Sinä, intuitiivinen ihminen, joka "näet" ihmisestä asioita...
en puhu mistään ennustajists, vasn heistä, jotka intuitiivisesti tajuavat ihmisestä asioita, joita ei pitäisi tajuta, ja nappaavat toisen ihmisen tunteet halutessaan. Jotain energiajuttuja. Minulle usein tapahtuu näin.
Mitä päättelette siitä henkilöstä, josta ette nappaa mitään ja josta ei tule minkäänlaista mielikuvaa? Onko sellainen ihminen hyvin pidättyväinen, vai mistä on kyse?
Kommentit (36)
Minulla myös ystävä, joka on kovin kiinnostunut erilaisisa "yliluonnollisista" asioista ja se on oikeasti rasittavaa. Hän on näkevinään milloin mitäkin, joka ei sitten yhtään pidä paikkaansa, ja jankuttaa, että muut ovat denialissa, kieltävät nämä tosiasiat. Hohhoijaa.
Itse olen hyvin herkkä havaitsemaan asioita, ja se on myös ihan duunin psykologisissa testeissä todettu ja havaittu. Lisäksi on ollut näitä oudompia juttuja, kuten juuri esim. se, että tiedän ihmisten olevan raskaana ennen kuin testejä edes on tehty, näin kerran ventovieraasta (nuoresta ihmisestä), jolla oli tosi raskas perintöriita menossa, jne. En osaa sanoa, mitä asiasta ajattelen, muuta kuin sen, että pidän visusti suuni kiinni siinäkin tapauksessa, että joku herkkyydestäni tietävä neuvoja tai ajatuksiani vaatii. Olen aivan varma, että näiden fiiliksien ja ajatuksien jakaminen ei vaan ole hyvä juttu, vaan jokaisella on oma polku kuljettavana, omat päätökset tehtävänä ilman muiden tietämisiä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 08:25"]itse asiassa minulle tuli exästä kuva, mutta en osaa tulkita sitä. Mutta mitään fiiliksiä en hänestä saanut irti.
Ei minäkään tietoisesti lue ihmisiä - paitsi tässä tilanteessa olisin halunnut:-)
ap
[/quote]
Sen on oltava kylmä, tunteeton, paha ja sieluton ihminen. Sitähän sä nyt tällä haet. Että siinä ihmisessä on jotakin niin kylmää ja tunteetonta, ettet saa siitä otetta. Ja onhan sun nyxä nyt tietty sanonut et se exä oli ihan kauhee. Ei se tajunnut sun ollenkaan ja seksikin oli tylsää.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 08:25"]itse asiassa minulle tuli exästä kuva, mutta en osaa tulkita sitä. Mutta mitään fiiliksiä en hänestä saanut irti. Ei minäkään tietoisesti lue ihmisiä - paitsi tässä tilanteessa olisin halunnut:-) ap [/quote] Sen on oltava kylmä, tunteeton, paha ja sieluton ihminen. Sitähän sä nyt tällä haet. Että siinä ihmisessä on jotakin niin kylmää ja tunteetonta, ettet saa siitä otetta. Ja onhan sun nyxä nyt tietty sanonut et se exä oli ihan kauhee. Ei se tajunnut sun ollenkaan ja seksikin oli tylsää.
[/quote]
Voi, jos hän olisi ollut paha, niin olisin tuntenut sen...
ap
Et ole kiinnostunut yhdentekevästä ihmisestä?
Ei, en usko, että se johtuu minusta... Vai johtuuko se? Tapasin henkilön, josta olisin halunnut nähdä vaikka mitä, mutta en nähnytkään. Miehen ex oli kyseessä.
En mitään. Ehkä se on neutraalilla päällä tai maadoittanut hyvin itsensä. Harvoin kyllä tietoisesti yritän lukea ketään, pikemminkin yritän välttää sitä.
En osaa sanoa, koska halutessani voin nähdä periaatteessa kenestä tahansa, eli riippuu enemmän omasta mielentilasta ja tilanteesta muutenkin.
itse asiassa minulle tuli exästä kuva, mutta en osaa tulkita sitä. Mutta mitään fiiliksiä en hänestä saanut irti.
Ei minäkään tietoisesti lue ihmisiä - paitsi tässä tilanteessa olisin halunnut:-)
ap
Miehestäni en meinannut saada mitään irti silloin kun tapasimme. Näin että pinnan alla on paljon asioita mutta hän piti ne visusti itsellään. Harvoin tulee vastaan ihmisiä, joista on niin vaikeaa sanoa mitä he ajattelevat kuin hänestä oli. Kyse oli ujoudesta ja pidättyväisyydestä, tapasimme porukassa, hän vain vitsaili ja hymyili kaikille mutta ei antanut mitään todellista itsestään. En edes ollut varma oliko hän kiinnostunut minusta, vaikka sellaisen huomaa yleensä hyvin helposti.
Se, mitä kutsut intuiitioksi - minä sanoisin, että se on ilmeiden, eleiden ja mikroilmeiden havainnointia ja tulkintaa omasta näkövinkkelistä, siinä koko jutun hohto. ;)
Jos ei jotain henkilöä pysty tulkitsemaan, ehkä k.o. henkilö ei silloin aivan 100 % ole silloin läsnä tilanteessa, vaan pyörii vähän omissa maailmoissaan, eikä anna ympäristön vaikuttaa tunteisiinsa tai reagointiinsa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 08:49"]
Se, mitä kutsut intuiitioksi - minä sanoisin, että se on ilmeiden, eleiden ja mikroilmeiden havainnointia ja tulkintaa omasta näkövinkkelistä, siinä koko jutun hohto. ;)
Jos ei jotain henkilöä pysty tulkitsemaan, ehkä k.o. henkilö ei silloin aivan 100 % ole silloin läsnä tilanteessa, vaan pyörii vähän omissa maailmoissaan, eikä anna ympäristön vaikuttaa tunteisiinsa tai reagointiinsa.
[/quote]
kyllä, näitäkin asioita meistä jokainen tulkitseen. Puhun kuitenkin tällaisesta intuitiosta: näin kerran erään miehen istuvan takaapäin ja tajusin , että tuo mies on aivan samnalainen kuin minun eksäni. Siis en nähnyt kasvoja, en pituutta, en mitään. Tai näin erään valokuvan, ihan perusilme naamalla, ja tunsin suurta sääliä hänen kohtalostaan. Tai kun keskityn vaikka sinuun, tunnen kaikki sinun pelkosi tai ahdistuksesi tai ilosi omassa kehossani. Tai (kaverille tapahtui), että eräs nainen pyörtyi ja kaveri tajusi, että nainen oli juuri saanut keskenmenon. Mitään tallaisia ei lueta kasvoilta.
ap
Energialla ei ole mitään tekemistä ihmisten lukemisella, mutta joo.
Jotkut meistä (yleensä äärimmäisen traumatisoituneet ihmiset) lukevat ja huomaavat ihmiset ääreiskäyttäytymisen, kuten hermostumisen ,harmituksen ja muita vastaavia tiedostamattomia merkkejä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 08:58"]
[/quote]
kyllä, näitäkin asioita meistä jokainen tulkitseen. Puhun kuitenkin tällaisesta intuitiosta: näin kerran erään miehen istuvan takaapäin ja tajusin , että tuo mies on aivan samnalainen kuin minun eksäni. Siis en nähnyt kasvoja, en pituutta, en mitään. Tai näin erään valokuvan, ihan perusilme naamalla, ja tunsin suurta sääliä hänen kohtalostaan. Tai kun keskityn vaikka sinuun, tunnen kaikki sinun pelkosi tai ahdistuksesi tai ilosi omassa kehossani. Tai (kaverille tapahtui), että eräs nainen pyörtyi ja kaveri tajusi, että nainen oli juuri saanut keskenmenon. Mitään tallaisia ei lueta kasvoilta.
ap
[/quote]
Ap, sä et välttämättä ole niin "lahjakas" kuin uskot olevasi. Jostain syystä tykkäät mystifioida itsesi näillä ns. "yliluonnollisilla kyvyillä", mikä on jonkinlaista erikoisuudentavoittelua. Tämä lainaamani jälkimmäisin tekstisi vaikuttaa valitettavasti jo huomionhakuista persoonallisuushäiriötä sairastavan tekstiltä.
Heille on todella tyypillistä uskoa siihen, että he kykenevät näkemään muiden ihmisten läpi ja tietämään itselleen tuntemattomista jopa enemmän asioita, kuin nämä itse. Eipä ihme, että he sinänsä viattomin kuvitelminsa tulevat aiheuttaneeksi runsaasti tarpeetonta harmia ja täysin perättömiä juoruja omassa elinympäristössään.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:13"]
[/quote]
ap
[/quote]
Ap, sä et välttämättä ole niin "lahjakas" kuin uskot olevasi. Jostain syystä tykkäät mystifioida itsesi näillä ns. "yliluonnollisilla kyvyillä", mikä on jonkinlaista erikoisuudentavoittelua. Tämä lainaamani jälkimmäisin tekstisi vaikuttaa valitettavasti jo huomionhakuista persoonallisuushäiriötä sairastavan tekstiltä.
Heille on todella tyypillistä uskoa siihen, että he kykenevät näkemään muiden ihmisten läpi ja tietämään itselleen tuntemattomista jopa enemmän asioita, kuin nämä itse. Eipä ihme, että he sinänsä viattomin kuvitelminsa tulevat aiheuttaneeksi runsaasti tarpeetonta harmia ja täysin perättömiä juoruja omassa elinympäristössään.
[/quote]
:-))). av ei koskaan lakkaa yllättämästä.... Eiköhän tässä ketjussa se ole sinä, joka näet harhoja, kun twet tuollaisia tulkintoja persoonallisuushäiriöistä ja perättömien juorujen levittämisestä...
Ap
[/quote]
ap
[/quote]Tällaisia asioita minäkin olen tuntenut. Hauskaa sinänsä näin viihdemielessä. En kuitenkaan oleta aavistusten pitävän paikkaansa ennen kuin puhun ihmisen kanssa ja saan siten asiaan varmistuksen. Eiköhän nuokin intuitiot selity jollain pienellä yksityiskohdalla, jonka alitajuisesti huomaat ja tulkitset. Vaikka tulkinnassa olisikin totuuden siemen, kohteena oleva ihminen itse usein kokee sen eri tavalla kuin mitä sinä ajattelet. Ihmisistä vahvojen ennakko-oletusten tekeminen ylipäätänsäkin on usein vahingollista.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:29"]
[/quote]
ap
[/quote]Tällaisia asioita minäkin olen tuntenut. Hauskaa sinänsä näin viihdemielessä. En kuitenkaan oleta aavistusten pitävän paikkaansa ennen kuin puhun ihmisen kanssa ja saan siten asiaan varmistuksen. Eiköhän nuokin intuitiot selity jollain pienellä yksityiskohdalla, jonka alitajuisesti huomaat ja tulkitset. Vaikka tulkinnassa olisikin totuuden siemen, kohteena oleva ihminen itse usein kokee sen eri tavalla kuin mitä sinä ajattelet. Ihmisistä vahvojen ennakko-oletusten tekeminen ylipäätänsäkin on usein vahingollista.
[/quote]
Viihdettä ne nyt ovatkin. Ja sitten on hauska seurata, osoittautuuko se todeksi vai ei. Mutta sehän on ihmisestä itsestä kiinni, kuin vahvaksi tämän ennakko-oletuksen tekee. Tuo mies, josta sain kuvan että hän on eksäni kaltainen - en vieläkään tiedä onko hän vai ei. Olen jutellut hänen kanssaan työpaikan lounaspöydässä kymmenen kertaa, mutta lopputulosta en silti tiedä.
Tunteet ovat energiaa, eli jotain tekemistä tällä on energioiden kanssa. Sen teidän, että loogisen päättelykyvyn kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Nämä ajatukset tulevat niin salamannopeasti, että ajatuksenjuoksua se ei ole.
ap
Mitä olisit halunnut miehen exästä tietää?
Mä oon aina olettanut että kaikki nappailee näitä fiiliksiä, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Sekin vaikuttaa kiinnostaako napata toisen tunteita vai ei.