Onko musta mekko liian synkkä väri häihin?
Kommentit (13)
On. Vähintään sitten värillisiä asusteita.
Perinteinen sääntö on että häävieraat eivät pukeudu mustaan, punaiseen tai valkoiseen mekkoon. Kysy hääparilta "lupaa", jos haluat poiketa perinteestä, ettei tule kummallekaan osapuolelle ikävää yllätystä.
Ei ole. Perinteinen hääpukukin oli ennen Suomessa musta.
Herättää huomiota, jos kokomusta. Ikäänkuin surisit, oletko jätetty morsian... No joo, ehkä liioittelua, mutta itse en pukisi mustaa häihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Perinteinen hääpukukin oli ennen Suomessa musta.
Joo, sata vuotta sitten, kun oli varaa vain yhteen pyhäleninkiin, jonka piti sitten sopia myös hautajaisiin.. Aika moni asia on muuttunut niistä ajoista.
No jos kesähäissä on vaikka musta pellavamekko, niin on mielestäni aivan sovelias. Ehkä en mitään mustaa yökerhomekkoa laittaisi.
Laittaisin kauniit, värikkäät korvikset ja kaulakorun sekä värillisen laukun:)
Kengät myös vaihtoehtoisesti:)
Olen ollut mustassa mekossa häissä, mustaa silkkiä ja pitsiä, vähän 1920-luvun tyylinen, mekko sai kyllä kiitosta, kukaan ei väriin kiinnittänyt huomiota.
Ei ole epäsopiva. Pikkumusta on vieraalla tyylikäs valinta joka juhlaan.
Ilmeisesti kyse kesähäistä. Voi pistää ikävästi silmään, jos muut ovat vaaleissa kauniissa kesämekoissa ja yksi siellä seassa Tuonelan tienviittana.
Isäni aina sanoo, että pitää tietää etiketti, ennen kuin alkaa sitä rikkomaan. Minusta on ihan sama, mitä muilla on päällä, mutten itse pukeutuisi häihin mustaan.