Auran ABC:llä maksaa vesilasi 0,50€ ostosten yhteydessä.
Kommentit (41)
Kyllä mua noi vesimaksut ruokailun yhteydessä kismittää. Pitäähän lautanen ja aterimetkin pestä, mutta niistä ei peritä käyttömaksua. Jos tilaan lounaan, niin odotan saavani veden ilmaiseksi. Viimeksi tää ihmetytti uudessa pizzapaikassa Kaivopihalla, siinä jossa pizzan saa puoliksi ja puoliksi, eli toinen puoli eri täytteellä. Pizzapohja on siis valmis ja siihen vain heitetään päällyset. Laskussa kiinnitti huomioni, että olin maksanut vedestä 0,10 e. Lounaspizzalla oli sentäs hintaa 10,90 e. Ei salaattia tai kahvia. Minusta se 10 senttiä on ärsyttävää nillittämistä, ylihintaisen pizzan yhteydessä. Se ärsytti. Voi olla eka ja vika kerta samassa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:57"]
Onpas typerää. Tiskattavaan lasiin otettaessa kustannukset jäävät tasan siihen mitä maksaa lasin tiskaaminen, suurilla laitoskoneilla kustannukset lienevät jotain 0,001 euron luokkaa.
[/quote] Laskitko mukaan palkkakulut siitä henkilöstä joka sen lasin vie sinne tiskiin ja takaisin, sille joka ne pesuaineet tuo sinne abclle, kuka sen koneen pistää päälle ja vaihtaa pesuaineet, pesee tiskikoneen iltaisin, joka on asentanut ne vesihanat siihen tiskille.... Eri asia olisi jos jokainen itse tiskaisi sen lasinsa ja veisi sitten takaisin tiskille. Ja siltikin vedestä, sähköstä ja pesuaineista pitäisi maksaa. Sekä niistä vesihanoista.
[/quote]
Jos yhtä vesilasia pitää kuljettaa erikseen, ei sellainen liiketoiminta ole oikein kannattavaa. Ne lasit menee siinä muiden astioiden mukana. Kyllä ne astiat kuljetetaan kärryillä ja suurin osa on muita kuin laseja. Ne hanat on jo kerran laitettu ja joka tapauksessa ne edelleenkin kuuluvat noutopöytään. Kyse on siitä, että asiakas ostaa samalla muutakin. Eihän siinä mitään, jos pelkkä vesi maksaa, mutta se, että ottaa kahden euron kupillisen kanssa puoli lasia vettä ja siitä hyvästä pitää maksaa lisää, on outoa. Oletko kuullut myynnin lisäämisestä oheistuotteilla? Tässä käy päinvastoin, oheistuotteen maksullisuudella menetetään asiakkaita.
Miksi kukaan idiootti käy Auran ABC:llä, kun vastapäätä tietä on paremman palvelun Shell, joka on oikea huoltoasema?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:34"]
Kyllä mua noi vesimaksut ruokailun yhteydessä kismittää. Pitäähän lautanen ja aterimetkin pestä, mutta niistä ei peritä käyttömaksua. Jos tilaan lounaan, niin odotan saavani veden ilmaiseksi. Viimeksi tää ihmetytti uudessa pizzapaikassa Kaivopihalla, siinä jossa pizzan saa puoliksi ja puoliksi, eli toinen puoli eri täytteellä. Pizzapohja on siis valmis ja siihen vain heitetään päällyset. Laskussa kiinnitti huomioni, että olin maksanut vedestä 0,10 e. Lounaspizzalla oli sentäs hintaa 10,90 e. Ei salaattia tai kahvia. Minusta se 10 senttiä on ärsyttävää nillittämistä, ylihintaisen pizzan yhteydessä. Se ärsytti. Voi olla eka ja vika kerta samassa.
[/quote]Luuletko tosiaan, ettei tällaisia ole laskettu annoksien hintaan?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:03"]Koko ABC on täysin paska kusetusfirma, jossa on huonoa tavaraa, sikamaisen kallista, ankeaa ja paska palvelu. Ihmettelen suuresti, että miksi kukaan haluaa jalallaan astua moiseen helvettiin tai ainakaan ostaa sieltä mitään. Itse poikkean välillä paskalla ABC:llä, mutta kahvit ja ruokailut hoidan oikeilla huoltoasemilla tai ravintoloissa.
[/quote]
Haha! "Poikkean paskalla" :D
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:08"]No just. ABCn ruokapuoli on itsepalveluravintola ja 2-3 dl hanavettä ei maksa ravintolalle käytännössä mitään. Ei silloin sovi ottaa hintaa vedestä.
[/quote]
Oletko tyhmä vai etkö tajua että vedestä veloitetaan siksi, että ihmiset ostaisivat veden sijaan kolaa tai muuta kalliimpaa? Ei veden kulujen takia.
Just olin ikeassa syömässä ja kuitista huomasin, että maitolasillinen maksoi peräti 1,30 e :D
Siitähän ne kätevästi keräävät halpojen ruokien katteet ;) Pehmiskin oli vaan 0,75 e
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:08"]No just. ABCn ruokapuoli on itsepalveluravintola ja 2-3 dl hanavettä ei maksa ravintolalle käytännössä mitään. Ei silloin sovi ottaa hintaa vedestä. [/quote] Oletko tyhmä vai etkö tajua että vedestä veloitetaan siksi, että ihmiset ostaisivat veden sijaan kolaa tai muuta kalliimpaa? Ei veden kulujen takia.
[/quote]
Silti. Vedestä veloittaminen on tuollaisessa paikassa kardinaalimoka.
EIhän tuo ole kuin "vain" 15 000 markkaa kuutiolta.
Aika kallis hanavesi ABC:llä, mikä lie paikallisen vesilaitoksen taksa? Varmaan pari euroa....
Kate siis kohdallaan.
ABC menee boikottiin. Vaikka en ole siellä juuri ennenkään käynyt, kun vähän kaikki siellä ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:55"]
Joku sen vesilasinkin hakee tiskiin, pesee, maksaa pesuaineet ja vedet ja vie paikalleen seuraavalle asiakkaalle.
[/quote]
Kylmän vesikuution keskihinta on Suomessa n. 4,18 €. Yhden 2 dl lasillisen vesihinta on 0,00084 €. Kohtuullisen hyvä kate, kun hanavedestä otetaan n. 600 kertainen hinta. Täytyy olla vesilasin pesussa varsin hyvä palkka, jos tätä palkalla perustellaan. Tai Voihan se olla niinkin, että vesilasiin pinttyy jotakin kiinni niin pahuksen tiukkaan, että sitä lasia pitää hinkata yksi kerrallaan tahtiin n. 45 vesilasia per tunti. Siis yksi kerrallaan käsinpesuna - ei konepesussa...
---
Laskentaperusteet:
- Veden hinta. 4,18 eur / kuutio
- Palkat sivukuluineen 16,32 eur
- Kateprosentti vesilasilliselle +45 %
Laskennan voi tarkistaa.
----
Tämä vesilasin kerääjän ja pesijän homma vaikuttaa sen verran hyvältä, että jätän nämä insinöörihommat saman tien. Enköhän pysty vesilaseja hinkkaamaan puhtaaksi vähän parempaan tahtiin kuin 45 vesilasia per tunti...
Kumipyörä rullaa minulla pitkin Suomea aika kohtuullisesti. ABC:t jää taukopaikkoina väliin. Arvaat varmaan miksi?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:21"]
Kyllä ihmiset on typeriä. Totta helvetissä se vesi maksaa. Ei muuta kuin oma vesipullo kotoa mukaan jos noin ottaa päähän. Rakennus, työntekijät, laitteet, vesi, sähkö, vakuutukset, kassalaitteet, kalusteet, myytävät ruoat, ylläpitokustannukset ja lupamaksut. Tässä osa kustannuksista mitä yritys maksaa. Pelkkä duunarin palkkaan sosiaalikuluineen menee 2-2,5 tonnia kuussa.
[/quote]
YHDELLÄKÄÄN huoltoasemalla en ole koskaan maksanut penniäkään kahvin kanssa juodusta vesilasillisesta. ABC saa kyllä hävetä tätä ratkaisuaan. Asiakkaiden aliarviointia ja nöyryyttämistä pelkästään. Asioin muualla.
[/quote]
Mun täytyy Apsin työntekijänä sen verran sanoa, etten ole KOSKAAN kuullutkaan, että vesilasista maksutettaisiin. Hesen puolella kyllä, vesilasi maksaa sen 1€, niinkuin muissakin ravintoloissa. Tällä pyritään saamaan asiakas valitsemaan se hieman kalliimpi limsa, niinkuin kaikki varmasti ymmärtävät. Tottakai tämä Auran ABC:n tempaus vaikuttaa koko firman kuvaan, mutta sen voin sanoa, että tämä ohjeistus ei ole tullut "ylempää". Meillä ei edes ole kassassa vaihtoehtoa vesilasille...
Itsehän sinä siellä ABC:llä käyt. Olen laittanut boikottiin jo aikaa sitten.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:04"]
Just olin ikeassa syömässä ja kuitista huomasin, että maitolasillinen maksoi peräti 1,30 e :D
Siitähän ne kätevästi keräävät halpojen ruokien katteet ;) Pehmiskin oli vaan 0,75 e
[/quote]
Halpaa ruokaa??? Missä?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:04"]
[/quote]
Halpaa ruokaa??? Missä?
[/quote]??
Huonoa asiakaspalvelua ja naurettavan pienellä jutulla saadaan aikaiseksi iso imagokolaus. Ymmärtäisin senkin, että vedestä veloitetaan jos et osta muuta, mutta tuollainen rahastus on naurettavaa. En yhtään ihmettelisi, vaikka tulisi yleiseksi käytännöksi ABC:llä - koko S-ryhmä on mammuttitautiin sairastunut asiakkaita koko ajan pahemmin aliarvioiva rohmu, joka kuvittelee voivansa tehdä mitä hyvänsä missä vain. Käytän ABC:tä vain ja ainoastaan hätätapauksissa jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Sama pätee pitkälti muihinkin S-paikkoihin.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:57"]
Onpas typerää. Tiskattavaan lasiin otettaessa kustannukset jäävät tasan siihen mitä maksaa lasin tiskaaminen, suurilla laitoskoneilla kustannukset lienevät jotain 0,001 euron luokkaa.
[/quote] Laskitko mukaan palkkakulut siitä henkilöstä joka sen lasin vie sinne tiskiin ja takaisin, sille joka ne pesuaineet tuo sinne abclle, kuka sen koneen pistää päälle ja vaihtaa pesuaineet, pesee tiskikoneen iltaisin, joka on asentanut ne vesihanat siihen tiskille.... Eri asia olisi jos jokainen itse tiskaisi sen lasinsa ja veisi sitten takaisin tiskille. Ja siltikin vedestä, sähköstä ja pesuaineista pitäisi maksaa. Sekä niistä vesihanoista.
[/quote]
Ilmainen vesilasi kuuluu hyvään asiakaspalveluun ja on käytännössä itsestäänselvyys jokaisella huoltoasemalla, joissa ollaan vähääkään kiinnostuneita asiakkaista.