Menee hermot tuttuun joka leuhkii säästäväisyydellään
Joka kerta kun ostan jotain kalliimpaa ruokaa niin hän, vaikka Mirja on saarnaamassa kuinka hän ostaa vain Pirkkaa ja Xtraa.
Vaateostoksilla samoin suosin vähän kalliimpia vaatteita ja kampaamon hiustenhoitotuotteita. Minulla on hyväpalkkainen työ ja tykkään hemmotella välillä itseäni. Mirja on äitiyslomalla ja palaa kuulemma työhönsä kun nuorempi lapsensa on 2-vuotias. On normaalipalkkaisessa työssä.
Minulla lapsia ei ole eikä tule.
Tällöin Mirja tuhahtelee vieressä että hyvähän se sinun on lapsettomana ostella ja kurvaa naamaansa nyrpistellen kirpparille. Itse hän on valinnut vaihtoehdon tehdä lapsia.
Kaksi kissaa ja koira löytyy, jotka syövät vain kalliimpaa laaturuokaa eikä marketin mössöjä. Kerran Mirja kysyi, että kenelle yritän esittää jotain diivaa kun markettinappulat ei kelpaa. Öööh? :D Ehkä vaan haluan että lemmikkini, joita rakastan voivat hyvin. (En ole kuullut kenestäkään joka leuhkisi lemmikkien ruuilla)
Mirja kuuluu ns. kaveripiiriimme jossa minulla on myös kaksi hyvää ystävää joita haluan jatkossakin nähdä. Vaihtoehto ei siis ole "Älä tapaa tätä Mirjaa" He kun liikkuvat aina porukalla. Mirja on tuon toisen ystäväni serkku eikä siksi ole potkittavissa porukasta pois.
Kommentit (22)
No miksi kiinnität tuollaiseen huomiota? Molemmilla huonoa kommunikaatiota, keksikää jotain järkeviä puheenaiheita.
Ihmeellistä tuo vertailu, säästäväisyys on hyve, eivätkö erilaisuudet täydennä toisiaan? Miksi poistaisit hänet.
No mitä se on muuta kun leuhkimista jos ostan valion jugurtin niin hän sanoo
"Tosi typerää kun näitä Xtran/liitätähänjokuhalpisjuttu saa kaksi samaan hintaan, MINÄ ostan aina näitä"
Jos vaikka satun pitämään siitä Valion jugurtista enemmän?
ap
Onko sinun pakko ottaa asiaan kantaa? Anna Mirjan puhua mitä puhuu, etkä sano vastaukseksi yhtään mitään. Jos Mirja kysyy mikset sano mitään, vastaat vain ettet tiedä mitä voisit sanoa siihen että Mirja ostaa Pirkkaa.
No hän nyt vain on päättänyt ratsastaa köyhyydellään ja syyllistää muita siitä. Asia ei ole sinun vastuullasi.
Kai tiedät, että suuri osa "parempia merkkejä" ja jotain pirkkaa valmistetaan ihan samoissa tehtaissa ihan samoilla linjoilla? Esim. HKn ja Pirkan tuotteet kulkevat täysin samojen työntekijöiden käsien kautta, vain etiketti vaihtuu. Ei mulla muuta.
Eihän se mitään leuhki vaan kaakattaa kateellisena kun sinä saat ostaa mitä haluat ja koska haluat.
Yllätä Mirja ja kehu sitä seuraavalla kerralla vuolaasti siitä kuinka Mirja on säästäväinen talousihme ja todellinen taivaanlahja perheelleen ;)
No älä mee sen Mirjan kanssa ruokakauppaan. :D Tuskin muidenkaan ihmsiten kanssa juttelet sun saippuoista ja kissanruuista ja ruispaloista, älä Mirjankaan kanssa.
Minä kyllä ymmärrän Mirjaakin, koska jos on rahat tiukoilla niin siitä säästäväisyydestä tulee selviytymiskeino, ja kun kaikessa pitää säästää niin kaikki nähdään sen säästämisen kautta. Tietenkin on törkeröä arvostella toisten valintoja. Mut ihmettelen vaan että ettekö keksisi jotain muuta juttelunaihetta kuin kuluttamisen ja ostamisen.
Älä osta mirjan kanssa mitään ja älä kerro mirjalle mitä ostat niin mirjaa ei niin harmita.
Mulla on samanlainen kaveri. Viimeksi tänään mesosi tapansa mukaisesti, ettei suostu maksaan yli x euroa per kilo jostain tuotteesta. No siinähän olet sitten maksamatta, onko asiaa pakko vatvoa joka helvetin kerta kun tavataan?? Rasittavaa.
Minä muuten panostan juuri niihin vähän kalliimpiin tuotteisiin, koska haluan ostaa terveellisemmän vaihtoehdon. Esim. jogurtissani on reippaasti marjaa eikä se sisällä glukoosisiirappia. Hintaero halvempaan on käytännössä mitätön, kun syö jogurttia kohtuudella.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:35"]Kai tiedät, että suuri osa "parempia merkkejä" ja jotain pirkkaa valmistetaan ihan samoissa tehtaissa ihan samoilla linjoilla? Esim. HKn ja Pirkan tuotteet kulkevat täysin samojen työntekijöiden käsien kautta, vain etiketti vaihtuu. Ei mulla muuta.
[/quote]
Jos oikeasti olisit elintarviketehtaalla töissä niin myös tietäisit että niiden reseptit ja raaka-aineet ei ole samoja (itse olen ollut kesätöissä elintarvikealalla).
Miksi mulle tulee tunne, että ap kehuskelee ostoillaan, ja sitten Mirja parka yrittää vääntää, että pirkat ovat myös ihan jees?
Ihmeellisiä juttuja teillä kyllä on puhuttavana, ei mulla muuta :)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:35"]Kai tiedät, että suuri osa "parempia merkkejä" ja jotain pirkkaa valmistetaan ihan samoissa tehtaissa ihan samoilla linjoilla? Esim. HKn ja Pirkan tuotteet kulkevat täysin samojen työntekijöiden käsien kautta, vain etiketti vaihtuu. Ei mulla muuta. [/quote] Jos oikeasti olisit elintarviketehtaalla töissä niin myös tietäisit että niiden reseptit ja raaka-aineet ei ole samoja (itse olen ollut kesätöissä elintarvikealalla).
[/quote]
Aika jännä, sillä olen muutaman vuoden ollut elintarvikealalla ja itse asiassa ihan samat marinadit kaadetaan sekä Pirkan että HKn omien tuotteiden mukaan. Ja aivan samoista sikaeristä on tullut pihvejä kummallekin, poislukien toisen merkin "paremmat", esim. rypsiporsas jne.
Pahoittelen liian pitkälle mennyttä off topicia.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:35"]Kai tiedät, että suuri osa "parempia merkkejä" ja jotain pirkkaa valmistetaan ihan samoissa tehtaissa ihan samoilla linjoilla? Esim. HKn ja Pirkan tuotteet kulkevat täysin samojen työntekijöiden käsien kautta, vain etiketti vaihtuu. Ei mulla muuta. [/quote] Jos oikeasti olisit elintarviketehtaalla töissä niin myös tietäisit että niiden reseptit ja raaka-aineet ei ole samoja (itse olen ollut kesätöissä elintarvikealalla).
[/quote]Kauppojen omat private label-tuotteet on usein koottu niin, että otetaan markkinajohtaja jostain tuotteesta ja tehdään siitä private-label-tuote isommalla volyymilla ja edullisemmin. Tuottaja ja kauppa hyötyvät molemmat, tuote itsessään on täysin sama.
Mut joo, tunnen tollasia ap:n mainitsemia ihmisiä, jotka on mulle suureen ääneen ihmetelly esim että minkä merkkistä talouspaperia tai saippuaa ostan. "ai sä käytät tollasia kalliita" :/
No itse tykkäsin hirveästi Atrian hunajamarinoiduista fileesuikaleista, ja halusin aina niitä. Toinen vaihtoehto ne lidlin hunajamarinoidut. Sit avopuoliso huomas, että x-tran kilon hunajamarinoidut oli atrian valmistuttamia, niin kokeiltiin niitä. Täysin saman makuisia, erona vain että siinä on ne fileen jämäosat. Siinä missä ne atrian fileesuikaleet olivat isoja paloja, jotka pitää aina hakata pienemmiksi, x-tran palat olivat sopivan pieniä, eli luultavasti ne jämät niistä atrian merkkipaloista.
Meni nyt vähän ohi, mutta pointtina on, että ostan itse sitä mikä maistuu hyvältä omasta mielestä. Olen myös valkosipulille allerginen, niin sekin rajoittaa. Pääasiassa kuitenkin maku ratkaisee, joskus kalliimpaa joskus halvempaa. Esim Juhla Mokka Tumma Paahto tai Presidentti black label ovat kahvia joita ainoastaan ostan kotiin. Kivennäisvesissä taas Kotimaista Hiilihapotettu lähdevesi on parasta, joka on muuten samaa tavaraa kuin Pirkan vastaava, mutta käyn lähinnä s-paikoissa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:47"]
[/quote]Kauppojen omat private label-tuotteet on usein koottu niin, että otetaan markkinajohtaja jostain tuotteesta ja tehdään siitä private-label-tuote isommalla volyymilla ja edullisemmin. Tuottaja ja kauppa hyötyvät molemmat, tuote itsessään on täysin sama.
Mut joo, tunnen tollasia ap:n mainitsemia ihmisiä, jotka on mulle suureen ääneen ihmetelly esim että minkä merkkistä talouspaperia tai saippuaa ostan. "ai sä käytät tollasia kalliita" :/
[/quote]
Itse huomasin että Pirkan ja griten talouspaperit on parempia ku esim joku lotus emilia, mut nessut hakkaa kaikki muut nenäliinat :D
Lapsettomana saa kyllä tottua tuohon "Hyvähän sinun on lapsettomana..." -tyyliseen jollotukseen.
Siihen oikea vastaus on hämmästynyt katse ja: "Niin onkin. Siksihän minä olen lapseton."
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, niin otsikkosi ja leipätekstisi ovat ristiriidassa.