Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetatko lapselle, että vihreissäkin valoissa

Vierailija
26.08.2015 |

Pitää katsoa mitä ympärillä tapahtuu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos valo-ohjauksessa on vikaa ja punaset jääneet päälle? Vitsi vitsi 

Läheltä piti tilanteet itsellä ollut silloin kuin on lähtenyt jonkun toisen perään (joku toinen minun tapainen joka katsoo sopivan hetken ylittää valoista välittämättä) katsomatta muuta liikennettä tai yrittänyt ehtiä bussiin joka saapuu tien toisella puolella pysäkille (ajoitan aina niin että vaihdot aikaa <3 minuuttia ja jos myöhästyy yhdestäkin niin sitten myöhästyy tapaamisesta tms. kun ei nyt mikään tapaaminen ole niin tärkeä että lähtisin ajoissa. Trumpkin saapuu bored roomiin viimeisenä! - mitähän puuhaili lavasteiden takana ennen saapumista...)

Vierailija
2/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan että varsinkin talvella ja vesisateella pitää katsoa että auto pysähtyy ennen suojatietä eikä luisu päälle. Muutaman kerran nähty kun joku tavallista parempi kuski ajaa vanhoilla vihreillä ja olen selittänyt lapselle että jotkut ovat tuollaisia joten ei pidä luottaa että tie on turvallinen vaikka vihreät palaakin itselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä olisi liikennevalot opettaisin, että punaisella ei mennä eikä keltaisilla myöskään, vihreillä jos ei kukaan tule kovaa kohti. Raskas liikenne pitää näköjään päästää ohi, ennenkuin uskaltaa edes vihreillä tielle.

Vierailija
4/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Ei auton alle saa kävellä.

Vierailija
5/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin!

Vierailija
6/6 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut oaikeastaan vain katsomaan liikennettä! 

Valoilla ei muuta väliä kuin että vihreällä voi liikkua, punaisella ei liikuta koskaan. Olennaista on kuitenkin seurata liikennettä. 

Sitten, kun tie on täysin selvä JA VIHREÄ PALAA ITSELLE, voi liikkua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä