Missä ne Suomen onnelliset ihmiset oikein ovat?
NIVALASSA, NIVALASSA, YLIVIESKASSA, SIEVISSÄ, HAAPAJÄRVELLÄ, JA KAIKKEIN ENITEN, NIVALASSA!
Kommentit (22)
Täällä ainakin. Sen verran paljon on tullut matkustettua, että tiedän miten onnekkaassa asemassa olen. Mulla on katto pään päällä, ruokaa, puhdasta ilmaa mitä hengittää, koulutus, turvallisuudentunne, ollut mahdollisuus äitiyslomaan, lähes ilmainen terveydenhuolto ja hammashoito, sosiaaliturva, lapsilla mahdollisuus laadukkaaseen varhaiskasvatukseen edullisesti, lapsilla ilmainen koulutus, asioiden hoitaminen onnistuu helposti (esim. verkkopankit ym.).
Täällä Vantaalla. Hienot asunnot, rauhallista, ihana luonto, upeita kauppakeskuksia. Tuntuu, että täällä paistaa aina aurinko.
Miksi korkeat masennusluvut ym. psyykkiset sairaudet. Nuoret voi pahoin ym. jatkuvasti
uutisissa. Ihmettelen suuresti tätä onnellisuustilastoa.
Varmaan Kauniaisissa ja Sipoossa lähinnä.
Onnelliset suomalaiset on strömssöössä. Jåtte kivaa ja silleen.
Lammaskarsinoissa omissa pikku kuplissaan.
Sinä et selvästikään ole onnellinen, mutta esim. minä olen: Tajuan lisäksi, että tuossa tutkittiin mahdollisuuksia onneen, ei onnen tunnetta. Nämhähän ovat kaksi täysin eri asiaa; ei kukaan ole jatkuvasti onnellinen eikä pääasiassa onnellinen, mutta meillä oli ennen Orpon hallitusta yksi maailman parhaista maista. Mitä meillä on jäljellä sen jälkeen kun hänen roistosakistaan päästään eroon, ei tiedä vielä kukaan.
No ei ainakaan täällä Vauva-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi korkeat masennusluvut ym. psyykkiset sairaudet. Nuoret voi pahoin ym. jatkuvasti
uutisissa. Ihmettelen suuresti tätä onnellisuustilastoa.
Se onnellisuus ei tarkoita onnea vaan muita asioita. Tasa-arvoa ja turvallisuutta esimerkiksi.
Ei niitä nykyään olekaan, illuusio loppui jo 80-90 luvun vaihteessa.
Nyt on köyhiä, joita harmittaa köyhyys ja rikkaita, joita harmittaa köyhien elättäminen ja tuleva sukupolvi on jo pilattu kouluissa, jossa opetetaan lähinnä roadman kulttuuria.
Mitä onnellista on olla kännissä? Voisiko joku selittää.
Ne on siellä Pihtiputaalla. Joka toinen on voittanut lotossa.
Piilossa, ettei muut heti lyttää ja negaa.
missäkö....ihan joka puolella. ... täältä ainakin löytyy valta osa. Toki niitä elämäm kolulaisia jokunen joukkoon mahtuu, jotka ei itse asian eteen mitään tee.