Miksi miehet käyttäytyy ilkeästi?
Miksi joillain (yleensä hyvän näköisillä/korkea statuksisilla/itseään älykkäänä pitävillä) miehillä on tapana käyttäytyä kohtuuttoman ilkeästi minua kohtaan? Esimerkiksi huomautella asioista, pilkata ja haastaa riitaa. Nämä miehet vielä itse tekevät aloitteet näiden törkeyksien suhteen ja nyjäisevät asiansa vaikka tikusta. En ole itse mitenkään provosoiva vaan luonteeltani kiltti ja myötäilevä vieraassa seurassa ja yritän käyttäytyä aina mahdollisimman ystävällisesti ja avuliaasti muita kohtaan. Ulkonäössänikään ei ole mitään provosoivaa, olen ihan normaali hoikka parikymppinen nainen ja kasvoiltani kauniiksi kehuttu. Miksi jotkut miehet siis käyttäytyvät niin huomiota herättävän töykeästi minua kohtaan vaikka en ole omalla käytökselläni antanut mitään aihetta siijen? Kiltit ja muuten hyvätapaiset miehet kyllä pitävät minusta kovastikin...
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:09"]
Tuleeko sulle jotenkin yllätyksenä, että osa ihmisistä nyt vain on kusipäitä? Herää todellisuuteen. Ilkeitä ihmisiä on ollut kautta historian ja tulee aina olemaan. Ei niihin kannata tuhlata yhtään aikaa, eläkööt omaa elämäänsä, ei mua kiinnosta sellaisten touhuja pähkäillä.
[/quote]
Niinpä. Ilmeisesti ap on tosiaan tottunut siihen että kaikki mielistelee häntä ja on ihan ihastuksissaan. Nyt on eka kerta ikinä kun joku on hänelle töykeä? Voi että jos me "tavisnaiset" alettaisiin ihmetellä sitä miksi joku on meille epäystävällinen, niin ei tässä muuta ehtisi tekemäänkään...
[/quote]
Olet kyllä oikeassa, olen tottunut todella ystävälliseen kohteluun, koska olen ihan tietoisesti harrastanut kavereiden valintaa empaattisuuden perusteella. Kavereiden kavereihin en voi kuitenkaan vaikuttaa.
Taitaa ap:llä olla huono itsetunto kun täytyy täällä nillittää
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:09"]
Tuleeko sulle jotenkin yllätyksenä, että osa ihmisistä nyt vain on kusipäitä? Herää todellisuuteen. Ilkeitä ihmisiä on ollut kautta historian ja tulee aina olemaan. Ei niihin kannata tuhlata yhtään aikaa, eläkööt omaa elämäänsä, ei mua kiinnosta sellaisten touhuja pähkäillä.
[/quote]
Niinpä. Ilmeisesti ap on tosiaan tottunut siihen että kaikki mielistelee häntä ja on ihan ihastuksissaan. Nyt on eka kerta ikinä kun joku on hänelle töykeä? Voi että jos me "tavisnaiset" alettaisiin ihmetellä sitä miksi joku on meille epäystävällinen, niin ei tässä muuta ehtisi tekemäänkään...
[/quote]
Olet kyllä oikeassa, olen tottunut todella ystävälliseen kohteluun, koska olen ihan tietoisesti harrastanut kavereiden valintaa empaattisuuden perusteella. Kavereiden kavereihin en voi kuitenkaan vaikuttaa.
[/quote]
ja tämä taas siis ap..
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:26"]
Ai niin, vielä mielenkiintoinen lisämauste oli että pilkkojen lomassa tämä mies tarjosi mulle shotin kun itsekin otti. En jostain syystä (humalassa) älynnyt kieltäytyä ja sehän oli taas uusi tilaisuus pilkata minua miksi syön suolat kädeltä niin ja niin ja miksi syön sitruunan ihan väärin. En oikeasti käsitä tuota käytöstä, vaikka yleensä olen hyvä huomaamaan pienistäkin nyansseista viihtyvätkö ihmiset aidoati seurassani vai ovatko vain kohteliaita. Tämä mies kuitenkin hakeutui seuraani, mutta käyttäytyi niin korostetun vihamielisesti, että en yhtään tiennyt mitä hänellä todella oli mielessään (viihtyikö kanssani kuitenkin, vai inhosiko vaan jostain syystä niin paljon että oli pakko yrittää saada minutkin tajuamaan kuinka ikävä ihminen olen). Ja miksi tämä nyt erikoisesti kiinnostaa johtuu siitä, että mies oli osa kaveriporukkaa eikä mikään tuikituntematon. Itselläni kun on aina ollut oletuksena, että kavereiden kavereille tehdään aina tervetullut olo porukassa.. Ap
[/quote]
Joillain miehillä on tapa kiusoitella ja sillai heittää läppää. Tuo kuulostaa just sellaiselta. Sitten jos ne on vähän epävarmoja, ne vaikuttaa tylyiltä. En käsitä, miksi joku olisi muuten ikävä, jos itse olet normaali.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:17"]Annapa muutama esimerkki, muuten on vaikea päätellä ovatko nuo miehet sinulle oikeasti tylyjä, vai tulkitsetko vain ihan väärin... Olen huomannut että monet (mielestään) kauniit naiset pitävät ihan neutraaliutta tylyytenä. Ts. ovat tottuneet siihen että äijät on mielin kielin, ja sitten kun joku suhtautuukin vain neutraalisti, niin häntä pidetään tosi töykeänä. [/quote] En viitsi liian tarkkaan kertoa etten paljastu, mutta huomautella kaikkea "sä oot ihan pihalla/miten meni noin niinkun omasta mielestä/ethän sä ees osaa näitä laulun sanoja/miten sä juot tota drinkkiä noin/miks sä jotain tollasta oot tilannut" yms sellaisella halveksuvalla puhetyylillä höystettynä. Ja tunnistan kyllä että ei vitsillä heittänyt.
[/quote]
Tuli ekana mieleen, että narsistisen luonteen omaavalla ihmisellä menee käytös nopeesti tuohon suuntaan.
M39
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:09"]
[/quote]
[/quote]
Mielistelyn ja töykeyden välillä on paljon tilaa. Jokaisen pitäisi osata olla ainakin kohtelias. Epäystävällinen puhe ei kuulu normaaliin kanssakäymiseen.
Ovatkohan ap:n tapaamat miehet parikymppisiä? Mitä vanhemmasta miehestä kyse, sitä pöyristyttävämpää on, kun he käyttäytyvät huonosti. Suorastaan toivottomia tapauksia.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:26"]
Ai niin, vielä mielenkiintoinen lisämauste oli että pilkkojen lomassa tämä mies tarjosi mulle shotin kun itsekin otti. En jostain syystä (humalassa) älynnyt kieltäytyä ja sehän oli taas uusi tilaisuus pilkata minua miksi syön suolat kädeltä niin ja niin ja miksi syön sitruunan ihan väärin. En oikeasti käsitä tuota käytöstä, vaikka yleensä olen hyvä huomaamaan pienistäkin nyansseista viihtyvätkö ihmiset aidoati seurassani vai ovatko vain kohteliaita. Tämä mies kuitenkin hakeutui seuraani, mutta käyttäytyi niin korostetun vihamielisesti, että en yhtään tiennyt mitä hänellä todella oli mielessään (viihtyikö kanssani kuitenkin, vai inhosiko vaan jostain syystä niin paljon että oli pakko yrittää saada minutkin tajuamaan kuinka ikävä ihminen olen). Ja miksi tämä nyt erikoisesti kiinnostaa johtuu siitä, että mies oli osa kaveriporukkaa eikä mikään tuikituntematon. Itselläni kun on aina ollut oletuksena, että kavereiden kavereille tehdään aina tervetullut olo porukassa.. Ap
[/quote]
OT/ Miksi tuollaisi "tapakulttuuria" harrastetaan? Siksi, että pääsee kuittailemaan muille. Ja niitä oppii jopa hänen kaltaisensa pölvästi Laulun sanat? Todella tärkeä pointti ihmiselämässä
Sun täytyy tehdä itselles selväks mikä on sulle tärkeää. Ei tuollaisen randomtietäjän kuten tuo wannabe- yläluokkainen sanomiselle pidä antaa mitään arvoa. Hän ei osaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Tärkeät asiat ovat jotain muuta kuin jokin suolan oikeaoppinen nuoleminen!
Jos noita tyyppejä ilmaantuu leveilemään pistä menemään tuotapikaa. Et ole vailla heidän (vääristynyttä) hyväksyntää!!/OT
Tulis joskus tuollainen limanuljaska minulle kuittailemaa, oi tulis. Pistäisin kerralla oikeaan kuosiin!
Pakko sanoa, voimasana, vituttaa tuollaiset päsmärit, jotka osaavat ottaa kohteekseen sopivat uhrit!
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:09"]
[/quote]
[/quote]
Mielistelyn ja töykeyden välillä on paljon tilaa. Jokaisen pitäisi osata olla ainakin kohtelias. Epäystävällinen puhe ei kuulu normaaliin kanssakäymiseen.
Ovatkohan ap:n tapaamat miehet parikymppisiä? Mitä vanhemmasta miehestä kyse, sitä pöyristyttävämpää on, kun he käyttäytyvät huonosti. Suorastaan toivottomia tapauksia.
[/quote]
Oli saman ikäinen kuin minä, 24.
Kiitos kaikille vastanneille! :) Nyt sain joitain vaihtoehtoisia syitä miehen käytökselle (päinvastaisia kylläkin) joten tiedän paremmin miten suhtautua mieheen ensi kerralla mikäli sama käytös toistuu.
Ap
Osa ihmisistä on todella huonotapaisia. He luulevat vaikuttavansa käytöksellään fiksummilta, mutta herättävät nololla käytöksellään lähinnä hämmennystä kohteliaissa ja mukavissa ihmisissä.
Alkoholilla ja muilla päihteillä on ikävän usein osuutta asiaan.
Olenko ainut, jonka mielestä ap vaikuttaa todella omituiselta? Yläluokkaisine opiskeluineen kaikkineen?
Oma tulkintani on, että ap tekee kärpäsestä härkäsen eikä todellakaan erota kyseessä olevan tyypillisen miesläpän. Ja mitä pilkkaamista se on, jos toinen kysyy, miksi sä ton sitruunan tolleen syöt?
Eikö ole isompia murheita?
Opettele veetuilemaan takaisin ja kasvata paksumpi nahka, mimoosa...
Miesten keskuudessa on nyt vallalla joku muka hyväksi havaittu metodi, että kuvaamallasi töykeydrllä isketään naisia parhaiten. Tämän pitäisi vielä kaikkeon parhaiten toimia ksuniisiin ja älykkäisiin naisiin. Mikä saisi miehet tajuamaan, että teoria ei toimi, vasn päinvastoin tekee miehet erittäin vastenmielisiksi!