Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarat ärsyttää, unelmana minimalistinen elämä

Vierailija
27.08.2015 |

Olen sellainen ihminen, että kun nään kaupassa/jossain blogissa jonkin kivan tavaran, joka sopisi kotiini, ostan sen. Huom! En ole kuitenkaan mikään himohamstraaja, enkä koe että minulla on ongelma tämän kanssa, mutta näin syksyn alkaessa olisi ihanaa puhdistaa koti kaikesta turhasta ja aloittaa alusta!
Olen alkanut ihannoimaan minimalistista sisustusta ja muutenkin hyvin minimalistista elämää tavaroiden suhteen. Olisi ihanaa, että kotona voisi hengittää syvään ja katsella ympärille niin, että olisi vain ne tarpeelliset huonekalut ja tärkeimmät tavarat, eikä mitään ylimääräistä. Unelmoin usein, että muuttaisin uuteen asuntoon ja ottaisin mukaani vain esimerkiksi 10 asiaa ja loput laittaisin myyntiin ja kiertoon. Ei tuo varmaan onnistuisi, mutta ajatus tuntuu niin ihanan raikkaalta ja vapauttavalta. Kuulostan ehkä hullulta, mutten varmasti ole ainoa.

Muutto ei nyt kuitenkaan ole ajankohtaista, sillä viihdyn muuten asunnossani hyvin, mutta haluaisin aloittaa ns. puhtaalta pöydältä. En loppujen lopuksi omista hirveästi tavaraa, mutta koska haluaisin että tavaraa olisi hyvin vähän, niin karsittavaa on paljonkin. Koen, etten pysty kotona hengittämään kunnolla tai rentoutumaan, koska näen kaikkialla tavaroita/vaatteita/huonekaluja joista en pidä. Miten minun kannattaisi käytännössä aloittaa projekti puhdistus? Onko täällä ketään, joka olisi toteuttanut projektin? Muuttaminen olisi niiin paljon helpompi ratkaisu, mutta se ei tosiaan ole nyt vaihtoehto niin täytyy mennä "vaikeamman" kautta :)

Ongelmana siis on, etten tiedä mistä aloitan.. Huone kerrallaan varmasti helpointa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden nykyongelma. Ei osata arvostaa sitä mitä on, vaan välillä tyhjennetään, jotta voidaan jatkaa ostamista... niinhän siinä kuitenkin käy. Halutaan täydellinen elämä puhtaalta pöydällä laatuesineiden keskellä. Elämää ei koskaan voi aloittaa alusta "puhtaalta pöydältä", vaikka niin haluaisikin. Elämä kerrostuu ja mielestäni kauniissa kodissa tämä näkyy.

Vierailija
2/3 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:55"]Rikkaiden nykyongelma. Ei osata arvostaa sitä mitä on, vaan välillä tyhjennetään, jotta voidaan jatkaa ostamista... niinhän siinä kuitenkin käy. Halutaan täydellinen elämä puhtaalta pöydällä laatuesineiden keskellä. Elämää ei koskaan voi aloittaa alusta "puhtaalta pöydältä", vaikka niin haluaisikin. Elämä kerrostuu ja mielestäni kauniissa kodissa tämä näkyy.
[/quote]

En ole rikas, enkä halua eroon kaikesta, vaan kaikesta turhasta.. Rakkaat esineeni säilytän. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalisti ei tarkoita ettei olisi tavataa vaan ne kätketään ovien taakse. Otetaan tarvittaessa esille. Kaappien ovet on huomaamsttomia ja ne voi siirtää pois esim.kitjahyllyn edes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi