Sinä, intuitiivinen ihminen, joka "näet" ihmisestä asioita...
en puhu mistään ennustajists, vasn heistä, jotka intuitiivisesti tajuavat ihmisestä asioita, joita ei pitäisi tajuta, ja nappaavat toisen ihmisen tunteet halutessaan. Jotain energiajuttuja. Minulle usein tapahtuu näin.
Mitä päättelette siitä henkilöstä, josta ette nappaa mitään ja josta ei tule minkäänlaista mielikuvaa? Onko sellainen ihminen hyvin pidättyväinen, vai mistä on kyse?
Kommentit (36)
Minäkin aistin ihmisistä tunnetiloja. Valheellisuus paistaa läpi, monesti näen, että jokin ei nyt täsmää, mutta kun ei ole tarpeeksi taustatietoa, en tiedä mikä on se todellinen tavoite. Yleensä ihmisistä paistaa läpi että he eivät ole aitoja.
Usein, jos joku ei ole antanut ulos mitään tuntemusta, on myöhemmin käynyt ilmi, että hänellä on ollut elämässä jokin niin vahva tapahtuma päällä, että hän ei ole ollut ihan läsnä ja keskittynyt siinä tilanteessa. Eli hän on ollut ajatuksissaan jossain ihan muualla enimmän osan aikaa, ei oikein kontaktissa minun kanssa. Toisaalta sekin on viesti.
En ole traumatisoitunut tai muuten erityinen, olen vain herkkä ihminen. Siis herkkä, empaattinen, kuunteleva, kommunikoiva. Ihmiset kommunikoivat mielialaansa aika vahvasti huomaamattaan.
Vuosia takaperin tajusin eräänä hetkenä että exä pettää minua. Hänestä paistoi valhe, järkytys ja että hyökkäys on paras puolustus. Hän ei koskaan myöntänyt asiaa, mutta ei hänen tarvinnut.
Exäni nyxästä näki heti, että hän on voimakastahtoinen ihminen, ja heistä näki yhdessä, kumpi on pomo.
-19
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:07"]Energialla ei ole mitään tekemistä ihmisten lukemisella, mutta joo.
Jotkut meistä (yleensä äärimmäisen traumatisoituneet ihmiset) lukevat ja huomaavat ihmiset ääreiskäyttäytymisen, kuten hermostumisen ,harmituksen ja muita vastaavia tiedostamattomia merkkejä.
[/quote]
Hei tiedätkö olisiko tällaisesta tehty ihan tutkimusta? Innostuin ketjun otsikosta, luulin että olisi asiallinen ja ei huuhaa ketju. Itsekin siis huomaan tietäväni ihmisen luonteesta ja mielialasta hyvin nopeasti asioita. Itsekseni olen aina mieltänyt ne ihmisten energioiksi tai viboiksi. En kuitenkaan ole antanut sille sen suurempaa merkitystä, vaan olen epäillytkin sen johtuvan lapsuuden traumoista ja siitä, että turvallisuutensa takaamiseksi oli pakko lukea erilaisia ihmisiä nopeasti. Olen myös itse hyvin avoin enkä pado tunteita.
Uskoisin, että taito on tärkeäkin. Minä syyttelin itseäni pitkään ja tunsin häpeää, kun huomasin muissa ihmisissä tunnetilojen vaihtelua. Ajattelin, että vika oli minussa, tein jotakin väärin. Tämä johtui lapsuusiän traumoista.
Huomaamalla toisesta intuitiivisesti tunnetiloja ja kyvyllä määritellä niitä osaa ulkoistaa ongelmat. Näkee rajat itsensä ja muiden välillä, erottaa mikä tunnetila on minun aiheuttamaa, minkä aiheuttaa toisen ihmisen sisäinen todellisuus.
Uskon myös, että kyse on oikeasti juurikin mikroilmeistä tms., mutta on varmasti niin että jotkut ihmiset ovat selvästi herkempiä niitä huomaamaan. Ja valitettavan usein on niin, että tällainen taipumus on opittu lapsuudessa siten, että on täytynyt olla koko ajan varpaillaan vanhemman alkoholismin, väkivaltaisuuden tm. vuoksi. Ei aina, mutta usein. Alkoholistien lapsethan ovat yleensä todella miellyttävää sakkia, koska heille on ollut tärkeää miellyttää ja mukailla omalla käytöksellään.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:07"]Energialla ei ole mitään tekemistä ihmisten lukemisella, mutta joo.
Jotkut meistä (yleensä äärimmäisen traumatisoituneet ihmiset) lukevat ja huomaavat ihmiset ääreiskäyttäytymisen, kuten hermostumisen ,harmituksen ja muita vastaavia tiedostamattomia merkkejä. [/quote] Hei tiedätkö olisiko tällaisesta tehty ihan tutkimusta? Innostuin ketjun otsikosta, luulin että olisi asiallinen ja ei huuhaa ketju. Itsekin siis huomaan tietäväni ihmisen luonteesta ja mielialasta hyvin nopeasti asioita. Itsekseni olen aina mieltänyt ne ihmisten energioiksi tai viboiksi. En kuitenkaan ole antanut sille sen suurempaa merkitystä, vaan olen epäillytkin sen johtuvan lapsuuden traumoista ja siitä, että turvallisuutensa takaamiseksi oli pakko lukea erilaisia ihmisiä nopeasti. Olen myös itse hyvin avoin enkä pado tunteita.
[/quote]
Läheisriippuvat oppivat lukemaan toisia ihmisiä hyvin. Mutta en tiedä, onko tutkimuksia.
ap
Täällä eräs muistuttaa, ihan ohiksena, että kenellekään ei hirveästi tee hyvää miettiä noin paljon exää ja nyxän exää. Se kertoo omasta epävarmuudesta ja siitä ettei ole aivan päässyt yli menneisyyden pettymyksistä ja menetyksistä, ja niihin auttaa jos keskittyy miettimään muitakin asioitan, ns. katsomaan enemmän eteenpäin kuin peruutuspeiliin.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:14"]
Täällä eräs muistuttaa, ihan ohiksena, että kenellekään ei hirveästi tee hyvää miettiä noin paljon exää ja nyxän exää. Se kertoo omasta epävarmuudesta ja siitä ettei ole aivan päässyt yli menneisyyden pettymyksistä ja menetyksistä, ja niihin auttaa jos keskittyy miettimään muitakin asioitan, ns. katsomaan enemmän eteenpäin kuin peruutuspeiliin.
[/quote]
Tuo on hyvä muistutus meille kaikille :-). Siis että taaksepäin katsoessa saa vain niskansa kipeäksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:04"]
Jotkut meistä (yleensä äärimmäisen traumatisoituneet ihmiset) lukevat ja huomaavat ihmiset ääreiskäyttäytymisen, kuten hermostumisen ,harmituksen ja muita vastaavia tiedostamattomia merkkejä. [/quote] Hei tiedätkö olisiko tällaisesta tehty ihan tutkimusta? Innostuin ketjun otsikosta, luulin että olisi asiallinen ja ei huuhaa ketju. Itsekin siis huomaan tietäväni ihmisen luonteesta ja mielialasta hyvin nopeasti asioita. Itsekseni olen aina mieltänyt ne ihmisten energioiksi tai viboiksi. En kuitenkaan ole antanut sille sen suurempaa merkitystä, vaan olen epäillytkin sen johtuvan lapsuuden traumoista ja siitä, että turvallisuutensa takaamiseksi oli pakko lukea erilaisia ihmisiä nopeasti. Olen myös itse hyvin avoin enkä pado tunteita.
[/quote]
Itsekin olen päätynyt tähän edellä mainittuun johtopäätökseen. Minullakin on epävakaa lapsuus. Turvallisuus on kaikkein tärkein asia ihmiselämässä, joten kaikki yrittävät toimia niin että se pysyy. Koen että intuitiivisuus on todella vahva osa identiteettiäni, ja joskus pohdinkin minkälaiseksi ihmiseksi olisi päätynyt ilman vaikeuksia. Lukisinko minä ihmisiä yhtä vaivattomasti? Ehkä. Mutta en tiedä. Se on kuitenkin todella kätevä taito. Välttää monta sudenkuoppaa ja väärän seuran.
Minusta teillä "herkillä" on tässä ketjussa hyvä asenne: olette päätelmissänne varovaisia ja odotatte niille vahvistusta tosielämästä. minulla on ystävä, joka varmasti oikeastikin aisti helposti ihmisten mielentiloja, ja hän uskoi kykyynsä vahvasti. Hän oli sairastumassa vainoharhaisuushäiriöön ja sai tästä kyvystänsä vauhtia jo selkeästi sairaaksi käyviin havaintoihinsa: salaliittoja, vakoilua, pahantahtoisia juonia ja valheita. Kyse on tietysti yksittäistapauksesta, mutta tulipahan vain mieleeni, että on vähän vaarallistakin uskoa liikaa intuitioonsa. Nyt hän on vihdoin sairaalahoidossa.
Uskon, että lapsuuden traumat herkistävät ihmisiä lukemaan toisia. Ja uskon, että toiset meistä ovat herkempiä kuin toiset näissä asioissa, mutta uskon myös, että kuka tahansa oppii lukemaan toista ihmistä. Se vaatii itsetuntemusta eli oman itsensä (eikä sen toisen ihmisen) tuntemista, läsnäoloa ja itsensä kuuntelua. Ja harjoitus tekee mestarin.
ap
Itsellä ei ollut kovin helppoa nuoruutta eikä aikuisuuttakaan, olen paljon yksikseni, koska en oikein välitä ihmisjoukosta ja koen osaavani lukea ihmistä aika paljon. Onpa joku sanonut että miten voin tietää hänen ajatukset joita hän ei ole itse uskaltanut edes tuoda esille. Joskus aavistelen joillekkin ihmisille käyvän niin ja noin ja joskus osuu oikeaan jne. En koe kuitenkaan olevani ennustaja tietenkään vaan intuitio on vahva joskus ja tämä on ihan jees.
Alkuperäiseen kysymykseesi: Nainen osasi "piilottaa" itsensä sinulta, oli varmaan varuillaan. Tai toinen vaihtoehto, että halusit "liikaa" saada tietoa hänestä, ja tällaisessa tilanteessa intuitio ei yleensä toimi.
Minun kyky johtuu siitä että olen joutunut olemaan tuntosarvet niin jumpskatin herkillä mielipuolen isän kanssa ja joutunut omaksuman monta eri roolia, mitä minulta kulloinkin (oletettavasti) on odotettu. Mukautumista, miellyttämistä ja olemaan toisen jatke. Olen myös puhtaasti läheisriippuvainen (tosin toipuva, tiedostava ja hallitsen päätöntä käytöstäni ja ymmärrän syy-seuraussuhteita melko hyvin tänäpäivänä. Ennen en tod.).
Jos en saa viboja jostain, se on enenpikin merkki siitä että hän taitaa olla ehjähkö ja sinut itsensä kanssa oleva ihminen.
Ota selvää mikä tukkii kanavasi? Onko sinulla joku vaiettu tunne mikä on ymmärretä koska kyseessä on miehesi ex. kun tämä selviää, myönnä tunne, anna anteeksi se itsellesi.
Puhdista mielesi ja kokeile uudestaan. Minulla kosketus auttaa jos on häiriötekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 09:52"]
Mitä olisit halunnut miehen exästä tietää?
[/quote]
En osaa vastata tähän kysymykseen, koska tässä "viihteessä" parasta on se, että ne ajatukset yllättävät. Se on hauskaa, kun bongaa itsensä ajattelemasta jotain aivan irrationaalista.
Tästä exästä sain mielikuvan, ja se oli "hän on vanha". Siis oikeasti exä on useita vuosia minua nuorempi, eikä lainkaan vanha. Mutta tämä ajatus leimasi koko ihmistä. - Enkä yhtään ymmärrä miksi, enkä osaa tulkita asiaa. Olisin toivonut saavani sellaisen mielikuvan, joka olisi hetkauttanut minua jotenkin.
Esimerkiksi vuosia takaperin minun eksäni petti minua, ja tapasin tämän ennen kuin tiesin suhteesta mitään. Silloin näin fyyisesti tästä naisesta seuraavan ilmiön: hänen kehonsa oli täysin musta pelosta. Silloin en tajunnut mikä juttu se oli, mutta jälkikäteen olen tulkinnut, että näin naisen pelon kun joutui minut kohtaamaan.
Eli jonkin tällaisen jutun olisin halunnut nähdä mieheni exästä. Jotain paljastavaa... mutta näin vain jotain vanhuutta, jolla ei ollut mitään tekemistä iän kanssa.
ap