Millä mielellä lähdet lasten kanssa koronalle altistaviin paikkoihin?
Ajatteletko, että on rokotteet otettuna ja lisäksi ehkä korona sairastettuna (ei tosin viimeisin variantti), että nyt voi mennä esim. kylpylään laskemaan vesiliukumäkeä, elokuviin ja shoppailemaan? Miksi mennä esim. elokuviiin? Eikö kotisohva ole ihan hyvä? Mitä siitä saa, että menee ihmisten joukkoon? Joko lapsesi käy kavereiden kotona sisällä vai tapaavatko ulkona?
vieraantunut
Kommentit (7)
Tietysti voi mennä, ollaan menty aina kun rajoitteet on sen sallinut.
En tiedä. Tänään ollaan menossa Hoploppiin, ei olla +2 vuoteen oltu juuri missään. Jotenkin nyt tuntuu että haluaa jo vaan mennä
Hyvillä mielin on kuljettu noissa kaikissa aloituksessa mainituissa paikoissa koko korona-ajan.
Lapset koulussa altistumassa päivittäin.
Mennään lähes normaalisti, mutta maskit käytössä.
Meidän lapset sai koronan päiväkodista. Nyt tuntuu ettei ole enää niin väliä, eli käytiin hoplopissa ja viikonloppuna menossa kylpylään. Ollaan kyllä käyty uimassa ja esim kauppakeskuksessa korona-aikanakin, mutta harvemmin ja ruuhkaisempia aikoja vältellen. Koko ajan olen kyllä pitänyt sitä päiväkotia pahimpana tautien pesänä ja sieltähän se tulikin sitten.
Todellakin on käyty kavereilla kylässä ja eletty suht normaalisti lähes koko ajan. Ainoastaan tuo hoplop on jäänyt ja shoppailu on vähentynyt merkittävästi. Aika surullista jos joku oikeasti rajoittaa lastensa elämää niin paljon (ellei nyt ole joku vakava immuunipuute perheessä jolloin ymmärrän). Esim lapsen uimataito olisi aika tärkeä juttu kuitenkin, ja sen oppii vain käymällä uimassa, samoin kaverisuhteiden ylläpito on lasten kehitykselle tärkeää. Nyt jo viimeistään pitäisi osata vähän hellittää. Ei voi elää eristyksessä loppuikäänsä, tai ainakaan pakottaa lapsia siihen.
Niin. Minä oon vältellyt koronaa kuin ruttoa 2 vuotta. Tehnyt etätöitä, käytän maskia kaupoissa, ja nyt mammalomalla ollessa ei olla käyty oikeastaan missään eikä tavattu ketään, koska korona.
Lopputulos? Mies sai työpaikalla tartunnan, ja minä sain koronatartunnan KOTONA.
Että eipä sitä kotisohvallakaan turvassa ole, ellei koko perhe ole 24/7 kotona eristyksissä. Alkaa koronakiintiö olla täynnä, eiköhän meillä jatkossa melko normaalisti tulla elämään.