Teini pienluokalle jatkuvan häiriköinnin takia.
Mistä voi olla kyse? Hän nukkuu paljon. Riehuu tunneilla, ja on usein ollut jälki-istunnossa. Hänellä ei ole todettu oppimisvaikeuksia, oppii normaaliin tahtiin.
Kommentit (25)
Toivoa sopii, että siellä on kaksi erityisluokkaa. Toinen hiljaisille ja toinen häiriköille. Hiljaisilla on oikeus oppimisrauhaan.
Ei ADHD aina tarkoita huonoja oppimistuloksia. Kannattaa lukea vaikka kuvauksia netistä ja tutkailla teinin kanssa josko tuntuu tutulta. Helpompi elämä jos diagnoosin saa jo nuorena (jos on saadakseen) niin ei tarvi hakata päätä turhiin seiniin.
Tokihan kyse voi olla jostain muustakin, mutta parempi selvittää mikä mättää.
Minulla on ADD ja teininä käytös samanlaista. Olin häirikkö.
Se on vaan mäntti, olet epäonnistunut kasvatuksessasi.
Miksi aina heti haetaan jotain diagnoosia?
Jos sillä vaan on sellainen luonne. Nykyään jos yhtään poikkeaa standardista tarvitaan heti diagnoosi.
Oppimisesta kiinnostuneet luokkakaverit ovat tyytyväisiä kun häirikkö poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä vaan on sellainen luonne. Nykyään jos yhtään poikkeaa standardista tarvitaan heti diagnoosi.
Ap oli selvästi huolissaan eli ilmeisesti ei ole ollut aina tuollainen.
Mikä luonteenpiirre se on että nukkuu paljon?
Onko ap mitään hoitokontaktia mihinkään?
Ratkaisu on hyvä lapsesi kannalta. Pienryhmässä hän saa enemmän huomiota. Ja löytää toivottavasti oman ryhmänsä.
Eihän se välttämättä ole ADHD. Sen tietää vasta jos tutkitaan.
Esittää ja koulu ei kiinnosta. näin ainakin kaikki mun luokan pojat käyttäyty eikä suurimmal osal mitään muita ongelmii ollu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap oli selvästi huolissaan eli ilmeisesti ei ole ollut aina tuollainen.
Mikä luonteenpiirre se on että nukkuu paljon?Onko ap mitään hoitokontaktia mihinkään?
Väsyminen voi liittyä pituuskasvuun ja hormoninitoiminnan muutoksiin. Voi olla ihan tavallista.
Nyt sitten kannattaisi viimeistään puhua siitä, miksi koulua käydään. Ja miksi siellä koulussa olisi hyvä pärjätä. Mitä se teini aikoo tehdä tulevaisuudessa työkseen?
Mistä on kyse? No häiriökäyttäytymisestä. Pitää pistää tarkkailuun.
Minä ADHD nainen oireilun teininä noin.