Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eka kertaa oopperassa?

Vierailija
26.08.2015 |

Ostin juuri peruutuslipun Oopperan kummitukseen. Onko AV-mammoilla kokemusta miten oopperassa pitää käyttäytyä?

Kyseessä ei ole ensi-ilta, joten ajattelin laittaa jonkin tavallisen mekon jota käytän töissä. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Mihin aikaan kannattaa saapua paikalle? Onko väliajalla jotain tarjoilua? Onko väliajalla hirveä tungos ja kuuma ja muutenkin ahdistavaa :P

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vastaukset kaikkiin kysymyksiisi, mutta en vastaa, koska kysymys on miehiä syrjivä.

Vierailija
2/8 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikatarjoilut voi tilata etukäteen. Muutn joutuu jonottamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikatarjoilut kannattaa aina jättää väliin, kyllä nyt sen verran pärjää syömättäkin eikä ole jonotuksen ja tungeksinnan arvoista. Pukeutumisella ei ole väliä, siistit normivaatteet.

- kansallisoopperan vakiokävijä

Vierailija
4/8 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kai käynyt jossain kaupunginteatterissa? Oopperassa ihan samalainen meininki, ei siellä pynttäydytä mitenkään erikoisen hienosti. Väliajalla voi ottaa skumpat ja käydä veskissä, puoli tuntia aikaa.

Ja tietysti siellä skumppatiskillä ja vessassa on kaikki muutkin, joten kandee tilata pikkupurtavat/skumpat ennakkoon jos vähänkin isompi porukka mukana... =)

Vierailija
5/8 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oopperan kummitus on musikaali, sinne voit lampsia ihan niissä vaatteissa kuin huvittaa. Laitan itse jotain mukavaa päälle, koska aion nauttia esityksestä, enkä olla penkissä vimpan päälle tärkättynä pimeässä salissa.

Vierailija
6/8 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:57"]

Olet kai käynyt jossain kaupunginteatterissa? Oopperassa ihan samalainen meininki, ei siellä pynttäydytä mitenkään erikoisen hienosti. Väliajalla voi ottaa skumpat ja käydä veskissä, puoli tuntia aikaa.

Ja tietysti siellä skumppatiskillä ja vessassa on kaikki muutkin, joten kandee tilata pikkupurtavat/skumpat ennakkoon jos vähänkin isompi porukka mukana... =)

[/quote]

En ole käynyt teatterissakaan aiemmin, mutta kiva kuulla että ei tosiaan tarvitse pynttäytyä erikoisesti :)

Taitaa tosiaan jäädä pelkkään vessareissuun tuo väliaika, ei jaksa olla tungoksessa.

Vierailija
7/8 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pukeutua mitenkään kummoisesti. Itse käyn useimmiten arki-iltaisin, ihan työvaatteissa yleensä.

Mene sen verran ajoissa, että ehdit käydä vessassa ja etsiä rauhassa oikean katsomonosan ja paikan (ovilla on katsomokarttoja). Ala-aulassa myydään vihkosia, joissa illan ooppera esitellään. Kannattaa ostaa sellainen, siitä on kiva vaikka kotona tarkistaa, mitä tuli nähtyä.

Ekakertalaiset yleensä pelästyvät oopperan vessajonoja (varsinkin naistenvessaan). Ei kannata, jonot etenevät tosi nopeaa tahtia, sillä vessat ovat tosi isoja.

Väliajalla ehtii sekä käydä vessassa että juoda jonkun drinkin tai kahvit, jos haluaa. Tarjottavat ovat kyllä aika tyyriitä. Jos itse haluan kahvitella, tilaan aina kahvit etukäteen. Silloin ne on valmiiksi pöytään katettuina omalla nimellä. Netistä voi tilata.

Mukavaa iltaa, nauti!

Vierailija
8/8 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä minusta mikään tungos ole väliajalla. On ne aulatilat sen verran isot, ettei tarvitse sillipurkkimaisesti seisoskella. Ikkunoiden viereen olen yleensä mennyt juomaan omaa pillimehuani, mikä todennäköisesti on paheksuttavaa mammojen mielestä :). Lapsille on siis siellä myynnissä pillimehuja eikä kukaan varmasti huomaa äkkiseltään, että otankin omani laukusta enkä myyntitiskiltä. Toki sitä kestää ilman ruokaa ja juomaakin, mutta kannan varuilta pientä mehua useinkin mukanani.

Olen joskus ostanut leivoksen tai vastaavan, mutten varannut mitään ennakkoon. Jonoon ei ehkä kannata mennä heti tuskailemaan, sillä ne kyllä lyhenevät ja ainakin minä olen ehtinut noin kymmenessä minuutissa syödä, yksin kun olen.  

Hauskaa oopperailtaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme