Vauva huitoo ja rääpii imettäessä
Alan olla tosi kylläsynyt imetykseen, kun 6,5kk vauva huitoo käsillään ja rääpii mun kasvoja ihan jatkuvasti. Imetykset on yhtä stressiä kun pitää varoa ettei toi ipana kouki silmiä päästä. Ärsyttää.
Oon koittanut kapalointi-idealla ottaa huitova käsi vartalonsa viereen hellästi mutta tiukasti, mutta silloin vauva rimpuilee vain.
Nyt vielä eka hammas tullut alhaalle niin puri nänniäkin ja nyt on haava siinä.
Mulle alkaa riittää imetys.
Kommentit (35)
Mulla samanikäinen vauva ja samat ongelmat. Meillä auttaa, kun imetän sängyssä makuultaan ja annan vauvalle jotain räpellettävää käsiin. Pehmolelu, liivinsuojus, äidin käsi tutkittavaksi. Puremiseen auttaa, kun otat vauvaa nenästä kiinni aina kun puraisee. Vauva irroittaa tällöin otteensa nännistä ja pikkuhiljaa oppii ettei kannata purra. Bepanthenia haavoihin!
Imetyskoru tai lelu vauvalle. Älä lopeta imetystä, tulisit katumaan sitä vielä.
T: surullinen, joka painostuksesta joutui lopettamaan oman 12 kuukauden ikäisen vauvansa imetyksen
Meillä vauva kaivaa vapaana olevan rinnan liivestä ja pyörittelee nänniä sormissaan. Vähän häiritsevää. Mitä väsyneempi, sen sitkeämmin käsi käy nännille ja raivostuu rajoittamisesta.
Johan sinä olet pitkän ajan imettänyt, voit jo luopua siitä. Opeta lapsi nokkamukille .
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:01"]
Meillä vauva kaivaa vapaana olevan rinnan liivestä ja pyörittelee nänniä sormissaan. Vähän häiritsevää. Mitä väsyneempi, sen sitkeämmin käsi käy nännille ja raivostuu rajoittamisesta.
[/quote]
Isäänsä tullut
Mikä hiton imetyskoru?? Ahhaahhaahah voi luoja..
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:32"]
Mikä hiton imetyskoru?? Ahhaahhaahah voi luoja..
[/quote]
No semmoinen, mitä vauva voi räplätä, kun imee tissiä. Toisille vauvoille kun pitää olla actionia siinä imetyksen ohella. Action voi olla vaikkapa äidin naaman räpläämistä ja raapimista, tai sitten vaikka sen imetyskorun räpläämistä.
Meillä vauvalla sideharso päivällä ja unilelu nukkumaan mennessä kädessä kun syö. Muuten huitoo ja raapii.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:57"]
Imetyskoru tai lelu vauvalle. Älä lopeta imetystä, tulisit katumaan sitä vielä. T: surullinen, joka painostuksesta joutui lopettamaan oman 12 kuukauden ikäisen vauvansa imetyksen
[/quote]Se ei ollut enää vauva, se oli taapero. Kuka painosti ja miksi?
Meillä pian 1v ja on aina tehnyt tuota. Rääpii ja puristelee naamaani tai tissiä. Oon antanut hiussortuvani käteen ja sitä hiplaa... Pehmolelu auttaa myös kuten joku mainitsi. Välillä tulee kausia jolloin enempi kourii, se on ihan luonnollista. Vauva nauttii siitä kun imetät :)
Kuinka pitkään teidän negapeukuttajien mielestä sitten pitäisi imettää, kun yli puoli vuotta jatkunut imetys ei ole tarpeeksi pitkään? 8-vuotiaaksi?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:25"]
Kuinka pitkään teidän negapeukuttajien mielestä sitten pitäisi imettää, kun yli puoli vuotta jatkunut imetys ei ole tarpeeksi pitkään? 8-vuotiaaksi?
[/quote]
Kukin imettää niin kauan kuin haluaa. Ei tarvitse kysyä keneltäkään lupaa. Mutta ap käsittääkseni halusi jonkinlaista palautetta tai neuvoa. Jos ap haluaa lopettaa, niin hän kait lopettaa, mutta ainakin mä tulkitsin, että hän ensin yrittäisi tehdä jotain tilanteelle.
Pää alaspäinkö sä imetät vai kuinka iso se lapsi on?
Meillä auttoi, kun annoin vauvalle pehmolelun syliin imetyksen ajaksi. Sai käsille tekemistä kun halaili lelua samalla. Ohi menevä vaihe, kuten pureminenkin.
Eikös tuon voi jo vieroittaa tissistä.
Hyviä vinkkejä, kiitos teille! Onhan se räplääminen "pakonomainen" tarpeellinen kehitysvaihe. Nyt taas pystyy aattelee järkevämmin. Tolle vauvalle pitää soseita syöttäessäkin antaa molempiin käsiin joku tavara tai muuten syöttämisestä ei tule yhtään mitään. Sormiruokien lisääminen voi olla hyvä idea.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:25"]Kuinka pitkään teidän negapeukuttajien mielestä sitten pitäisi imettää, kun yli puoli vuotta jatkunut imetys ei ole tarpeeksi pitkään? 8-vuotiaaksi?
[/quote]
Eikö ole muita vaihtoehtoja kuin 6,5kk ja 8v? Esim. suositeltu vähintään 1v?
Mun 1v tunkee pienen sormensa korvaani, nenääni tai silmääni. Tai sitten nipistelee rinnasta..
Jos ahdistaa likaa niin voit jo mainiosti vieroittaa, ekat puoli vuotta on oleellisimmat. Tai sit vaan keksit jotain näprättävää vaaville. Pureminen ei muuten kaikilla oo todellakaan ohimenevä vaihe... meillä yksi imetetty puoli vuotta ja toinen yli vuoden, en usko että kummastakaan tarttee stressata!