Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pillereiden lopetus ja toivottu raskaus

Vierailija
26.08.2015 |

Hei. Lopetin yasmin pillerit heinäkuussa,tyhjennysvuoto tuli normaalisti ja lasta yritetään,kuukautisia ei ole heinäkuisen tyhjennysvuodon jälkeen kuulunut,ja kierto on nyt 35pv kohdilla menossa (pillereiden aikaan 29,mutta se onkin vissiin aivan eriasia kun se on hormonaallisesti tehty  tyhjennysvuoto). Raskaustestejä olen tehnyt 2 ja kummatkin näytti negaa..(kp. 32 ja 34).

Onko elimistöni siis aivan sekaisin nyt kun pillerit on lopetettu ja minun pitää yrittää vain odotella menkkoja saapuvaksi? menkkojen odottelussa siis voi mennä todella kauankin? miten pitkä odottelu on normaalia/kannattavaa? Tärppiä kovasti odotamme ja suvussani on paljon endometrioosia joka huolestuttaa..  mahani on nipistellyt,ja väsymys sekä yöhikoilua on ollut mutta johtunee varmaan sitten pillereiden lopetuksesta. se huolestuttaa jos nyt joutuu odottelemaan kauankin menkkoja ja endometrioosi saa vallan. tosin ymmärrän että olen hätähousu kun ensimmäinen kuukausi vasta menossa. mutta tämä endo on saa minut myös osaltaan niin hätäiseksi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiskierto voi olla jonkin aikaa hakusessa. Kaksi tai kolme kuukautta on aika tavallinen aika, että kuukautiskierto normalisoituu.

Endometrioosi on merkittävä naisen hedelmällisyyden laskija. Jos raskaus ei ala puolen vuoden yrittämisen jälkeen, suosittelen, että ottatte yhteyttä sinua hoitaneeseen lääkäriin/ gynekologiin ja mietitte jatkoja.

Onnea raskauden yritykseen! :)

t. Mia, terveydenhoitaja

Haluatko henkilökohtaisen vastauksen? Lataa maksuton neuvolachat-sovellus. Lue lisää neuvola.meedoc.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän