VR:n sarjalippu, pitääkö tulostaa?
Eli ostin vr:n verkkokaupasta ton 10x sarjalipun, ja huomenna oon tekemässä ekan reissun. Sähköpostissa luki "ole hyvä ja tulosta lippusi" tms. Eikö se kelpaa, että näyttää lipun sähköisesti kännykän näytöltä, kuten mobiililipuissa, vaikka se sama viivakoodi tuossa sähköpostiliitteessäkin on? Osaako joku vastata?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 00:46"]Ei mulle tullu tommosta kehotusta. Sain mobiililipun, jossa on se lukukoodi. Oletan sen toimivan kännykässä samalla tavalla, kuin paperisenakin.
[/quote]
Saitko kymmenen erillistä lippua? Sähköpostissa lukee myös, että "matkalippusi on liitteenä pdf-muodossa", ja tiedoston nimi on E-lippu, eli kaiken järjen mukaan se pitäis näytöltä pystyä lukemaan ihan yhtälailla ku paperiltaki? Mulle on ennen tullut ne mobiililiput myös tekstarina, mutta en tiedä miksei nää tullu.
No, tulostin nyt joka tapauksessa huomiselle reissulle liput molempiin suuntiin, täytyy konnarilta kysyä, tuleeko niin tehdä jatkossakin, vai riittääkö kännykästä näytetty lippu.
Pitäisikö ne leimata? Itellä on ainakin ollut sellasia yksittäislippujen näkösiä läpysköitä sarjalippuna edullisemmin ostettuna, jotka sitten lähijunassa leimasin
Ei mulle tullu tommosta kehotusta. Sain mobiililipun, jossa on se lukukoodi. Oletan sen toimivan kännykässä samalla tavalla, kuin paperisenakin.