mielestäni hän ylitti valtuutensa ja muistutin, että syyttäjä päättää syyttämispäätöksistä ja tuomari päättää tuomioista, hän on tässä ympyrässä vain pelkkä "työkalu" ja välikäsi. Muistutin valtiovallan kolmijako-opista. Kysyin, missä kohtaa olin väärässä? Hän ei osannut vastata, mutta nuhtelut tuli silti. Kiitos siitä! NiiN!
Nääggerin hampaat iskeytyivät nyrkkiini, vaativat minulta korvausta!
Sähkölaskun myöhästymiskorot pistettiin ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko papilta rippikoulussa yöjuoksusta saadut rangaistukset?
Pappikin on viranomainen.
Me oltiin isosporukassa lämmitetty saunaa yöllä omin lupinemme. Pappi järjesti seuraavana yönä meille saunan puolen yön jälkeen. Ei ollut kyllä yhtä hauskaa, kun ohjaajat oli paikalla ja jännitys kiinnijäämisestä puuttui.
Puolustin nuorena humalassa ollutta ystävääni(ei humalatilansa takia pystynyt puolustautumaan itse) tuntemattoman miehen väkivaltaiselta ahdistelulta(kouri kovakouraisesti jne). Töniminen ei ensin auttanut. joten potkin ja löin tätä miestä. Sain lievän pahoinpitely syytteen.
Vierailija kirjoitti:
En. Oon 47v. Enkä oo edes parkkisakkoja saanut. Toki olen opiskellut oikeustiedettä. Että tiedän mitä ei kannata tehdä.
Minä olen 49 v. Oik.yo:na sain tv-lupatarkastajalta tarkastusmaksun. Tiesin kyllä, ettei tuolloin saanut katsoa tv:tä ilman lupaa, mutta koettelin onneani ja huonostihan siinä kävi…
Muuten olen nuhteeton, joten ihan kunniallinen juristi olen ollut jo neljännesvuosisadan :D
Ei muuta kuin ylinopeus sakkoja ja yksi liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
Vierailija kirjoitti:
Intissä pekkaa, kun palasin lomilta vartin myöhässä.
Olin jo unohtanut tuollaiseenkin rikokseen syyllistyneeni.
Olin yölomalla intistä ja siviilivehkeet päällä.
Pätkähdin liikaa känniin ja jouduin putkaan.
Yritin selittää poliiseille, että pitäisi olla aamulla takaisin kasarmilla ja tyhmyyksissäni näytin sotilaspassiani.
Pääsin pois aamuyöstä ja ehdin kasarmille enkä myöhästynyt, mutta poliisi oli ottanut yhteyttä patterille ja sain lopulta poistumiskieltoa 10 vrk.
Yritin puolustautua, ettei kyseessä ollut epäsotilaallinen käytös, sillä olin putkaan joutuessani siviilipukimissa, mutta ei mennyt läpi.
Siitä tulikin pitkä kiinniolo, sillä PK:n loppuessa lähdettiin viikon ampumakeikalle lohtajalle.
Tienasin muutaman satkun ostamalla vartiovuoroja inttikavereilta :-)
Nuorempana oli enemmän sääntö kuin poikkeus että jouduin kännireissun lopuksi putkaan rauhoittumaan. Huonot kotiolot johtivat vakavaan masennukseen ja siihen korkea testosteroonitaso niin oli pää sekaisin. Muutamat kymmenet väkivaltaiset vastustamiset kun laitoin painimyllyn päälle poliisisetien kanssa. Siihen aikaan ei ollut sähkölamauttimia. Mukana olleesta morasta saa aina sakot. Sitä en ole käyttänyt ketään vastaan mutta kaiken varalta aina mukana koska isona poikana känniympyröissä maine levisi ja joskus joku halusi kostaa isommalla porukalla. Painiksi laitan aina tarvittaessa. Huhhuh sitä aikaa. On täysi ihme etten istunut taposta tai jostain ikinä.
Nyt en ole juonut 10 vuoteen. Elämä on hyvin.
Kuolinpesän omaisuusjärjestelyistä ehdollista.
Mutta tavallaan elinkautisen, ikinä en pysty tuomittuja kuusinumeroisia korvauksia maksamaan ;-(