Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä tasa-arvon päivää!

Vierailija
19.03.2022 |

Mitenkä tämä juhlapäivä näkyy elämässäsi? Miten olet edistänyt tasa-arvon toteutumista tänään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on tiderissä, missä ihmiset kuvittelee olevansa kuin karkkikaupassa, josta voi valita mieleisensä karkin. Hyvänäköisen, värikkään, pehmeän ja miellyttävän. Melko pinnallista, mutta olen huomannut että useimmat ihmiset kaikesta huolimatta ovat pinnallisia, kun paria valitaan. Olen tietenkin itse erilainen ja minulle käy poikkeuksellisen näköinen aasialainenkin nainen.

Tämä suuri valintojen määrä tinderissä ja suuri valikoima, vain vahvistaa useilla pinnallisuutta, kun on niin helppo vaan swaippailla ihmisiä omien ulkonäkökriteerien mukaan. Menee melko muoviseksi sekin. Tokihan joitakin kiinnostaa profiilitekstikin aidosti, mutta taitaa olla harvinaisempaa. Ja mitä olen naisten profiileja tinderissä katsellut, niin eipä niissä kummoisia itse esittelyjä tekstin osalta ole...

Vierailija
2/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Eläkööt kaikki intelligentit miehet! Tyhmät saavat kernaasti kuolla.”

T: Minna Canth

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normali lauantai. Olin 3h kävelyllä yksin, auringoinen lämmin päivä.Liputus päivä mutta tässä missä asun useamman kerrostalon pihapirissä, nistä yhdessä talossa:Ei ole lippu tankoa koko pihapiiri edes Heka-Itä.Nyt sulatelen lounastani ja ei muta s kuin päikkärit,välipala ja uudeleen ulos, nautii keväinen lauantai.

Vierailija
4/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En just tänään varmaan mitenkään erityisellä tavalla, mutta kyllä pyrin tähän joka päivä. Kasvatan lapseni tasa-arvoon, vastustan näkyvästi feminismiä, vaikutan vapaaehtoistoiminnassa, näytän hyvää esimerkkiä toimimalla reilusti ja oikein.

Vierailija
5/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En just tänään varmaan mitenkään erityisellä tavalla, mutta kyllä pyrin tähän joka päivä. Kasvatan lapseni tasa-arvoon, vastustan näkyvästi feminismiä, vaikutan vapaaehtoistoiminnassa, näytän hyvää esimerkkiä toimimalla reilusti ja oikein.

Ja lisättäköön tähän että toki feminismin vastustamisen lisäksi vastustan kaikkea seksismiä. Eli toki sovinistiset tms. on ihan yhtä lailla ehdoton no no.

Feminismin mainitsin erikseen sen vuoksi, miten se tällä hetkellä vaikuttaa näkyvästi haitallisesti tasa-arvoon.

Vierailija
6/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap itse on tehnyt?

Vierailija
7/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä pinssejä painettiin yliopistolla! Jee, tyhmät miehet kuolkoon!!! Tasa-arvoa!!!

Vierailija
8/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä pinssejä painettiin yliopistolla! Jee, tyhmät miehet kuolkoon!!! Tasa-arvoa!!!

Mutta onko se eri asia?

Vierailija
9/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun kirjastollahan se olikin. Verovaroin kustannetussa paikassa painetaan tuollaisia pinssejä.

Ei olis koskaan naisista tuollaisia.

Ironista että samalla juhlitaan "tasa-arvoa"

Vierailija
10/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ymmärrän, miksi Minna Canth on Minna Canthin aikaan sanonut jotain tuollaista. Mutta että kirjastossa jaellaan vuonna 2019 tällaisia pinssejä tiedostaen, ettei koskaan moista tehtäis, jos joku äijänkäppänä olisi sanonut jotain tällaista naisista ja samalla juhlitaan muka tasa-arvoa, niin ei näin.

Vierailija
11/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon päivän aamupäivällä olen valmistellut lausuntoa, jonka lähetän työelämän koronapassiin liittyen. Tosin tekisin tämän muutenkin, koska asia on tärkeä. Mielestäni perustuslain pitää koskea kaikkia ihmisiä tasa-arvoisesti.

Vierailija
12/14 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap itse on tehnyt?

Juhlistin Minna Canthia vetämällä lipun tankoon ja keittelemällä minulle ja puolisolleni kahvia.

"Kaikki juominen, yksin vedenkin, on vahingollista. Poikkeuksen tekee vain kahvi."

Vierailija
13/14 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Razzisztinen suomalaisia vihaava "ruskea" afgaaniprinsessa sai minna canthin-palkinnon tänä vuonna, mitäs tuumitte tästä? 

Vierailija
14/14 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun uhrihierarkian mukaan toiset on tasa-arvoisempia kuin toiset?