Osaako miehesi käyttää moottorisahaa?
Kommentit (33)
Osaa hyvinkin!! Inhoan kylläkin puuhasta aiheutuvaa ääntä...mutta polttopuita kiva saada takkaan talvi-illoiksi.
Tietysti, pysyy muutkin työkalut käsissä. On insinööri.
Osaa. Maatalon poika, omistaa metsää ja koulutukseltaan automaatioasentaja.
Tosin meidän moottorisahan kuitissa lukee mun nimi :)
Osaa mieheni ja hyvin osaakin. Myös minä osaan.
Osaa kyllä ja minä myös. Yhdessä teemme puusavottaa kevättalvella. On molemmilla turvavarusteet ja useampi saha. Miehelle kyllä jätän sen ketjun viilaamisen, en jaksa siihen ruveta.
Niinkuin tähän ketjuun vastaisi ne joiden miehet ei osaa käyttää...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:25"]Niinkuin tähän ketjuun vastaisi ne joiden miehet ei osaa käyttää...
[/quote]
Eikai sellaisia olekaan. Kaikkihan nyt sahata osaa.
Osaa.Puun kaato sujuu myös ihan kirveellä.
Ihan kiva olisi tietää, että mitä tämä käyttö sisältää? Eiköhän jokainen saa sahattua polttopuita, mutta osaako käyttää sahaa niin, että saa tukkipuukokoisen rungon kaatumaan tismalleen sinne, minne tahtoo - se kysyy jo taitoa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:24"]
Osaa kyllä ja minä myös. Yhdessä teemme puusavottaa kevättalvella. On molemmilla turvavarusteet ja useampi saha. Miehelle kyllä jätän sen ketjun viilaamisen, en jaksa siihen ruveta.
[/quote]
Joo, ketjujen viilaus ei ole kivaa minustakaan.
7
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:28"]
Ihan kiva olisi tietää, että mitä tämä käyttö sisältää? Eiköhän jokainen saa sahattua polttopuita, mutta osaako käyttää sahaa niin, että saa tukkipuukokoisen rungon kaatumaan tismalleen sinne, minne tahtoo - se kysyy jo taitoa.
[/quote]
Osaa, just noin. Kaataa todella tarkasti, ja minä sitten karsin ja pätkin.
Osaa hyvinkin. Ammatiltaan rakennusmestari.
Moottorisahan käytön opetteluun menee 30s jos joku neuvoo. 5minsaa jos opettelee itse. Että eiköhän sillä kaikki normaalimotoriikan omaavat ihmiset osaa sahata. Toisaalta olen kuullut huhuja, että on ihan oikeasti olemassa miehiä jotka eivät oikeasti osaa laittaa vaikka yhtä jalkalistaa paikalleen. Itse en ole tälläisiä tavannut.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:14"]
Osaa hyvinkin!! Inhoan kylläkin puuhasta aiheutuvaa ääntä...mutta polttopuita kiva saada takkaan talvi-illoiksi.
[/quote]Ja sähkösauna. ei ole järjellä teitäkään pilattu!
Osaa ja osaa myös huoltaa ja teroittaa jne. Isällänsä kauheasti metsää, jossa puolipakolla nuorena kaiket kesät töissä.
Nyt ihan pukuhommissa arkena, mutta mökillä innolla tekee puita, 15 v. ällötystauon jälkeen.
Itse en saisi moottorisahaa edes käyntiin.
Ei ole miestä, mutta minä osaan. Mukavaa vaihtelua toimistotöihin. Terveisin tilintarkastaja.
Kyllä.