Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos rekan hytistä ei kerran näe mitään...

Vierailija
27.08.2015 |

...niin miksi sillä edes saa ajaa alueella, jolla liikkuu jalankulkijoita?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sieltä mitään, mutta kuolleita kulmia väkisinkin jää. Liikennevaloihin pysähtyneen rekan viereen voi ajaa polkupyörällä sellaiseen paikkaan, että rekan kuljettajalla ei ole mitään mahdollisuutta havaita fillaristia.

Vierailija
2/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:46"]Erehtymättömille kuskeille olis töitä tarjolla.

Tai ainakin niihin nuppeihin kaistavahti tai törmäysvaroitin mikälie?
[/quote]

Robotti tekee vähemmän virheitä kuin ihminen, on halvempi eikä väsy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin autot voivat jo kulkea ilman kuöjettajaa. Ei luulis tekniikan aikakautena olevan vaikeaa varustaa rekkoja kameroilla, jotka varoittaa liikkeestä? Onhan monissa autoissa ja peruutuskamerat, jotka varoittaa. Miksi ei kääntyessä?

Vierailija
4/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toihan on ihan keskustaa missä toi tyttö jäi alle. Mitä siellä on sellaista että tuollaisella rekalla täytyy siellä sompailla? Jotain pikkukauppoja, kouluja, päiväkoteja, kahviloita ym. Ymmärrän rekat suurien markettien pihoilla joissa niille on tilaakin. Montako erilaista koulua ja päiväkotia on tuossa vaikka kahden kilsan säteellä? Entä montako jättimarkettia tms johon täytyisi rekalla viedä tavaraa?

Tunnelityömaakin on aivan eri suunnalla isojen teiden varrella, ei tarvitsisi keskelle kaupunkia mennävaaraa aiheuttamaan.

Vierailija
5/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:42"]

Hupasaa, että jotkut läskit keski-ikäset akat edes keskustelee tälläsestä. Itse ne eivät pysty edes kävelemään jalkakäytävällä törmäämättä toisiin jalankulkijoihin.

[/quote]

ja sinä tiedät kaikkien olevan läskejä keski-ikäisiä naisia koska...?

[/quote]

Ja säkö et omasta mielestäsi ole :-).

Vierailija
6/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:48"]Nykyisin autot voivat jo kulkea ilman kuöjettajaa. Ei luulis tekniikan aikakautena olevan vaikeaa varustaa rekkoja kameroilla, jotka varoittaa liikkeestä? Onhan monissa autoissa ja peruutuskamerat, jotka varoittaa. Miksi ei kääntyessä?
[/quote]
Öö. Ei ne peruutuskamerat mitään varoita.

Vierailija
7/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:46"]

Tuuppa katsomaan. Tohon rekan keulan eteenkin menee helposti yks henkilöauto piiloon. Ja ei. Me kuskit ei näitä autoja rakenneta.

[/quote]

Mistä se auto huomaamatta pääsee siihen keulan eteen katveeseen?

Jos nyt yritän asiaa mielessäni miettiä, niin jostain näkyviltähän sen on siihen tultava, jolloin vaikka en sitä näkisi, tietäisin sen siinä olevan.

Vierailija
8/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:42"]

Hupasaa, että jotkut läskit keski-ikäset akat edes keskustelee tälläsestä. Itse ne eivät pysty edes kävelemään jalkakäytävällä törmäämättä toisiin jalankulkijoihin.

[/quote]

ja sinä tiedät kaikkien olevan läskejä keski-ikäisiä naisia koska...?

[/quote]

Ja säkö et omasta mielestäsi ole :-).

[/quote]

En. Olen läski keski-ikäinen mies :D

Vierailija
9/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:46"]

Tuuppa katsomaan. Tohon rekan keulan eteenkin menee helposti yks henkilöauto piiloon. Ja ei. Me kuskit ei näitä autoja rakenneta.

[/quote]

Mistä se auto huomaamatta pääsee siihen keulan eteen katveeseen?

Jos nyt yritän asiaa mielessäni miettiä, niin jostain näkyviltähän sen on siihen tultava, jolloin vaikka en sitä näkisi, tietäisin sen siinä olevan.
[/quote]
No ihan en sitä noin tarkottanu. Niistä katveista vaan kun oli puhe. Kun jotkut ihmettelee miten pientä lasta ei muka välttämättä näe. Kun kokonainen autokin tohon keulaan eteen menee niin ettei sitä näe jos et tiedä sen olevan siinä.

Vierailija
10/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:46"] Tuuppa katsomaan. Tohon rekan keulan eteenkin menee helposti yks henkilöauto piiloon. Ja ei. Me kuskit ei näitä autoja rakenneta. [/quote] Mistä se auto huomaamatta pääsee siihen keulan eteen katveeseen? Jos nyt yritän asiaa mielessäni miettiä, niin jostain näkyviltähän sen on siihen tultava, jolloin vaikka en sitä näkisi, tietäisin sen siinä olevan. [/quote] No ihan en sitä noin tarkottanu. Niistä katveista vaan kun oli puhe. Kun jotkut ihmettelee miten pientä lasta ei muka välttämättä näe. Kun kokonainen autokin tohon keulaan eteen menee niin ettei sitä näe jos et tiedä sen olevan siinä.

[/quote]

No otetaan se lapsi mukaan katvekeskusteluun. Mistä se lapsi pääsee siihen katveeseen? Jostainhan näkyviltähän hänen on tultava, jolloin vaikka en häntä näkisi, tietäisin hänen olevan siinä.

Jos katveeseen jää jotain minkä et tiedä siellä olevan, olet tehnyt virheen. Jos et ole varma, että katveissa ei ole ketään, älä liiku ennenkuin varmistut.

Itsekin raskaita ajanut.

Vierailija
11/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:48"]Nykyisin autot voivat jo kulkea ilman kuöjettajaa. Ei luulis tekniikan aikakautena olevan vaikeaa varustaa rekkoja kameroilla, jotka varoittaa liikkeestä? Onhan monissa autoissa ja peruutuskamerat, jotka varoittaa. Miksi ei kääntyessä? [/quote] Öö. Ei ne peruutuskamerat mitään varoita.

[/quote]

kyllä varoittaa. Mulla on kesällä vuokralla Kia sportage, ja se kyllä peruutettaessa piipitti, ja kiihtyi esteen lähestyessä.

Vierailija
12/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:42"]

Minusta on hyvä keino tarkkailla viereistä pyörä- ja/tai kävelytietä kun ajaa samaan suuntaan ja tietää kääntyvänsä oikealle. Huomaa, että jaahas, tuossa tulee fillari, se on varmaan samaan aikaan risteyksessä kuin minä. Ja risteyksessä tarkistaa, missä se fillari on.

[/quote]

Tämä olisi todennäköisesti estänyt Tampereen onnettomuuden, mutta ilmeisesti kuskilla oli jotain tärkeämpää kuin liikenteen seuraaminen. Oliko ajatuksissaan vai mitä lie.

Katveeseen vetoaminen on huono tekosyy jos lähestyt kevyttä liikennettä itse takaapäin. Kyllä sinne jalkakäytävälle näkee ihan hyvin ainakin niissä raskaissa mitä olen itse ajanut.

[/quote]

Katve on huono tekosyy, jos itse lähestyy. Jos seisoo paikallaan vaikkapa valoissa, niin siinä voi olla jo huonompi huomata sitä takaa tullutta. Pahin on kun kevyenliikenteen väylän ja rekan välissä on vaikkapa parkkipaikkaa tai viheraluetta. Tai kun nuppi/rekka on jo kääntynyt hieman, jolloin suoraan sivuikkunasta vielä näe, mutta peileistä näkyy lähinnä perävaunun kylkeä tai takana olevaa autoa.

Vierailija
13/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Tätä vois jatkaa loputtomiin ja arvailla. Vieläkään emme kuitenkaan tiedä mitä oikeasti on tapahtunut. Kuski syyllinen tai syytön niin se ei sitä tyttöä takaisin tuo.

Vierailija
14/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:42"]

Minusta on hyvä keino tarkkailla viereistä pyörä- ja/tai kävelytietä kun ajaa samaan suuntaan ja tietää kääntyvänsä oikealle. Huomaa, että jaahas, tuossa tulee fillari, se on varmaan samaan aikaan risteyksessä kuin minä. Ja risteyksessä tarkistaa, missä se fillari on.

[/quote]

Tämä olisi todennäköisesti estänyt Tampereen onnettomuuden, mutta ilmeisesti kuskilla oli jotain tärkeämpää kuin liikenteen seuraaminen. Oliko ajatuksissaan vai mitä lie.

Katveeseen vetoaminen on huono tekosyy jos lähestyt kevyttä liikennettä itse takaapäin. Kyllä sinne jalkakäytävälle näkee ihan hyvin ainakin niissä raskaissa mitä olen itse ajanut.

[/quote]

Katve on huono tekosyy, jos itse lähestyy. Jos seisoo paikallaan vaikkapa valoissa, niin siinä voi olla jo huonompi huomata sitä takaa tullutta. Pahin on kun kevyenliikenteen väylän ja rekan välissä on vaikkapa parkkipaikkaa tai viheraluetta. Tai kun nuppi/rekka on jo kääntynyt hieman, jolloin suoraan sivuikkunasta vielä näe, mutta peileistä näkyy lähinnä perävaunun kylkeä tai takana olevaa autoa.

[/quote]

Veljen kuorkissa on peilit joista näkee takaa lähestyvän kevyen liikenteen valoissa seisoessa. Suosittelen hankkimaan!

Vierailija
15/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:48"]Nykyisin autot voivat jo kulkea ilman kuöjettajaa. Ei luulis tekniikan aikakautena olevan vaikeaa varustaa rekkoja kameroilla, jotka varoittaa liikkeestä? Onhan monissa autoissa ja peruutuskamerat, jotka varoittaa. Miksi ei kääntyessä? [/quote] Öö. Ei ne peruutuskamerat mitään varoita.

[/quote]

kyllä varoittaa. Mulla on kesällä vuokralla Kia sportage, ja se kyllä peruutettaessa piipitti, ja kiihtyi esteen lähestyessä.
[/quote]
Jotkut näyttää myös kuvaa siitä mitä takana on.

Vierailija
16/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:51"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:48"]Nykyisin autot voivat jo kulkea ilman kuöjettajaa. Ei luulis tekniikan aikakautena olevan vaikeaa varustaa rekkoja kameroilla, jotka varoittaa liikkeestä? Onhan monissa autoissa ja peruutuskamerat, jotka varoittaa. Miksi ei kääntyessä? [/quote] Öö. Ei ne peruutuskamerat mitään varoita. [/quote] kyllä varoittaa. Mulla on kesällä vuokralla Kia sportage, ja se kyllä peruutettaessa piipitti, ja kiihtyi esteen lähestyessä. [/quote] Jotkut näyttää myös kuvaa siitä mitä takana on.

[/quote]

juu, kyllä Kiassa tietty myös Kuva näkyy, peruutuspeilissä.

Vierailija
17/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:42"]Ihan tavalliseen henkilöautoonkin jää kuolleita kulmia, tai jalankulkija tai pyöräilijä jää ikkunapalkin taakse. 

Uusimmissa kuorma-autoissa sivupeilejä on kaksi, toinen näyttää ihan siihen oven viereen. Vanhoissa autoissa näitä ei tietenkään ole. 

[/quot

Näinhän opetetaan autokoulussakin, ennakointia. Kyllä jos jää kuolleita kulmia, pitää pystyä vaikka ennakoinnilla päättelemään voiko ajaa esim suojatielle. Ei kenenkään pitäisi sokkona ajella suojateille oli näkyvyys kääntymishetkellä heikko tai sit ei.

Vierailija
18/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kuskin syyllistäjät saatte kyllä veren kiehumaan. Hän on syytön kunnes toisin todistetaan. Ja ihan varmana kärsii nyt jo. Tuskin ajoi ainakaan tahallaan sen tytön päälle.
JA. Täällä kukaan ei edes halua uskoa muihin vaihtoehtoihin. Edelleen. Se, että kuski olis huolimattomuuttaan ajanut tytön päälle, niin yhtä todennäköistä on se. Että rekka on ollut jo suojatien päällä menossa ja tyttö ei ole esim. hahmottanut että sieltä tulee kärrykin vielä ja kävellyt alle. Tällaisia onnettomuuksia on sattunut ennenkin. Tai. Rekka saattanut olla paikallaan juuri sillä hetkellä jostain syystä suojatien päällä. Esim edessä ollut auto eikä ole päässyt etenemään ja tyttö ehkä keksinyt että voi ylittää suojatien sieltä aisan yli tai ali. Ne lapset kun nyt keksivät kaikkea!!! Niinkuin täälläkin kerrottu jo useaan otteeseen.

Vierailija
19/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:07"]

Noh. Tätä vois jatkaa loputtomiin ja arvailla. Vieläkään emme kuitenkaan tiedä mitä oikeasti on tapahtunut. Kuski syyllinen tai syytön niin se ei sitä tyttöä takaisin tuo.

[/quote]

Äärimmäisen vaikea tosin keksiä sellaista esimerkkiä, jossa syyllinen olisi joku muu kuin kuski. Suojatie, koulu lähellä, ison auton kuljettajan isompi vastuu, kaupunkiin sopivat tilannenopeudet, riittävä tarkkaavaisuus ja ympäristön jatkuva havainnointi ynnä muu. 

Vierailija
20/64 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua syyllistää ketään. Ystäväni lapsi jäi polkupyörällä rekan alle, 8- v, ylitti vihreillä risteyksen. Lapset on vielä aika pieniä liikenteeseen, ja eivät osaa varoa. Ei kyllä kuskitkaan aina. Mutta meidän pitää etsiä keinoja, ettei näin kävisi enää, ei ainakaan näin usein.