Bideesuihkun letkun vaihto
En ole täysin urpo pienissä remppahommissa mutta nyt tuntuu tyhmältä. Bideesuihkun letku vuoti ja hankin uuden letkun. Mutta kun yritän kiertää sitä letkua paikoilleen niin se vain pyörii tyhjää. Kokeilin laittaa vanhan letkun takaisin ja sekään ei onnistu.
Tuntuu tosi tyhmältä kun en vaan hokaa miten sitä pitäisi siellä kiertää että letkun saa kiinni. Kaikki videot aiheesta ovat lannistavia kun tyypit vaan kiertää sen letkun paikoilleen ja minä en onnistu. Tuommoisen takia ei viittis putkimiestä tilata. Onko kellään kikka kakkosta tai kolmosta tai ymmärrystä siitä mikä siinä voi mennä vikaan?
Kommentit (42)
Oletko puhdistanut sen mihin se tulisi liittää? Kerta vanhakaan ei mene paikoilleen niin vika on siinä.
Onko hanaan tuleva ja käsikahvaan tuleva pää ja liittimet samanlaiset?
Mun pitäs asentaa koko halvatun bidee.
Akselilla: Amerikka - Venäjä - Kiina mihin kiinnitit sen uuden letkusi?
Mites jos pyydät jonkun miehen kiertämään?
Vierailija kirjoitti:
Oletko puhdistanut sen mihin se tulisi liittää? Kerta vanhakaan ei mene paikoilleen niin vika on siinä.
Pitää kokeilla. Kiitos!
Eva Bideesuihkun letku vaihto voisi tosiaan olla paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ovat.
Niissä on usein tiiviste, sellainen kumirenkula. Katso, että se on paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Olen itse vaihtanut useammankin, ilman ongelmia.
No en ymmärrä minäkään. Pyörii pyörii, ei ota kiinni. Uusi letku ei eroa vanhasta mutta jotain minä teen väärin koska en saa sitä vanhaakaan enää paikoilleen.
Laske hanasta hetkenaikaa kuumaa vettä, niin sen jälkeen menee helposti
Vierailija kirjoitti:
Mites jos pyydät jonkun miehen kiertämään?
No se vaan panee mua ja on niin humalassa ettei kumpikaan oikein onnistu
Kenen valmistajan bidee on kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä kodinhengetär :) Nää on niitä kun pystyy kattilassa polttamaan vedenkin pohjaan
Voi kuule. En ole paras kokki mutta ruokaa olen tehnyt yhdeksänvuotiaasta lähtien. Asun yksin ja normaalit kodin hommat hoituvat. Huonekalut kokoan itse ja elektroniikkakaan ei ole ongelma. Mutta yksi saamarin letku ei vaan mene paikalleen ja en ymmärrä mitä teen väärin.
Itsellä oli sama ongelma. Menin putkiliikkeeseen ja kerroin ongelman.
Sanoivat olevan perusjuttu. Myivät mulle "korjauspalikan" ja kertoivat asennusohjeen. Tarkkaan en enää muista yksityiskohtia, mutta hyväksi tuli.
Tunari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ovat.
Mielenkiintoista, yleensä kahvaan kiinnitettävä liitin on kyllä selvästi pidempi/syvempi kuin hanan päähän kiinnitettävä.
Vierailija kirjoitti:
Oras. Ja kyseessä on siis siihen hanaan liittyvä pää: https://asiakas.kotisivukone.com/files/lvikuusi.ota.fi/kuvat/suihkuletk…
Tiivistettä en ole nähnyt vanhassa enkä uudessa letkussa. Voisiko se ratkaisu olla noin yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Tunari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ovat.
Mielenkiintoista, yleensä kahvaan kiinnitettävä liitin on kyllä selvästi pidempi/syvempi kuin hanan päähän kiinnitettävä.
Sori, ymmärsin kysymyksen väärin. On ihan samanlainen kuin entinen. Suihkupäähän menevä osa on erilainen kuin hanaan kiinnitettävä. Eli ihan tavallinen bideeseen menevä letku: https://cdn.bauhaus.fi/media/catalog/product/cache/33dd6bdb51e79caa30ba…
Tunari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oras. Ja kyseessä on siis siihen hanaan liittyvä pää: https://asiakas.kotisivukone.com/files/lvikuusi.ota.fi/kuvat/suihkuletk…
Tiivistettä en ole nähnyt vanhassa enkä uudessa letkussa. Voisiko se ratkaisu olla noin yksinkertainen?
Kokeilepas kiertää myötäpäivään eli oikealle..
En ymmärrä. Olen itse vaihtanut useammankin, ilman ongelmia.