Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhakemus sähköpostilla, liitteenä vai viestikenttään?

Vierailija
27.08.2015 |

Laitanko hakemuksen ja cv:n liitetiedostona, vai liitteenä pelkän cv:n ja kirjoitan hakemuksen viestikenttään?

Cv:ni ei ole maailman paras, mutta hakemuksen osaan kirjoittaa hyvin. Jos laitan molemmat liitteenä, vaarana voi olla, että rekrytointivastaava lukee eka huonon cv:ni, eikä anna hakemukselle enää mahdollisuutta :/

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos korjaisit sen CV:n?

Vierailija
2/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin molemmat liitteenä. Uskon että rekryvastaava enemmän on kuitenkin kiinnostunut hakemuksesi sisällöstä kuten siitä millainen olet ja miksi haet paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:51"]Mitä jos korjaisit sen CV:n?
[/quote]

Siis tarkoitan että se on edellisten töiden perusteella "huono". Työkokemusta vain parista paikasta jne. Hyvin kirjoitettu, mutta tyhjästä on silti paha nyhjäistä :/

Vierailija
4/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:52"]Laittaisin molemmat liitteenä. Uskon että rekryvastaava enemmän on kuitenkin kiinnostunut hakemuksesi sisällöstä kuten siitä millainen olet ja miksi haet paikkaa.
[/quote]

Okei, se tuntuukin "virallisemmalta" laittaa kummatkin liitteenä.

Millaisen saateviestin kirjoitan kenttään? Muuta kuin että noi on liitetiedostoina?

Vierailija
5/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laittanut aina hakemuksen ja CV:n peräkkäin samaan pdf-tiedostoon, jolloin lukija luultavasti lukee ensin hakemuksen.

Vierailija
6/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:52"]Laittaisin molemmat liitteenä. Uskon että rekryvastaava enemmän on kuitenkin kiinnostunut hakemuksesi sisällöstä kuten siitä millainen olet ja miksi haet paikkaa. [/quote] Okei, se tuntuukin "virallisemmalta" laittaa kummatkin liitteenä. Millaisen saateviestin kirjoitan kenttään? Muuta kuin että noi on liitetiedostoina?

[/quote]

Ei siihen paljoa muuta tarvitse. Ilmoita vaikka, mitä tehtävää haet. Ja alle yhteystiedot.

Vierailija
7/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:57"]Itse olen laittanut aina hakemuksen ja CV:n peräkkäin samaan pdf-tiedostoon, jolloin lukija luultavasti lukee ensin hakemuksen.
[/quote]

Mikä on yleisin tiedostomuoto, jossa kannattaa laittaa? Aukeaako pdf lähes kaikilla?

Koitan jos saan hakemuksen ja cv:n siististi peräkkäin.

Vierailija
8/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:57"]

Itse olen laittanut aina hakemuksen ja CV:n peräkkäin samaan pdf-tiedostoon, jolloin lukija luultavasti lukee ensin hakemuksen.

[/quote]

Lukija lukee ensiksi se, josta on enemmän kiinnostunut. Luulisin, että suurin osa rekrytoijista vilkaisee ensin cv:n. Ja nimenomaan vilkaisee, hakemuksia voi tulla satoja eikä niihin kaikkiin kerkeä perehtyä kunnolla.

Vierailija
9/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:57"]Itse olen laittanut aina hakemuksen ja CV:n peräkkäin samaan pdf-tiedostoon, jolloin lukija luultavasti lukee ensin hakemuksen. [/quote] Mikä on yleisin tiedostomuoto, jossa kannattaa laittaa? Aukeaako pdf lähes kaikilla? Koitan jos saan hakemuksen ja cv:n siististi peräkkäin.

[/quote]

Pdf on hyvä. Äläkä laita peräkkäin vaan eri tiedostoiksi. Ja nimeä ne fiksusti.

Vierailija
10/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:57"]Itse olen laittanut aina hakemuksen ja CV:n peräkkäin samaan pdf-tiedostoon, jolloin lukija luultavasti lukee ensin hakemuksen. [/quote] Mikä on yleisin tiedostomuoto, jossa kannattaa laittaa? Aukeaako pdf lähes kaikilla? Koitan jos saan hakemuksen ja cv:n siististi peräkkäin.

[/quote]

Pdf pitäisi aueta suunnilleen kaikilla. Muita vaihtoehtoja ovat .doc ja .rtf. Jotkut väittävät että pdf antaa hakijasta hyvän kuvan, tiedä sitten uskoisiko tuota.

Vierailija
11/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:57"]

[/quote]

Lukija lukee ensiksi se, josta on enemmän kiinnostunut. Luulisin, että suurin osa rekrytoijista vilkaisee ensin cv:n. Ja nimenomaan vilkaisee, hakemuksia voi tulla satoja eikä niihin kaikkiin kerkeä perehtyä kunnolla.

[/quote]

Helppohan se tietysti on vilkaista ensin kakkossivua. Jotenkin olen ajatellut, että kun mainitsen hakemuksessa että liitteenä on CV, niin silloin hakemus luonnollisesti on ensin.

Vierailija
12/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:00"]

[/quote]

Pdf pitäisi aueta suunnilleen kaikilla. Muita vaihtoehtoja ovat .doc ja .rtf. Jotkut väittävät että pdf antaa hakijasta hyvän kuvan, tiedä sitten uskoisiko tuota.
[/quote]
Pdf on turvallinen vaihtoehto. Jos esimerkiksi hakemuksessaan kehuu atk-taitojaan hyviksi mutta lähettää liitteet muodossa, jotka saa auki vain Wordilla niin kertoohan sekin jo jotain..

Vierailija
13/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:00"]

[/quote]

[/quote]
Pdf on turvallinen vaihtoehto. Jos esimerkiksi hakemuksessaan kehuu atk-taitojaan hyviksi mutta lähettää liitteet muodossa, jotka saa auki vain Wordilla niin kertoohan sekin jo jotain..
[/quote]

Toivottavasti et kehu atk-taitojasi. Atk on auttamattomasti vanhentunut termi.

Vierailija
14/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitteeksi pdf:nä. Nimeä tiedostot tyyliin "Etunimi.Sukunimen CV.pdf". Minä laitan tekstiksi noin kolmen virkkeen referaatin hakemuksesta.

Vierailija
15/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa sekin, että vielä nykyäänkään jokaisessa paikassa ei aukea edes word-tiedostot jotka on tehty uudemmilla versioilla, muuten kuin, jos ne on tallennettu word 93/97 muotoon.

Itselleni on käynyt useamman kerran niin, että olen saanut paluupostia jossa pyydetään liitteet vanhemmassa muodossa.

Vierailija
16/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:57"]Itse olen laittanut aina hakemuksen ja CV:n peräkkäin samaan pdf-tiedostoon, jolloin lukija luultavasti lukee ensin hakemuksen. [/quote] Mikä on yleisin tiedostomuoto, jossa kannattaa laittaa? Aukeaako pdf lähes kaikilla? Koitan jos saan hakemuksen ja cv:n siististi peräkkäin. [/quote] Pdf pitäisi aueta suunnilleen kaikilla. Muita vaihtoehtoja ovat .doc ja .rtf. Jotkut väittävät että pdf antaa hakijasta hyvän kuvan, tiedä sitten uskoisiko tuota. [/quote] Pdf on turvallinen vaihtoehto. Jos esimerkiksi hakemuksessaan kehuu atk-taitojaan hyviksi mutta lähettää liitteet muodossa, jotka saa auki vain Wordilla niin kertoohan sekin jo jotain.. [/quote] Toivottavasti et kehu atk-taitojasi. Atk on auttamattomasti vanhentunut termi.

[/quote]

Olen ilmeisen urpo, mutta mitä termiä nykyään kuuluu atk:n tilalla käyttää?

Vierailija
17/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan koko hakemuksen otsikkokenttään, lyhyestä virsi kaunis

Vierailija
18/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole rekrytoija, mutta mulle doc-tiedosto olisi suunnilleen sama kuin käsinkirjoitettu hakemus. Auttamattoman nolo, epäsiisti ja vanhanaikainen siis. Pdf ehdottomasti.

Vierailija
19/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:57"]Itse olen laittanut aina hakemuksen ja CV:n peräkkäin samaan pdf-tiedostoon, jolloin lukija luultavasti lukee ensin hakemuksen. [/quote] Mikä on yleisin tiedostomuoto, jossa kannattaa laittaa? Aukeaako pdf lähes kaikilla? Koitan jos saan hakemuksen ja cv:n siististi peräkkäin. [/quote] Pdf pitäisi aueta suunnilleen kaikilla. Muita vaihtoehtoja ovat .doc ja .rtf. Jotkut väittävät että pdf antaa hakijasta hyvän kuvan, tiedä sitten uskoisiko tuota. [/quote] Pdf on turvallinen vaihtoehto. Jos esimerkiksi hakemuksessaan kehuu atk-taitojaan hyviksi mutta lähettää liitteet muodossa, jotka saa auki vain Wordilla niin kertoohan sekin jo jotain.. [/quote] Toivottavasti et kehu atk-taitojasi. Atk on auttamattomasti vanhentunut termi.

[/quote]

Olen ilmeisen urpo, mutta mitä termiä nykyään kuuluu atk:n tilalla käyttää?
[/quote]

IT, eli esimerkiksi IT-taidot nje.

Vierailija
20/26 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:17"]Mä en ole rekrytoija, mutta mulle doc-tiedosto olisi suunnilleen sama kuin käsinkirjoitettu hakemus. Auttamattoman nolo, epäsiisti ja vanhanaikainen siis. Pdf ehdottomasti.

[/quote]
Käsinkirjoitettu hakemus voisi olla piristävä poikkeus nykypäivänä, jos haluaa erottua joukosta.