Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä työttömiä joita kiinnostaisi saada työ itselleen?

Vierailija
18.03.2022 |

Kouluavustajaksi pääsee ilman koulutusta ja kokemusta. Työskentelen itse kouluavustajana opintojeni ohella tällä hetkellä, ja tarve on suuri. Etenkin vammaisten lasten ja erityislasten puolella. Pelkällä hyvällä asenteella pääsee!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kouluavustaja sama asia kuin koulunkäyntiavustaja mutta tässä kuvaus Duunitorilla olevasta oikeasta työpaikasta:

"Tehtävä edellyttää soveltuvaa ammatillista perustutkintoa tai alan aikaisempaa kouluasteista ammatillista tutkintoa taikka ammattitutkintoa tai erikoisammattitutkintoa.
Tehtävään valitun on ennen valintapäätöksen vahvistamista esitettävä hyväksyttävät lääkärintodistus terveydentilastaan sekä lasten ja muorten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä annetun lain (504/2002) mukainen rikosrekisteriote.
Noudatamme tehtävässä kuuden (6) kuukauden koeaikaa.
Kouluvuoden ajalle asettuvina loma-aikoina työnantajalla ei ole osoittaa työtä. Nämä koulujen loma-ajat ovat palkatonta vapaata".

Eli ei tuohon paikkaan ainakaan mennä peruskoulupohjalta. Lisäksi aina kun koulussa on lomia palkkaa ei saa lainkaan mikä pudottaa niitä pieniä vuosiansioita entisestään. Periaatteessa vähintään neljäsosaa vuodesta työtä ei ole.

Ei tuohon paikkaan välttämättä. Mutta moneen muuhun kouluavustajan paikkaan todellakin. Niillä ei ole varaa pitää rimaa korkealla, koska työntekijöitä ei ole tarpeeksi. Ja eipä se kouluavustajan "ammattitutkinto" kovin montaa kuukautta kestä, jos sellaisen haluaa suorittaa. 

Vierailija
22/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuuluu kouluavustajan työnkuvaan?

Avustaa koulunkäynnissä. Yleensä erityislapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kouluavustaja sama asia kuin koulunkäyntiavustaja mutta tässä kuvaus Duunitorilla olevasta oikeasta työpaikasta:

"Tehtävä edellyttää soveltuvaa ammatillista perustutkintoa tai alan aikaisempaa kouluasteista ammatillista tutkintoa taikka ammattitutkintoa tai erikoisammattitutkintoa.
Tehtävään valitun on ennen valintapäätöksen vahvistamista esitettävä hyväksyttävät lääkärintodistus terveydentilastaan sekä lasten ja muorten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä annetun lain (504/2002) mukainen rikosrekisteriote.
Noudatamme tehtävässä kuuden (6) kuukauden koeaikaa.
Kouluvuoden ajalle asettuvina loma-aikoina työnantajalla ei ole osoittaa työtä. Nämä koulujen loma-ajat ovat palkatonta vapaata".

Eli ei tuohon paikkaan ainakaan mennä peruskoulupohjalta. Lisäksi aina kun koulussa on lomia palkkaa ei saa lainkaan mikä pudottaa niitä pieniä vuosiansioita entisestään. Periaatteessa vähintään neljäsosaa vuodesta työtä ei ole.

Siinäpä tiivistyykin yksi olennaisimmista syistä, miksi ala ei houkuta. 

Vierailija
24/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon paikkaan välttämättä. Mutta moneen muuhun kouluavustajan paikkaan todellakin. Niillä ei ole varaa pitää rimaa korkealla, koska työntekijöitä ei ole tarpeeksi.

Luulen että tuo vaikuttaa kun tosiaan töitä vuodessa on vain sen kahdeksan kuukautta keskimäärin jos tuo on yleinen käytäntö että koulujen lomakuukausilta ei saa palkkaa.

Vierailija
25/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon paikkaan välttämättä. Mutta moneen muuhun kouluavustajan paikkaan todellakin. Niillä ei ole varaa pitää rimaa korkealla, koska työntekijöitä ei ole tarpeeksi.

Luulen että tuo vaikuttaa kun tosiaan töitä vuodessa on vain sen kahdeksan kuukautta keskimäärin jos tuo on yleinen käytäntö että koulujen lomakuukausilta ei saa palkkaa.

Totta kai vaikuttaa. Plus se, että palkka on muutenkin onnettoman pieni ja työ on oikeasti todella raskasta. Sopii lähinnä ns. kutsumustyöntekijöille. 

Vierailija
26/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa on mainittu, että kouluavustajan (tai koulunkäyntiavustajan?) työ on raskasta. Mikä tekee siitä raskasta?

Vierailija
27/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta kertaa on mainittu, että kouluavustajan (tai koulunkäyntiavustajan?) työ on raskasta. Mikä tekee siitä raskasta?

Mene kokoilemaan niin ymmärrät. Ihan vaikka lyhyt sijaisuuskin antaa jo osviittaa. 

Vierailija
28/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ollut erityislasten kanssa tekemisissä? 

Vierailija
29/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ollut erityislasten kanssa tekemisissä? 

En ole, enkä pahemmin muunlaistenkaanr, ja siksi minä kysynkin. Ei ole kyse siitä, ettenkö uskoisi sen olevan raskasta. Haluaisin vain valaistusta. Kulkeeko työ kotiin asti? Mikä on fyysinen kuormitus? Vaatiiko työ jatkuvaa ongelmanratkaisemista vai onko se puuduttavan toistuvaa? Vastuuko vain painaa?

Vierailija
30/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut täällä Tampereella, että JOKAIKINEN Wolt- tai Foodora -lähetti on ulkomaalaistaustainen. Suomalaisia Kela-pummeja ei pienipalkkaisiin töihin saa. Tuet liian isot.

Vierailija
31/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta olen liian vanha, liian kallis, liian kokenut, liian koulutettu ja liian väärää sukupuolta. Ja liian. Ei voi palkata.

Vierailija
32/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut täällä Tampereella, että JOKAIKINEN Wolt- tai Foodora -lähetti on ulkomaalaistaustainen. Suomalaisia Kela-pummeja ei pienipalkkaisiin töihin saa. Tuet liian isot.

Rakennusalalla on iso osa virolaisia ja itäblokin maista tulevia. Marjanpoimijat tulevat Thaimaasta. Varmaan sama ilmiö vai voisikohan taustalla olla joku muu syy?

Vierailija
33/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluavustajan työ on ehkä kevyintä työtä mitä oon ikinä tehnyt. Ala sopii ihmiselle, joka ei halua työssään hallita asioita, tai jolla ei ole halua kyseenalaistaa, olla luova tai kehittää. Eli ns. alamaisen työ. :D

Vierailija
34/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulunkäynnin ohjaaja erityisluokassa ja rakastan työtäni. Työ on itsenäistä ja vastuullista. Työ vaatii kärsivällisyyttä ja hyvää asennetta. Lapset ovat kivoja ja työpäivät vaihtelevia. Valvomme välitunnit pihalla, viemme taksille, avustamme koko ajan tunnilla.

Vierailija
35/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syynä siihen, että tarvetta on niin paljon? Mikseivät työttömät lähde kouluavustajiksi? En todella tiedä, joten siksi kysyn.

Onnekseni en pystyisi olemaan kouluavustaja fyysisistä syistä. En nimittäin pidä lapsista ollenkaan. Teinien kanssa tulen toimeen hyvin.

Älä yleistä tai oleta kaikkien työttömien olevat samassa kunnossa tai tilanteessa. Esim minulla on lukihäiriö ja keskittymisessä vaikeutta sekä olen todella ujo ja varautunut. Pelkään olla huomion keskipiste. Ei minusta olisi koskaan työhön missä ollaan paljon ihmisten kaa kontaktissa ja vuorovaikutuksessa päivittäin, teinien tai lapsien kanssa. En osaisi jutella muutenkaan sen ikäisille tai saati jännittäisin 24/7 kun pitäisi avata suu uudelle ihmiselle joka tunti ja joka päivä, nightmare oikeesti. Mielummin teen koneella töitä eikä suuria vuorovaikutuksia. Ystäväni on myös työtön kenet tunnet, hänellä on taas lapsia ja joustavaa työtä vaikea löytää sekä hänelle usein tarjotaan kauneusalan töitä provisio palkalla tai sitten 10h soppareita myyjänä kauneusketjuista, ei näillä saisi kun 100e vk ssa eli 400e kuussa - verot eli käteen jäisi sen 150. Ei ole tarjolla 30vk töitä näillä aloilla enää.

Vierailija
36/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennusalalla on iso osa virolaisia ja itäblokin maista tulevia. Marjanpoimijat tulevat Thaimaasta. Varmaan sama ilmiö vai voisikohan taustalla olla joku muu syy?

Se muu syy on ihmiskauppa.

Vierailija
37/37 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinjaa kirjoitti:

Olen koulunkäynnin ohjaaja erityisluokassa ja rakastan työtäni. Työ on itsenäistä ja vastuullista. Työ vaatii kärsivällisyyttä ja hyvää asennetta. Lapset ovat kivoja ja työpäivät vaihtelevia. Valvomme välitunnit pihalla, viemme taksille, avustamme koko ajan tunnilla.

Huh, en jaksaisi. Kuulostaa uuvuttavalta henkisesti liian raskaalta olla läsnä kokoajan, huonolla fiiliksellä en jaksaisi ketään kitiseviä teinejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi