Bideesuihkun letkun vaihto
En ole täysin urpo pienissä remppahommissa mutta nyt tuntuu tyhmältä. Bideesuihkun letku vuoti ja hankin uuden letkun. Mutta kun yritän kiertää sitä letkua paikoilleen niin se vain pyörii tyhjää. Kokeilin laittaa vanhan letkun takaisin ja sekään ei onnistu.
Tuntuu tosi tyhmältä kun en vaan hokaa miten sitä pitäisi siellä kiertää että letkun saa kiinni. Kaikki videot aiheesta ovat lannistavia kun tyypit vaan kiertää sen letkun paikoilleen ja minä en onnistu. Tuommoisen takia ei viittis putkimiestä tilata. Onko kellään kikka kakkosta tai kolmosta tai ymmärrystä siitä mikä siinä voi mennä vikaan?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ongelmasi on, että se osa johan letku pitäisi kiertää kiinni pyörii ympäri. Sun pitää estää sen vastakappaleen pyöriminen.
Usein se alkuperäinen Oraksen "vastakappale" alkaa vuotaa.
Tähän vuoto-ongelmaan putkiliikkestä saa sen "korjauspalikan".
Meinasin kanssa noin vastata mut miten ap sai sen edes irti jos vastin pyörii.
No kohta tunnin sitä asentanu :D
Vierailija kirjoitti:
Ongelmasi on, että se osa johan letku pitäisi kiertää kiinni pyörii ympäri. Sun pitää estää sen vastakappaleen pyöriminen.
Pitääkö ihan putkiliikkeeseen mennä vai löytyykö esim. K-raudasta?
Tunari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän vuoto-ongelmaan putkiliikkestä saa sen "korjauspalikan".Pitääkö ihan putkiliikkeeseen mennä vai löytyykö esim. K-raudasta?
Kysymällä selviää
Huhuu ap, saitko ongelman ratkaistua?
Vuokra-asunnossa muiden töiden yhteydessä huoltofirman putkimies itse asensi pyytämättä bideesuihkun, sellaista ei siis aiemmin ole ollut.
No, se asennus on nyt kuitenkin jotenkin heikosti tehty, kun ja jos se letku käsittelyssä jotenkin kiertyy, niin liitoskohdasta lavuaarin alla alkaa tiputtaa vettä kun lavuraarin hanasta vettä valutetaan. Mitenkään liikkumattoman kireäksi sitä liitospäätä ei saa kierrettyä. Luulla vois että siellä on joku tiiviste huonosti paikallaan.
Tämmöinen ongelma, ei kyllä liity ap:n kysymykseen mitenkään.
Tiivisteet puuttuu. Vanhasta letkusta napaten pois. Ja uusissa letkuissa tuppaa aina olla uudet mukana.
Vierailija kirjoitti:
Eva Bideesuihkun letku vaihto voisi tosiaan olla paikallaan.
Entä Bidenin letku? Tuskin sekään toimii erityisen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asunnossa muiden töiden yhteydessä huoltofirman putkimies itse asensi pyytämättä bideesuihkun, sellaista ei siis aiemmin ole ollut.
No, se asennus on nyt kuitenkin jotenkin heikosti tehty, kun ja jos se letku käsittelyssä jotenkin kiertyy, niin liitoskohdasta lavuaarin alla alkaa tiputtaa vettä kun lavuraarin hanasta vettä valutetaan. Mitenkään liikkumattoman kireäksi sitä liitospäätä ei saa kierrettyä. Luulla vois että siellä on joku tiiviste huonosti paikallaan.
Se on se Oraksen alkuperäinen liitoksen vastakappale, joka todennäköisesti vuotaa. Tyyppivika. Kannattaa vaihtaa toisenlaiseen. Putkiliikkeessä tietävät.Tämmöinen ongelma, ei kyllä liity ap:n kysymykseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
On kyllä hankalaksi tehty, ettei maallikko kykene. Letku kiinni hanan.päässä pyörivässä osassa hajulukon takana.
T. Eri v.2024
Jos se kohta mihin letku pitää liittää,niin pyörii ympäri ja otat lukkopihdit ja pidät paikallaan kun pyörität letkun siihen.
Mutta entä jos tulee kakkoshätä ja tarttis bideetä jotta voi pestä persiin?
Mielestäni se "hanaan menevä pää" näytti kyllä samanlaiselta kuin mulla kahvaan menevä pää.
Kumpaan suuntaan letkun liitokset aukeaa ja kumpaan ne menee kiinni? Siis milloin vastapäivään ja milloin myötäpäivään, kun liitos on alla ja alaspäin?
Saitko ap ongelman selville ja voitko kertoa ratkaisun?
Veikkaukseni on, että oot ostanut vääränlaisen letkun.
Minä olen tehnyt tämän homman. Ota molemmat kädet käyttöön. Purista se liikkuva osa tonkien leukojen väliin että se pysyy paikoillaan ja sitten toisella kädellä kierrät letkun paikoilleen. Lopuksi vielä kiristät letkun sopivan työkalun avulla. Eli työkalu tulee olla molemmissa käsissä yhtä aikaa. Pidät toisella kiinni ja toisella kierrät. Muistan, että työssä oli todella hankala asento. Jos löytyy polvisuojat laita ne. Itselläni oli niiden lisäksi vielä jumppamatto pehmentämä laattalattiaa. Ne jotka ovat vaihtaneet suihkun letkun eivät tiedä tästä bideeletkun asentamisen vaikeudesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se "hanaan menevä pää" näytti kyllä samanlaiselta kuin mulla kahvaan menevä pää.
Ei se ole samanlainen. Laita oikeinpäin, vedä letku liittimen muovin pohjaan. Kierrä sitten
Eri asennus. Kokosin tuuletinta. En saanyt siihen vipperään sitä osaa millään kiinni. Kiersin ja kiersin. Siihen jäi. Pinna paloi. Mies tuli ja laittoi paikoilleen. Mitä helvettiä. Olin kiertänyt kokoajan myötäpäivään, kun piti kiertää vastapäivään.